اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

در حوزه فرهنگی و اجتماعی با کم کاری مواجه هستیم

فرماندار ویژه مراغه گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی با کم کاری مواجه هستیم.

در حوزه فرهنگی و اجتماعی با کم کاری مواجه هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، سیدعلی موسوی در جلسه تخصصی کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان مراغه با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیازمند مشارکت تمام آحاد جامعه هستیم، اظهار داشت: متاسفانه همه به نوبه خود در حوزه فرهنگی و اجتماعی مقصر بوده و کم کاری داشتیم.

وی گفت:  در حوزه فرهنگی و اجتماعی نتوانستیم تاثیرگذار باشیم و در حال حاضر دغدغه فرهنگی در مراغه به مهم‌ترین دغدغه شهرستان تبدیل شده است.

وی گفت: نبود اعتقاد به مسایل و بی‌تفاوتی نسبت به موضوعات مختلف جامعه موجب ضعف در حوزه فرهنگی اجتماعی شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: فقر، اعتیاد، طلاق، همسر آزاری و بسیاری از جرایم تازه که با گسترش فضای مجازی در جامعه به وجود آمده است نشانه کم کاری دستگاه های متولی و در برخی موارد خود مردم است.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های متولی و سازمان های مردم نهاد باید با استفاده از ابزارها و ظرفیت های مختلف نسبت به آماده‌سازی مردم تلاش کنند و به تشکیل جلسه و صورتجلسه بسنده نکنند.

فرماندار مراغه نقش سازمان‌های مردم نهاد را در این زمینه را مهم دانست و گفت: سازمان های مردم نهاد در این زمینه می توانند اصلی ترین نقش را ایفا کنند و باید در کمیته‌های تخصصی حضور فعال داشته باشند.

موسوی تاکید کرد: باید تمام ادارات و دستگاه‌های شهرستان کمیته‌های تخصصی فرهنگی و اجتماعی را با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد تشکیل دهند و سپس مصوبه کمیته‌ها در جلسه کارگروه بررسی شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مراغه نیز در این جلسه به مشکلات فرهنگی دانش آموزان در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پنج درصد از دانش آموزان شهرستان به دلیل مسایل فرهنگی و اجتماعی نمی توانند از برنامه شاد استفاده کنند.

موسی شعفی گفت: فضای مجازی و برنامه شاد هم می تواند تهدیدی برای خانواده و دانش آموزان باشد و هم می تواند ظرفیتی برای آن ها باشد و باید برای آشنایی از توان متخصصان و صاحب نظران در این حوزه استفاده کنیم.

وی در ادامه سرمایه اجتماعی را حلقه مفقوده شهرستان مراغه عنوان کرد و گفت: عدم استفاده از سرمایه های فرهنگی و اجتماعی در این شهرستان کاملا مشهود بوده و باید زمینه را برای استفاده از ظرفیت آن ها فراهم سازیم.

شعفی به مشکلات فرهنگی و اجتماعی سکونتگاه های غیررسمی اشاره کرد و گفت: متمرکز شدن خدمات در داخل شهر یکی از اصلی ترین علل به وجود آمدن مشکلات فرهنگی و اجتماعی در سکونتگاه های غیررسمی و محلات حاشیه شهر است و در این راستا نیازمند توزیع عادلانه خدمات شهری هستیم.

انتهای پیام/60007
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول