اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کالین پاول: دیگر خود را جمهوری‌خواه نمی‌دانم

وزیر امور خارجه آمریکا در دوره رئیس جمهور اسبق این کشور گفت دیگر خود را عضو حزب جمهوری‌خواه نمی‌داند.

کالین پاول: دیگر خود را جمهوری‌خواه نمی‌دانم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کالین پاول» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا گفت، دیگر خود را عضوی از حزب جمهوری‌خواه نمی‌داند.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، پاول در پاسخ به سوال «فرید زکریا»، مجری شبکه «سی‌اِن‌اِن» درخصوص جمهوری‌خواهانی که از محکوم کردن حمله روز چهارشنبه به کنگره آمریکا خودداری کرده‌اند گفت: «آن‌ها این کار را کردند و به همین دلیل است که دیگر خود را عضو [حزب] جمهوری‌خواه نمی‌دانم. در حال حاضر عضو هیچ چیز نیستم».

وزیر امور خارجه دولت «جرج دبلیو بوش» رئیس جمهور اسبق آمریکا در ادامه گفت: «نمی‌دانم ترامپ چطور این افراد را جذب می‌کند. خودشان بهتر می‌دانند. اما آن‌ها نمی‌ایستند که حقیقت را بگویند یا او و دیگران را مورد انتقاد قرار دهند».

وی افزود: «به افرادی نیاز داریم که حقیقت را بگویند و به خاطر داشته باشند که به‌خاطر شهروندان هوادارمان اینجا هستیم. آن‌ها فقط به این دلیل اینجا نیستند که دوباره مورد انتخاب قرار گیرند».

این دیپلمات سابق آمریکایی که حمله به عراق را با دروغ وجود سلاح کشتار جمعی در این کشور توجیه کرده بود، حمله خطاب به جمهوری‌خواهان گفت: «اکنون لازم است که آمریکایی‌های واقعی باشید که می‌توانیم به آن‌ها اعتماد کنیم،کسانی که واقعیت را بگویند، کسانی که بر پایه حقیقت سخن بگویند».

پاول روز جمعه نیز در مصاحبه دیگری گفته بود: «به کسانی که استیضاح [ترامپ] یا استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی را پیشنهاد داده‌اند می‌گویم این کارها زمان‌بر هستند. امیدوارم او درست کاری مشابه [ریچارد] نیکسون انجام دهد و از قدرت کناره‌گیری کند».

روز چهارشنبه در حالی که جلسه مشترک کنگره آمریکا به ریاست «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سنای این کشور برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای از هواداران ترامپ به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات ۵ نفر شامل یک افسر پلیس کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

طی چند روز گذشته بیش از دویست نفر از اعضای کنگره آمریکا خواستار برکناری یا استعفای ترامپ شده‌اند. در همین راستا مجلس نمایندگان آمریکا بامداد امروز (دوشنبه) استیضاح رئیس جمهور آمریکا را کلید زدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول