اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

انزوای عبرت آموز جهانگیری در میان اصلاح طلبان/ چه کسی به خاتمی گفت دوباره برای انتخابات فعال شود؟!

چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، دیگر احزاب و چهره های سیاسی اصلاح طلب تمایلی به ریاست جمهوری اسحاق جهانگیری نشان نمی دهند.

انزوای عبرت آموز جهانگیری در میان اصلاح طلبان/ چه کسی به خاتمی گفت دوباره برای انتخابات فعال شود؟!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، پایگاه خبری و تحلیلی جهان نیوز تلاش خواهد کرد، برخی اخبار و تحلیل‌های که در رسانه‌ها به هر دلیلی به آن پرداخته نشده را برای مخاطبین خود منتشر کند. ششمین شماره بولتن جهان نیوز را در ادامه می‌خوانید.

انزوای عبرت آموز جهانگیری در میان اصلاح طلبان

طی هفته های اخیر که چهره ها و احزاب اصلاح طلب فعالیت های انتخاباتی خود را افزایش داده اند، نام های زیادی از جریان اصلاحات به عنوان گزینه کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح می شود. اما برای فعالین سیاسی نکته جالب توجه اینجاست که نام اسحاق جهانگیری در میان فهرست کاندیداهای اصلاح طلب چندان دیده نمی‌شود.

این در حالی بود که تا چند سال قبل اصلاح طلبان همواره از جهانگیری به عنوان یکی از محتمل‌ترین گزینه‌های خود برای 1400 نام می‌بردند. او حتی به عنوان گزینه دوم و کاندیدا کمکی در انتخابات ریاست جمهوری در مناظرات حاضر شد و اصلاح طلبان عملکردش را در آن مناظرات بسیار پسندیدند. بعد از انتخابات ریاست جمهوری نیز در زمانیکه وی ارز 4200 تومانی را مطرح کرد، از او به عنوان یک سوپرمن یاد کردند!

اما اینک چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، دیگر احزاب و چهره های سیاسی اصلاح طلب تمایلی به ریاست جمهوری او نشان نمی دهند. به اعتقاد برخی ناظران سیاسی دلیل این بی تمایلی نیز در شکست او و روحانی در دولت تدبیر و امید است و به نظر می رسد که اصلاح طلبان به علت دورماندن از خشم افکار عمومی در انتخابات آتی، مجبورند علاوه بر روحانی از جهانگیری نیز باید اعلام برائت و یا دوری سیاسی کنند. در این میان حزب کارگزاران که جهانگیری از اعضای اصلی آن محسوب می شود نیز حاضر نشده که از جهانگیری به عنوان گزینه اصلی خود برای انتخابات ریاست جمهوری نام ببرد.

چه کسی خاتمی را برای انتخابات دوباره فعال کرده است؟!

طی چند ماه گذشته فعالیت سیاسی خاصی از محمد خاتمی دیده نشده و خروجی برخی اخبار از او بیشتر به برخی اظهارات در جلسات نمادین و دیدارهای محدود خلاصه شده بود. بسیاری از فعالان سیاسی دلیل این انزوای سیاسی خاتمی را نیز به علت ریزش شدید جایگاه سیاسی و اجتماعی او می‌دانند و معتقدند خاتمی به خوبی می‌داند که با شراکت با روحانی و ناتوانی دولت تدبیر و امید در تحقق خواسته‌های معیشتی و اقتصادی مردم، جایگاه سیاسی و اجتماعی وی به شدت کاهش یافته است.

اما در هفته های اخیر خبرهای دریافتی حاکیست که خاتمی فعالیت های سیاسی و انتخاباتی خود را افزایش قابل توجهی داده است. با وجودی که وی در ماه های گذشته تمایل چندانی برای فعالیت انتخاباتی و سیاسی از خود نشان نداده، این سوال پیش می آید که چه افراد و گروه های خاتمی را دوباره به صحنه انتخابات کشانده‌اند؟!

برخی ناظران سیاسی معتقدند که شخصیت های محدودی هستند که می توانند خاتمی را برای حضور مجدد در صحنه انتخابات و مسایل سیاسی فعال بکنند. این ناظران معتقدند با بررسی نوع روابط خاتمی با برخی چهره های سیاسی، می توان از افرادی همانند سیدحسن خمینی را نام برد که این اثرگذاری را دارد و می تواند از چهره‌های محسوب شود که خاتمی را دوباره به صحنه انتخابات بیاورد.

در همین حال از میان گروه های اصلاح طلب نیز حزب اتحاد ملت با توجه به نزدیکی فکری بیشتر به خاتمی، می تواند چنین نقشی را بیشتر از احزاب دیگر داشته باشد. درباره دیگر حزب موثر جریان اصلاحات، یعنی کارگزاران نیز اظهارات چهره های اصلی این حزب نشان می دهد که آنها اساسا تمایل زیادی به نقش آفرینی خاتمی در انتخابات آتی ندارند. البته به نظر می رسد که احزاب زیادی از جریان اصلاحات وجود دارند که همانند کارگزاران عملا تمایلی به ادامه رهبری خاتمی در جریان اصلاحات ندارند.

تدارک جدید یک جریان سیاسی برای تخریب ولایت فقیه +جزییات

مطابق هماهنگی صورت گرفته در طول چند ماه اخیر یک گروه از مدعیان افراطی عدالت‌طلبی و مدعی انقلابی‌گری بر حمله همه جانبه و متمرکز به ولایت فقیه و شخص ولی فقیه به وحدت رسیده‌اند. بر اساس بررسی های خبرنگاران جهان نیوز در طرح آنها قرار شده است با طرح مسائلی مانند مخالفت با قدسی سازی حکومت، دفاع از آزادی بیان، مخالفت با حکومت استبدادی و نیز بیان مباحث تاریخ انقلاب مدعی شوند که ولایت فقیه ضد آزادی بیان و ضد کار کارشناسی است و اصل مشکلات کشور ناشی از این اصل است.

نکته جالب توجه نیز اینجاست که کانال‌های این جریان مدعی عدالت خواهی برای مقابله با ولایت فقیه به بازنشر نوشته‌های سابق عزت الله سحابی علیه ولایت فقیه و مخالفت آنها با قرار گرفتن ولایت فقیه در قانون اساسی اقدام کردند!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول