اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

توسعه همکاری‌ حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش ملایر/ اولویت‌ها نیازسنجی شود

امام جمعه ملایر با اشاره به توسعه همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: باید اولویت‌های آموزش و پرورش نیازسنجی شده و حوزه علمیه و روحانیت برای آن برنامه‌ریزی کنند و در عرصه‌های مختلف متناسب با نیاز آموزش و پرورش در کنار این نهاد سرنوشت‌ساز باشند.

توسعه همکاری‌ حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش ملایر/ اولویت‌ها نیازسنجی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری ظهر امروز در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش اظهار کرد: طلاب با خلوص جلو آمده‌اند تا با کمک به آموزش و پرورش بار سنگین تعلیم و تربیت را به دوش بکشند.

وی با تاکید بر اینکه معلمان باید دغدغه ویژه‌ای نسبت به مباحث دینی و تقویت اعتقادی دانش آموزان داشته باشند گفت: تعالی دانش‌آموزان در حوزه‌های دینی و اعتقادی باید مهمترین دغدغه‌ای باشد که در بین معلمان قرار دارد.

امام جمعه ملایر افزود: کسی که دین نداشته باشد به فکر دنیا و آخرت نبوده و تنها به فکر مادیات و سودآوری است اما فرد متدین قطعا متعهدانه و برای رضای خدا همیشه به فکر دیگر افراد جامعه خواهد بود.

وی خطاب به روحانیون تصریح کرد: باید اولویت‌های آموزش و پرورش نیازسنجی شده و حوزه علمیه و روحانیت برای آن برنامه‌ریزی کنند و در عرصه‌های مختلف متناسب با نیاز آموزش و پرورش در کنار این نهاد سرنوشت‌ساز باشند.

برقراری توسعه همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش را مهم و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به طلاب به چشم همکارانی بنگرد که با تمام توان به کمک آن‌ها شتافته‌اند تا در کنار هم گام مؤثری در مسیر تعلیم و تربیت بردارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر نیز با بیان اینکه محور اصلی فعالیت‌های آموزش و پرورش تحقق هر ۶ ساحت سند تحول بنیادین است بیان کرد: آموزش و پرورش و حوزه علمیه در تربیت جامعه نقش و وظیفه بسیار مهمی بر دوش دارند که در شرایط کنونی کشور در پی ممنوعیت برگزاری آموزش های حضوری اهمیت آن دوچندان شده است.

 محمدرضا بشری با بیان اینکه آموزش و پرورش به دنبال رشد دانش آموزان تمام ساحتی و تکامل‌یافته است گفت: روحانیون و علما در مباحث تربیتی دانش‌آموزان یاریگر آموزش و پرورش هستند.

وی تصریح کرد: ما در ساحت عبادی و اعتقادی سند تحول، تقویت مبانی دینی و اعتقادات دانش‌آموزان را دنبال می کنیم تا شهروندانی متعهد، خدوم و مسئولیت پذیر تحویل جامعه دهیم که با اعتقاد به خدمت به هم نوع جامعه را به حیات طیبه نزدیک و نزدیک تر کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر پیوند بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش را مبارک دانست و اظهار داشت: همکاری این دو نهاد تسهیل‌گر حرکت تربیتی دانش آموزان در راستای اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود.

  معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان نیز به ارائه گزارشی از فعالیت های متنوع حوزه پرورشی از زمان آغاز شیوع کرونا تا کنون پرداخت و گفت: اگر چه غیر حضوری شدن مدارس سرعت اجرای برنامه‌های حوزه پرورشی را برای مدت اندکی کند کرد اما با تشکیل کارگروه های تخصصی تمام برنامه‌ها با در نظر گرفتن وضعیت‌های متفاوت از نظر شیوع کرونا به‌روزرسانی و با جدیت دنبال شدند که از نمونه‌های آن می توان به نماز جماعت خانوادگی و گفتمان‌های دینی مجازی و ... اشاره کرد.

مسلم بیات به تعامل و همکاری خوب بین حوزه و آموزش و پرورش اشاره تصریح کرد: از نمونه‌های این همکاری اعزام هشت روحانی به مدارس در قالب طرح امین برای پیگیری مباحث تربیتی و دینی، جذب هشت روحانی وظیفه به عنوان مربی و معاون پرورشی در سال جاری و مساعدت در برگزاری طرح های مختلف حوزه قرآن، عترت و نماز است.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول