اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

طرح شهید سلیمانی؛ گذر از اوج کرونا تا زندگی روی موج ایران/ یاران سلیمانی افسار کرونا را کشیدند

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» در حالی این روزها با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور در حال اجراست که نتایج بسیار خوبی را در مهار کرونا داشته است و می‌رود تا گامی اساسی در راستای قطع زنجیره کرونا در کشور بردارد.

طرح شهید سلیمانی؛ گذر از اوج کرونا تا زندگی روی موج ایران/ یاران سلیمانی افسار کرونا را کشیدند

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها: کبری خوانساری| طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی»، با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور در حال اجراست. این روزها روحیه جهادی سردار شهید به الگویی برای مقابله با کووید 19 در استان‌های مختلف کشور تبدیل شده و برای دفاع از حریم سلامت از گروه‌های خودجوش مردمی گرفته تا ارگان ها، سازمانها و نهادهای مختلف در کنار دست‌اندرکاران بهداشت و درمان قرار گرفته‌اند، به نحوی که عزم همگانی برای مقابله جدی‌تر با این ویروس منحوس، در جای‌جای کشور دیده می‌شود.

همسویی کمک‌های مومنانه از جمله نکات برجسته اجرای طرح سردار سلیمانی است و خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و بیمار کرونایی دارند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی، طی دوران قرنطینه در منزل حمایت می‌شوند.

 

 غربالگری 12 میلیون خانوار در طرح شهید سلیمانی

مسوول بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: تا کنون 12 میلیون خانوار در طرح شهید سلیمانی غربالگری شده‌اند.

محمد صادقی با اشاره به اینکه لرستان جزو ده استانی است که عملکرد خوبی در طرح شهید سلیمانی داشته است، عنوان کرد: کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا از 17 نفر به یک نفر و حتی در برخی روزها به صفر و کاهش تعداد بیماران بستری و بیماران جدید از موفقیت‌های طرح شهید سلیمانی در لرستان است.

وی افزود: اما در مورد کاهش آمار کرونا در کشور حتی اگر به عدد و رقم هم توجه نکنیم دیدن وضع بیمارستان‌ها گویای

 کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا از 17 نفر به یک نفر و حتی در برخی روزها به صفر و کاهش تعداد بیماران بستری و بیماران جدید از موفقیت‌های طرح شهید سلیمانی در لرستان است

خیلی چیزها است، ما شاهد اتفاق خوبی در این زمینه هستیم.

رییس بسیج جامعه پزشکی کشور به آمار کرونا پس از اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: در شروع طرح مرگ و میر 486 نفر در روز بود درحالی که این رقم اکنون بین 70 تا 90 نفر در نوسان است، یعنی حدود 88 درصد کاهش داشته‌ایم، همچنین تعداد بیماران جدید از 14 هزار نفر در روز به 5 تا 6 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

صادقی افزود: تعداد بیماران بستری نیز از 3300 نفر به 400 نفر کاهش پیدا کرده که بسیار قابل تامل است، همه این عددها نشان می‌دهد تصمیمات و سیاست‌های اعمال شده از جمله طرح شهید سلیمانی موفق بوده است.

وی بیان کرد: حضور بسیجیان و مردم در طرح شهید سلیمانی کمک شایانی به وزارت بهداشت کرد، از طرفی سیاست وزارت بهداشت اکنون روال خوبی دارد، اما باید تا جایی پیش برویم که مرگ و میری در کشور گزارش نشود و به ندرت هم شاهد بیماری باشیم.

 

رییس بسیج جامعه پزشکی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 12 میلیون خانوار یعنی 40 درصد از خانوارها در قالب طرح شهید سلیمانی غربالگری شده‌اند، گفت: نزدیک به 200 هزار نفر بسیجی به صورت مستمر و منقطع در قالب سه تیم مراقبتی، نظارتی و حمایتی در این طرح حضور داشته‌اند.

 تاکنون بیش از 12 میلیون خانوار یعنی 40 درصد از خانوارها در قالب طرح شهید سلیمانی غربالگری شده‌اند، همچنین نزدیک به 200 هزار نفر بسیجی به صورت مستمر و منقطع در قالب سه تیم مراقبتی، نظارتی و حمایتی در این طرح حضور داشته‌اند

صادقی در خصوص پایان طرح سلیمانی نیز اظهارکرد: این طرح تا پایان سال طراحی شده اما مذاکراتی با مجلس انجام گرفته تا بودجه‌ی برای سال آینده نیزمقرر کنند تا در صورت بروز مشکل طرح ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه آمار و ارقام بسیار امیدوارکننده است اما بایستی هم ما به عنوان دست‌اندرکاران طرح هم دست‌اندرکاران وزارت بهداشت به ویژه مردم به عنوان ستون این طرح به این نکته توجه کنند که خطر همچنان در بیخ گوش است.

رییس بسیج جامعه پزشکی کشور تاکید کرد: در صورت هر گونه اشتباه و عادی پنداری نسبت به ویروس کرونادوباره دچار مشکل خواهیم شد، بنابراین مردم دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری با تیم‌های پزشکی را جدی بگیرند.

صادقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد دستاورد طرح شهید سلیمانی گفت: این طرح دستاوردهای فراوانی داشت از جمله اینکه همه با هم برای برای مقابله و ساخت واکسن با هم همکاری و هم افزایی داشتند، نکته دیگر ظرفیت بسیج برای همگان مشخص شد، کمکی که بسیج کرد سبب شد کادر درمان کارشان را به بهترین نحو ممکن انجام دهند، امید آفرینی بین مردم در این مورد که می‌شود کارهای بزرگ را در کشور انجام داد از دیگر دستاوردهای طرح شهید سلیمانی است.

 

از بسیج ۱۰۷۶ شاهرودی تا پوشش ۹ هزار خانوار در طرح شهید سلیمانی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود از فعالیت یک‌هزار و ۷۶ نفر از بسیجیان این شهرستان در طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: اکیپ سیار سلامت شامل پزشک، پرستاران و تیم آزمایشگاهی در شهرستان شاهرود فعال هستند و تست کرونا را در منازل انجام می‌دهند.

سرهنگ محمد خوش‌قدم با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی و بیماریابی فعال در این شهرستان اظهار کرد: شناسایی بیماران در محله و منزل توسط پزشکان با روحیه جهادی و بسیجی انجام می‌شود و در کنار آن تیم‌های مراقبتی نیز حضور دارند تا زنجیره ابتلا به ویروس کرونا قطع شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۹ هزار خانوار این شهرستان زیرپوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفته‌اند، گفت: ارائه مشاوره و بسته‌های حمایتی و ویزیت رایگان این خانواده‌ها انجام شد.

خوش‌قدم با بیان اینکه در یک روز ۷۰ تست کرونا گرفته شد که جواب ۱۷ مورد آن مثبت بوده است، افزود: افرادی که تست آن‌ها مثبت باشد، در منازل خود قرنطینه می‌شوند و تحت مراقبت هستند تا دوران نقاهت خود را طی کنند و در این مدت مشاوره و خدمات حمایتی به آن‌ها ارائه می‌شود.

 

وی تأکید کرد: تا زمانی که به صفر پایدار کرونایی برسیم، تلاش‌های بسیجیان در قالب طرح شهید سلیمانی ادامه خواهد داشت.

رنگ باختن کرونا در استان اردبیل طی ۵۰ روز کار جهادی

رامین سلطانی، مسؤول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل درباره آخرین آمار اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به خبرنگار فارس گفت: تاکنون ۹۲/۷۳ درصد از جمعیت استان اردبیل مورد غربالگری قرار گرفته و ۷ هزار و ۴۴۹ نفر مشکوک به بیماری کرونا شناسایی شده است.

وی افزود: با انجام تست PCR یا تست سریع از این افراد مشکوک به‌همراه حداقل ۱۰ نفر از اطرافیان این افراد که تست آن‌ها مثبت بود، ۳ هزار و ۳۴۹ بیمار قطعی مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل بیان کرد: ۳۶ بیمار در نقاهتگاه‌های پیش‌بینی شده قرنطینه شدند و ۱۶ هزار و ۱۳۸

 در اردبیل در مقایسه با ۵۰ روز گذشته، آمار بستری‌های کرونا از تعداد ۸۵ تا ۸۸ بستری در روز به ۲۰ تا ۲۲ بستری روزانه کاهش یافته و آمارفوتی‌ها نیز از تعداد ۱۵ تا ۲۲ نفر به زیر ۱۰ نفر و حتی روزهایی بدون فوتی رسیده است

مورد قرنطینه در منزل نیز پیشنهاد شده است

سلطانی تصریح کرد: در حال حاضر در مقایسه با ۵۰ روز گذشته، آمار بستری‌های کرونا در استان اردبیل از تعداد ۸۵ تا ۸۸ بستری در روز به ۲۰ تا ۲۲ بستری روزانه کاهش یافته و آمارفوتی‌ها نیز از تعداد ۱۵ تا ۲۲ نفر به زیر ۱۰ نفر و حتی روزهایی بدون فوتی رسیده است.

وی گفت: در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اردبیل، ۲۷۴ تیم مراقبتی ۱۵ نفره شامل یک پزشک، ۴ پرستار و پیراپزشک و ۱۰ بسیجی حضور داشتند و با احتساب ۸۴۷ تیم حمایتی، بیش از ۱۰۰ هزار نفر روز در این طرح مشارکت وجود داشت.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: از این به بعد وارد گام دوم طرح شهید سلیمانی می‌شویم که در این گام با افزایش آمار تست‌ها و همچنین نظارت و کنترل بیشتر، سعی بر قطع زنجیره این بیماری ویروسی خواهد شد.

 

مشارکت ۷۲۰۰ بسیجی کرمانشاه در طرح شهید سلیمانی

در استان کرمانشاه با همکاری سپاه حضرت نبی‌ اکرم(ص) و بسیج جامعه پزشکی و کمک سازمان‌هایی چون هلال احمر، بهزیستی، شهرداری و... در قالب ۱۴۹ تیم نظارتی، ۶۵۵ تیم مراقبتی، یک‌هزار و ۴۴۰ تیم حمایتی و ۵۶ تیم مراقبت در منزل، در حال اجرا است.

تیم‌های حمایتی و مراقبتی از خانوارها سرکشی می‌کنند و تاکنون ۲۷ هزار بسته حمایتی و معیشتی بین خانوارها آسیب‌پذیر و افراد مبتلا به کرونای استان که برای قرنطینه خانگی با مشکل معیشتی روبه‌رو هستند، اهدا شده اشت.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به موفقیت طرح شهید سلیمانی در کنترل بیماری، گفت: براساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی تعداد بستری‌ها از ۹۶۰ مورد در روز در حال حاضر به زیر ۱۵۰ نفر رسیده که این نشان از کاهش ۸۱ درصدی بستری‌ها می‌دهد.

سردار بهمن ریحانی به همکاری و مشارکت ۷ هزار و ۲۵۳ بسیجی در این طرح اشاره و بیان کرد: یک‌هزار و ۴۴۰ تیم‌‌ حمایتی در استان تشکیل شده که علاوه بر این تعداد ۲۳۰ بسیجی در تیم‌های مراقبتی و ۳۴۸ نفر نیز در تیم‌های نظارتی در طرح شهید سلیمانی فعالیت دارند.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای اپیدمی در طرح کمک مومنانه تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار بسته حمایتی بین خانوارها توزیع شده است، اضافه کرد: بیش از ۲۷ هزار بسته حمایتی به ارزش بیش از ۸۱ میلیارد ریال تاکنون در قالب طرح شهید سلیمانی بین خانوارهای آسیب‌پذیر توزیع شده است.

ریحانی اضافه کرد: در این مدت اجرای طرح بسیجیان به درب منزل ۹۱ هزار و ۴۲۰ هم‌استانی مراجعه کرده‌اند.

به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، میانگین بستری روزانه در آبان‌ماه ۲۲۷ نفر بوده که در آذرماه به ۱۰۵ نفر و در دی‌ماه به ۴۵ نفر رسیده و همچنین میانگین روزانه مرگ و میر بر اثر کرونا در استان در آبان‌ماه ۱۳ نفر، در ۲۵ آذرماه ۸.۳ نفر و در دی‌ماه به ۱.۱ نفر در روز رسیده است.

 

توزیع ۵ هزار سبد معیشتی در طرح «شهید سلیمانی» در استان مرکزی
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی، از توزیع ۵ هزار سبد معیشتی در طرح شهید سلیمانی در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام واحدی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون 5 هزار بسته معیشتی توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان بین نیازمندان توزیع شد.

وی تصریح کرد: این بسته‌ها به ارزش هرکدام ۳۰۰ هزار تومان و در مجموع بیش از ۱۵ میلیارد ریال بوده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان داشت: این بسته‌ها از محل درآمد موقوفات با نیات اطعام مستمندان، در ۱۱ شهرستان استان تهیه و توزیع شد.

واحدی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی از دو ماه گذشته برای مقابله همه جانبه با بیماری کرونا در  استان مرکزی به اجرا درآمده و اداره اوقاف به عنوان یکی از دستگاه‌ها  در این طرح مشارکت دارد، بیان داشت: طرح شهید سلیمانی یک انسجام درونی و مشارکت ملی برای مقابله جدی با کرونا  شکل داده است.

 

به گفته وی در راستای اجرای این طرح  ۱۵ هزار بسته معیشتی در استان توزیع شده که 5 هزار بسته توسط اوقاف بوده است.

به گزارش فارس، طرح شهید سلیمانی ۳۷۴ هزار خانوار از جمعیت استان مرکزی را پوشش داد.

کاهش 88 درصدی مرگ‌ومیرهای کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: کاهش آمار 88 درصدی مرگ‌ومیرها، 80 درصدی مبتلایان و 83 درصدی بستری‌شده‌ها از نتایج مطلوب اجرای طرح شهید سلیمانی است.

 طرح مزین به نام سردار سلیمانی با این رویکرد که می‌توان هر ناممکنی را ممکن کرد، شروع و ادامه پیدا کرد، با این معنا که در هر حالتی از مردم به عنوان سرمایه‌های جمهوری، بایستی حمایت و مراقبت کرد

شاهین محمدصادقی  در جلسه بررسی آخرین وضعیت و روند اجرای مقابله با کرونا در طرح قرارگاه شهید سلیمانی، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تقارن آن با نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: گلایه نکردن از کمبودها و بی‌مهری‌ها با وجود مشکلات بسیار و اعتقاد نداشتن به بن‌بست‌ها، از ویژگی‌‌های بارز شهید سلیمانی بود.

وی خاطرنشان کرد: طرح مزین به نام سردار سلیمانی با این رویکرد که می‌توان هر ناممکنی را ممکن کرد، شروع و ادامه پیدا کرد، با این معنا که در هر حالتی از مردم به عنوان سرمایه‌های جمهوری، بایستی حمایت و مراقبت کرد.

 

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه خیلی‌ها معتقد به موفقیت طرح شهید سلیمانی نبودند، گفت: طرح موردنظر ویژگی‌هایی داشت که آن را از دیگر طرح‌ها متمایز می‌کرد، از جمله اینکه کاملا علمی و از پشتوانه علمی خوبی برخوردار بود.

محمدصادقی ارزان بودن طرح شهید سلیمانی را از دیگر مولفه‌های بارز این طرح عنوان و تصریح کرد: بیش از 2 هزار میلیارد تومان سی‌تی‌اسکن برای تشخیص از زمان شیوع کرونا تاکنون در کشور خریداری شده، حال اینکه همه اعتبارات این طرح به یک‌سوم هم نمی‌رسید.

 

آسان بودن در اجرا، تسهیل در ارائه خدمات، بی‌خطر بودن، متکی بودن به نیرو و تولید داخل، انعطاف‌پذیر بودن از دیگر خصوصیات متمایز طرح شهید سلیمانی بود که رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور به آن اشاره کرد.

وی، هماهنگی مدیریتی را از دستاوردهای طرح شهید سلیمانی خواند و افزود: معطوف شدن ریل تصمیم‌گیری و

26 هزار تیم حمایتی، 1300 تیم مراقبتی و  12 هزار تیم نظارتی در طرح شهید سلیمانی شرکت داشتند، ضمن اینکه 245 میلیارد تومان نیز کمک‌های مردمی به بیماران اعطا شده است

تصمیم‌سازی از درمان به بهداشت و در نهایت کاهش مرگ‌ومیر و امیدآفرینی از دیگر دستاوردهای بزرگ طرح است.

محمدصادقی با اشاره به کاهش حجم مراجعین به مراکز درمانی با اجرای طرح شهید سلیمانی، گفت: یکی از عوامل اصلی کاهش تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیرها را می‌توان طرح شهید سلیمانی عنوان کرد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: کاهش آمار 88 درصدی مرگ‌ومیرها، 80 درصدی مبتلایان و 83 درصدی بستری‌شده‌ها از نتایج مطلوب اجرای طرح شهید سلیمانی است.

وی با تاکید بر روند نزولی کاهش آمار مبتلایان و مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا با شروع طرح شهید سلیمانی، گفت: 26 هزار تیم حمایتی، 1300 تیم مراقبتی و  12 هزار تیم نظارتی در طرح شرکت داشتند، ضمن اینکه 245 میلیارد تومان نیز کمک‌های مردمی به بیماران شده است.

محمدصادقی، طرح شهید سلیمانی را شبیه معجزه خواند و افزود: نام بزرگ شهید سلیمانی موجب شد همه به یک هدف بزرگ که همان کاهش مرگ‌ومیرها و حفظ آرامش مردمی بود، فکر کنند و نتایج مهم امروز را رقم زنند.

 نام بزرگ شهید سلیمانی موجب شد همه به یک هدف بزرگ که همان کاهش مرگ‌ومیرها و حفظ آرامش مردمی بود، فکر کنند و نتایج مهم امروز را رقم زنند

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه شهید سلیمانی در میانه کار هیچ‌وقت آن را رها نمی‌کرد، بیان داشت: انتظار می‌رود با استمرار فعالیتهای پیشگیرانه و حضور بسیجی، به سمت صفر رساندن بیماری حرکت کنیم.

وی از مردم درخواست کرد همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده تا در آینده نزدیک شاهد ریشه‌کن شدن بیماری کرونا شویم.

مشارکت بیش از 2800 عضو هلال‌احمر لرستان در طرح شهید سلیمانی
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: 875 برادر و 2 هزار و 61 خانم از اعضای فعال و داوطلب جمعیت هلال‌احمر در طرح شهید سلیمانی مشارکت داشتند.

 صارم رضایی استقرار در پایگاه‌های سلامت و بازدید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بررسی سلامت اصناف، معرفی مراکز 16 ساعته، توزیع 7 هزار بسته آموزشی و ارائه آموزش‌های پیشگیرانه را از جمله فعالیت‌های این مجموعه در طرح شهید سلیمانی برشمرد.

رضایی بیان داشت: 2 هزار و 909 نفر از اعضای جمعیت هلال احمر استان از آغاز طرح شهید سلیمانی مشارکت داشتند.

 

موفقیت قابل توجه و بیش از انتظار طرح شهید سلیمانی در شهرستان میانه

فرماندار ویژه شهرستان میانه از موفقیت قابل توجه و بیش از انتظار طرح شهید سلیمانی در این شهرستان خبر داد.

محمدرضا مشایخی در جلسه قرارگاه شهید سپهبد سلیمانی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح شهید سپهبد سلیمانی با محوریت سپاه و شبکه بهداشت در سرتاسر ایران از جمله در شهرستان میانه از کاهش دو سوم تعداد بستری ها در دی ماه نسبت به آذر ماه سال جاری خبر داد و این امر را از موفقیت‌های تمام دست اندرکاران زحمت‌کش در عرصه مدیریت مبارزه و مقابله با کرونا خواند و اظهار داشت: موفقیت طرح شهید سلیمانی در شهرستان بیش از انتظار است. 

 

وی موفقیت طرح شهید سپهبد سلیمانی در بازه زمانی کوتاه را مرهون تلاش تمام بسیجیان، دست اندرکاران بهداشت، کادر درمان و مدافعان سلامت در وهله اول و شهرداری ، هلال احمر و اعضای دیگر در قالب کمیته پشتیبانی عنوان کرد.

مشایخی با تصریح بر اینکه سرمنشا گام‌های مجاهدانه و مقاومانه دست اندرکاران طرح به تاسی از روح بلند سردار دل ها شهید سلیمانی است افزود:  جمع بندی مسائل و درخواستها و امور انجام شده برای رفع در شهرستان و یا انتقال به استان هر هفته انجام خواهد شد، بر ضرورت تعیین تکلیف نقاهتگاه و استمرار توزیع بسته های حمایتی با وحدت رویه و همچنین استمرار بازدیدهای تیم نظارتی تاکید کرد. 

 

 
فرماندار ویژه میانه، با اشاره به مطلوب‌تر شدن هر روزه وضعیت خواستار اطلاع رسانی و آگاهی دهی برای شکننده بودن وضعیت در هر لحظه شد و اضافه کرد:  برای آینده باید با برنامه‌ریزی و کنترل لازم به صورت مدون و منظم انجام شود تا موفقیت طرح شهید سلیمانی پایدار مانده و وضعیت به صورت مطلوب و پیشرفته و روزی برسد که شاهد وضعیت ایده‌آل‌تر یا جشن ریشه‌کنی کرونا در کشور باشیم.
 
 وی درصد غربالگری در این طرح را تا بحال 44 درصد عنوان و اضافه کرد:  تعداد خانوارهایی که در این طرخ بسته حمایتی دریافت کردند 256 خانوار و ارزش بسته‌ها 750 میلیون ریال بود.

طرح شهید سلیمانی بسیار ساده، روان و مردم پایه است و با هزینه‌های بسیار کم اجرا و هزینه‌های آن هم به صورت متمرکز تامین خواهد شد. در این طرح جدید که این روزها با قوت در کشور در حال اجراست، از ظرفیت نیروهای داوطلب و بسیجی برای شناسایی بیماران به صورت محله‌محور استفاده می‌شود، براین اساس امید است که با اجرای درست و تعامل مناسب میان دستگاه‌های مختلف بتوان گامی اساسی در راستای قطع زنجیره شیوع کرونا برداشت. 

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول