اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تامین مسکن خانواده‌های دارای بیش از یک معلول در اولویت بهزیستی است

اداره کل بهزیستی استان در زنجان در پاسخ به گزارش خبرگزاری در مورد مشکلات خانواده‌ای با معلول با ارسال توضیحی آورده است که مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون به این خانواده اختصاص یافته است.

تامین مسکن خانواده‌های دارای بیش از یک معلول در اولویت بهزیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، به دنبال انتشار گزارش خبرگزاری فارس با عنوان «سقفی برای خانواده معلول/وقتی بانوان جهادی‌ دست به کار می شوند» روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان زنجان با ارسال توضیحاتی به خبرگزاری فارس نسبت به این گزارش واکنش نشان داد.

در جوابیه بهزیستی استان زنجان آمده است: احترامـا"- ضمن سپاس از پیگیری فعالیت‌های مربوط به افراد دارای معلولیت و اشاعه فرهنگ  نیکوکاری و ترغیب به خیر جمعی خواهشمند است. در پاسخ به مطلب مندرج در آن خبرگزاری با عنوان «سقفی برای خانواده معلول / وقتی بانوان جهادی دست به کار می شوند» در تاریخ 22 دی‌ماه جوابیه ذیل را جهت  توضیح و تنویر افکار عمومی منتشر فرمایید.

تامین مسکن برای خانوارهای دارای ۲ معلول و بیشتر، اولویت اصلی بهزیستی است که این امر بر اساس تفاهمنامه مشترک 5 جانبه (بهزیستی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، انجمن خیرین مسکن ساز، بنیاد مستضعفان) انجام می‌شود و تاکنون از سهمیه شهری خانواده‌های دارای دو معلول استان به تعداد 107 نفر در (قالب احداث خود مالکی-جانمایی در مساکن مهر- و خرید) 102 خانواده صاحب مسکن شده و همچنین از سهمیه 168 نفر معلولین روستایی استان، تعداد 155 نفر طی انعقاد قرارداد با بانک عامل موفق به احداث  خانه گردیده‌اند.

خانواده دارای 5 معلول زنجانی که تحت پوشش خدمات مستمر بهزیستی هستند و از خدمات پرداخت مستمری،کمک موردی، صدور دفترچه و وسایل کمک توانبخشی بهره‌منده شده‌اند و با عنایت به نیاز مبرم خانواده به مسکن و موافقت کمیته راهبری مسکن بهزیستی استان زنجان و بهزیستی کشور با اختصاص مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون ریال به صورت بلاعوض جهت خرید خانه به خانواده مذکور، بخشی از هزینه خرید مسکن به همت دکتر طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی و با رایزنی صورت گرفته با بنیاد مستضعفان و کمک هزینه بلاعوض یک میلیارد و 400 میلیون ریالی خرید مسکن بهزیستی و با همت و یاری گروه جهادگر تامین گردیده است.
در فرایند تامین مسکن برای این خانواده با توجه به انتخاب منزل در  بافت فرسوده شهری روند پرداخت با کندی پیش رفته که خوشبختانه با پیگیری مستمر بهزیستی این امر محقق گردید.
لازم به ذکر است، به موجب ماده ۱۹ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و مددجویان دارای پرونده تحت پوشش بهزیستی از پرداخت هزینه‏‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض نوسازی و همچنین حق انشعابات آب، برق، گاز و دفع فاضلاب منطبق با الگوی مسکن مصوب معاف می‌شوند که از ابتدای ابتدای سال جاری تا کنون نزدیک به ۱۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی استان زنجان از انشعابات رایگان آب، برق، گاز و عوارض شهرداری استفاده کردند.

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول