اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

«اسکای‌مال» حقوق عامه مردم را ضایع می‌کند/ از توان مرکز وکلای قوه قضاییه استفاده می‌کنیم

دبیر اجرایی دیده‌بان شفافیت و عدالت استان همدان با بیان اینکه پروژه اسکای مال به شکلی تضییع حقوق عامه مردم بوده و قانون به صراحت دادستان را متولی و مدعی‌العموم می‌داند گفت: ایراداتی که به شکل فنی و قانونی در این پروژه مطرح شده مورد تایید مراجع کارشناسی و حقوقی است.

«اسکای‌مال» حقوق عامه مردم را ضایع می‌کند/ از توان مرکز وکلای قوه قضاییه استفاده می‌کنیم

جلال زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه مباحث ما درباره پروژه تجاری «اسکای‌مال» در راستای احقاق حقوق عامه بوده و متولی این حقوق عامه دادستان است اظهار کرد: البته سوال ما این است که در این میان چه موضوعی وجود دارد که دادستان با طفره رفتن به مطالبات عمومی و حقوقی مردم نسبت به این پروژه ورود نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مطالبه مردمی در این راستا به مطالبه جدی تبدیل شده است افزود: از سوی واحد امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی به صورت رسمی از دادستان همدان درخواست شده که در این زمینه پیگیری لازم را داشته باشند.

دبیر اجرایی دیده‌بان شفافیت و عدالت استان همدان با تاکید بر اینکه بعد از دیدار با رئیس کل دادگستری و دادستان همدان متوجه شدیم انگیزه لازم برای ورود به این موضوع وجود ندارد تصریح کرد: در حال حاضر این مطالبه مردمی را با مرکز دیده‌بان شفافیت و عدالت تهران در میان گذاشتیم.

وی خاطرنشان کرد: استنادات فنی، تخصصی و ایرادات پروژه عنوان و در نهایت جلسه‌ای به منظور بررسی ابعاد موضوع در معاونت پژوهشی مرکز وکلای قوه قضائیه تشکیل شده است.

زارع در ادامه یادآور شد: در این جلسه به جمع‌بندی رسیدند که از ظرفیت و توان مرکز وکلای قوه قضاییه و مرکز مشاورین در راستای احقاق این حق مسلم مردم که به عنوان مطالبه مطرح شده استفاده شود.

وی با بیان اینکه ایراداتی که به شکل فنی و قانونی در این پروژه مطرح شده مورد تایید مراجع کارشناسی و حقوقی است ادامه داد: این پروژه به شکلی تضییع حقوق عامه مردم بوده و قانون به صراحت دادستان را متولی و مدعی‌العموم می‌داند.

دبیر اجرایی دیده‌بان شفافیت و عدالت استان همدان متذکر شد: امیدوارم پیامدهای اجرای غیر کارشناسی این پروژه شفاف‌سازی شود تا گام کوچکی برای جلوگیری از ادامه طرح باشد.

انتهای پیام/۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول