اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

استقبال امارات و بحرین از تروریستی خواندن انصارالله

پس از استقبال عربستان سعودی از تصمیم آمریکا مبنی بر تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن، امارات و بحرین نیز از این تصمیم استقبال کردند.

استقبال امارات و بحرین از تروریستی خواندن انصارالله

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات متحده عربی در امور خارجه و وزارت خارجه بحرین، شامگاه امروز (دوشنبه)، از تصمیم آمریکا در تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن استقبال کردند.

وزارت خارجه آمریکا، امروز، ادعا کرد در اطلاعیه‌ای به کنگره این کشور، جنبش مقاومت انصارالله یمن را «سازمان تروریستی خارجی» اعلام خواهد کرد.

مقام اماراتی یادشده در حساب کاربری خود در شبکه توییتر ضمن حمایت از تصمیم آمریکا، مدعی شد که جنبش انصارالله عامل ایجاد «خشونت»، «هرج و مرج» و «نابسامانی» اوضاع انسانی یمن است.

این ادعا در حالی علیه جنبش انصارالله یمن مطرح می‌شود که امارات خود با مشارکت در ائتلاف سعودی باعث کشته شدن هزاران زن و کودک بی‌گناه یمنی شده و با مداخله در امور این کشور با حمایت از شبه‌نظامیان گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) اوضاع انسانی در این کشور را به فاجعه‌ای بزرگ تبدیل کرده است.

 از سوی دیگر، وزارت خارجه بحرین، یکی دیگر از کشورهای حامی ائتلاف سعودی نیز از تصمیم آمریکا در تحریم انصارالله یمن استقبال کرد.

منامه در بیانیه‌ای ضمن مطرح کردن این ادعا که انصارالله بر از بین بردن امنیت و ثبات منطقه پافشاری دارد، با اتهام‌زنی به ایران مدعی شد که اقدامات این جنبش در راستای اجرای برنامه‌های ایران صورت می‌گیرد.

وزارت خارجه بحرین در ادامه بیانیه خود از تلاش‌های آمریکا در راستای آنچه آن را «برقراری امنیت و صلح منطقه» خواند، تمجید کرد.

پیش از اعلام دو کشور یادشده، وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای از تصمیم دولت آمریکا برای تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن استقبال کرد.

دولت ریاض در بیانیه‌ای مدعی شد که اقدام آمریکا موجب خواهد شد تا یمنی‌ها به میز مذاکره بازگردند و دست از اقدامات خود بردارند (جزئیات بیشتر).

خبرگزاری «رویترز» امروز گزارش داد که وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که امروز (دوشنبه به وقت تهران) به نقل از «مایک پامپئو» وزیر خارجه فعلی آمریکا منتشر کرده، اعلام کرده است که قصد تن از اعضای ارشد جنبش انصارالله یمن را تروریست اعلام کند.

این گزارش در حالی منتشر شد که ائتلاف سعودی-اماراتی نزدیک به شش سال زیرساخت‌های یمن را زیر بمباران و موشک‌باران خود گرفته، با محاصره همه جانبه، گرسنگی و کمبود منابع درمانی به مردم یمن تحمیل کرده است و به کشتار زنان و کودکان این کشور ادامه می‌دهد؛ اما پامپئو جنبش انصارالله را که در حال دفاع از مردم یمن و مقاومت در برابر متجاوزان سعودی و اماراتی است، به «اقدامات تروریستی» متهم کرده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بدون اشاره به حجم گسترده تسلیحات مرگباری که از کشورش و دیگر دولت‌های متحد واشنگتن (مانند انگلیس و فرانسه) به دست سعودی‌ها و اماراتی‌ها رسیده و بر سر مردم یمن و زیرساخت‌های آن ریخته می‌شود، ایران را به دخالت در این جنگ متهم کرد.

«محمد علی الحوثی»  عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن در واکنش به این اقدام واشنگتن، سیاست‌های دولت ترامپ را نشانگر بحران تفکر و یک رفتار محکوم دانست و گفت که یمن نیز حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌داند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول