اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

برخورد جدی محیط زیست آذربایجان‌شرقی با واحدهای آلاینده

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از تشدید پایش‌های شبانه این اداره کل خبر داد.

برخورد جدی محیط زیست آذربایجان‌شرقی با واحدهای آلاینده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن عباس‌نژاد اظهار داشت: با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی یکی از استان‌های صنعتی کشور است در این روزها بدلیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی گشت‌های شبانه‌روزی اداره کل تشدید و با واحدهای آلاینده برخورد جدی خواهد شد.

مدیرکل محیط‌ زیست استان ادامه داد: نظارت و پایش کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان و ادارات تابعه با توجه به افزایش میزان آلاینده‌ها بر اساس برنامه‌ریزی جامع و هدفمند به طور روزانه و شبانه انجام می‌شود.

عباس‌نژاد ادامه داد: هدف اصلی این پایش‌ها، بررسی وضعیت زیست محیطی صنایع و معادن استان، برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده جدید و در نهایت کمک به کاهش بار آلودگی است.

وی با تاکید بر اینکه باید خروجی تمام صنایع باید مطابق استانداردهای زیست محیطی باشد گفت: صنایعی که از سوخت‌های جایگزین گاز طبیعی استفاده می کنند باید خروجی دودکش‌هایشان مطابق استاندارد محیط زیست باشد.

وی با اشاره به اینکه در فصول سرد سال که سطح زمین سرد شده و شرایط وارونگی دما اتفاق می افتد، شاهد انباشت آلاینده‌ها به دلیل عدم حرکات عمودی هوا هستیم و شرایط پایداری هوا حاکم بوده و شاهد انباشت آلاینده‌ها در اکثر شهرهای صنعتی بویژه کلانشهر تبریز هستیم، افزود: بر همین اساس شاخص آلودگی امروز هوا 154 و ناسالم برای همه گروه‌ها است.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول