اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ملاک عمل برنامه بنیاد برای کارخانه نساجی سنندج، منفعت مردم است/ تاکید بر اجرای طرح مواسات و کمک به محرومین

رییس بنیاد مستضعفان گفت: اولویت ما احیای دوباره کارخانه نساجی سنندج برای ایجاد و رونق اشتغالزایی در استان است که اگر این کار امکانپذیر نشود، در گام بعدی موضوع تغییر کاربری زمین کارخانه را برای احداث مسکن محرومین دنبال خواهیم کرد.

ملاک عمل برنامه بنیاد برای کارخانه نساجی سنندج، منفعت مردم  است/ تاکید بر اجرای طرح مواسات و کمک به محرومین

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پرویز فتاح شامگاه امروز در حاشیه سفر به کردستان در جمع خبرنگاران در سروآباد اظهار کرد: بنیاد مستضعفان از سال گذشته مطالعات خود را در سروآباد به عنوان منطقه هدف پیشرفت و آبادانی شروع کرده است و کارهای اجرایی به صورت اجرایی از اوایل امسال در این شهرستان شروع شده است.

وی خاطرنشان کرد: در روند بازدیدی که امروز از منطقه داشتیم با گذشت 10 ماه مشخص است که پروژه های زیادی انجام شده است و تعدادی پروژه هم در دست اجراست که تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

 رییس بنیاد مستضعفان افزود: در نخستین سال بنیاد مستضعفان 54 میلیارد تومان در حوزه کارهای اجرایی در این شهرستان هزینه میکند و 40 میلیارد تومان هم در دو سرفصل اشتغال و ازدواج در قالب تسهیلات قرض الحسنه به جامعه هدف در این شهرستان اعطا می شود.

فتاح با بیان اینکه تمام پروژه هایی که در سالجاری با هماهنگی فرماندهی و ادارات و دستگاه ها در این شهرستان تعریف و در حال اجراست تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، گفت: برای سال آینده برنامه وسیع و جدی‌تری برای این شهرستان خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این برنامه ها و اقدامات منجر به تغییر چهره و وضعیت شهرستان سروآباد بشود و این تغییر در وضعیت منطقه به چشم هر بیننده ای بخورد که البته لازمه آن تغییر رفتار کاری خود مردم است.

سروآباد ظرفیت های لازم برای توسعه را دارد

 رییس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: براساس تجربه کاری به نظر من سروآباد همه استعدادهای لازم برای برداشتن یک گام توسعه بلند را دارد.

وی با بیان اینکه آب، طبیعت بکر و .. مهمترین ظرفیت توسعه ای در شهرستان سروآباد است، گفت: سعی خواهیم کرد با تقویت، احیا و بکارگیری همین استعدادها زمینه توسعه را فراهم سازیم.

وی افزود: ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای مردم در سروآباد مهمترین هدف بنیاد مستضعفان است و در کنار این توجه به برخی نیازهای عمرانی و آبادانی نیز مد نظر قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: حضور بنیاد مستضعفان جای دولت را نمی گیرد ما رقیب دولت نیستم در کنار دولت هستیم و همگام و همراه دولت پیش می رویم این اطمینان به ما داده شده با وجود بنیاد مستضعفان در سروآباد بودجه سالانه این شهرستان قطع نمی شود.

 رییس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: براساس آنچه مشاهده کردیم همه در کنار هم در این شهرستان کار می کنند و از رفتار و عملکرد یکدیگر راضی هستند، این همدلی موجب می شود که بدون حاشیه و اتلاف وقت پروژه های محرومیت زدایی و توسعه ای در سروآباد جلو برود.

وی افزود: علاوه بر این بنیاد مستضعفان به طرح مواسات و کمک به محرومین هم توجه کرده و جمع قابل توجهی از نیازمندان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی به صورت متمرکز و یا متفرقه را مورد حمایت قرار داده است.

توزیع 24 هزار بسته حمایتی در بین نیازمندان

 رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه امسال بیش از 10 هزار بسته معیشتی از طریق بنیاد مستضعفان در بین نیازمندان در این استان توزیع شده است، گفت: در این سفر نیز 10 هزار بسته معیشتی دیگر برای نیازمندان این استان اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به حوزه مسکن محرومین را مورد تاکید قرار داده ایم و در همین راستا 6 میلیارد تومان به 54 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته برای سروآباد اضافه کردیم.

 رییس بنیاد مستضعفان در مورد ارائه خدمات بنیاد مستضعفین در سایر شهرستان های استان هم عنوان کرد: بنیاد مستضعفین در راستای اجرای طرح مواسات و کمک مومنانه توزیع 24 هزار بسته حمایتی را در کل استان هدف گذاری کرده است.

وی تصریح کرد: سقف 40 میلیارد تومان تسهیلاتی که برای این شهرستان در نظر گرفته شده بود نیز برداشته شده و برای کمک به توسعه و آبادانی این شهرستان سقفی برای جذب تسهیلات برای سروآباد تعیین نکرده ایم.

 رییس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: طرحهایی در زمینه اقتصادی، کشاورزی، دامداری و غیره فردا افتتاح خواهیم کرد و برای سایر شهرستان‌های استان هم طرح مواسات را در نظر گرفته ایم.

وی در پاسخ به هدف بنیاد مستضعفین در خصوص نساجی سنندج هم گفت: امشب از کارخانه نساجی سنندج بازدید خواهیم کرد این کارخانه در حال حاضر متروکه است و هدف ما حفظ آن به نفع سنندج است.

در مورد کارخانه نساجی سنندج دنبال منفعت نیستیم

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفین در مورد این کارخانه هرگز دنبال منفعت نیست اولویت ما احیای دوباره آن در صورت امکان برای ایجاد و رونق اشتغالزایی در استان است و اگر نتوانیم در گام بعدی تغییر کاربری زمین آن برای احداث مسکن برای محرومین را دنبال خواهیم کرد.

 رییس بنیاد مستضعفان در پاسخ به این سوال فارس که بنیاد مستضعفین تا چه زمانی در سروآباد حضور خواهد داشت، گفت: ما فعلا در کشور 27 منطقه هدف توسعه و آبادانی داریم که سروآباد یکی از آنهاست، براساس برنامه ریزی آبادانی و پیشرفت این شهرستان باید تا 3 سال به اتمام برسد و با توجه به برنامه زمان بندی شده سال آینده هم با افتخار در این شهرستان حضور خواهیم داشت.

انتهای پیام/2330/71/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول