اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پرداخت 10 میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در زنجان/ موزه‌ها بازگشایی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به پرداخت 10 میلیارد ریال تسهیلات گردشگری گفت: موزه‌های استان بازگشایی شد.

پرداخت 10 میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در زنجان/ موزه‌ها بازگشایی شد

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز مختلف خسارات جبران ناپذیری به مراکز گردشگری زد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون به تاسیسات گردشگری استان خسارت وارد شده است، اضافه کرد: ثبت نام تسهیلات برای فعالان و شاغلان در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و کسب وکارهای مرتبط با این بخش‌ها که از بیماری کرونا دچار آسیب شده‌اند، تمدید شده است.

وی با اشاره به تنفس ‌6 ماهه برای بازپرداخت این تسهیلات، اضافه کرد: تمامی کسب‌ و کارهای گردشگری با توجه به نوع فعالیت، بزرگی و کوچکی واحد، درجه و ستاره با پیش‌شرط ثبت‌نام در سامانه‌های اعلام شده، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در همین راستا تسهیلات به فعالین و شاغلین در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و کسب وکارهای مرتبط با این بخش‌ها که از بیماری کرونا دچار آسیب شده‌اند تا پایان دی‌ماه ۱۳۹۹ در سامانه کارا تمدید شده است.

ارجمند بیان کرد: امسال ۱۰ میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال به تأسیسات گردشگری استان پرداخت شد و تعدادی هم در دست اقدام است.

وی در ادامه به زرد شدن شرایط کرونایی استان زنجان اشاره کرد و افزود: به همین علت موزه‌های استان زنجان دوباره بازگشایی شده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: بازگشایی مجدد موزه‌های مورد حمایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شده است.

وی گفت: موزه‌های بازگشایی شده شامل موزه باستان شناسی و مردان نمکی در عمارت ذوالفقاری، موزه مردم شناسی واقع در بنای تاریخی رختشویخانه در شهر زنجان و موزه پیر احمد در شهر ابهر، گنبد و موزه سلطانیه و غارکتله خور در شهرستان خدابنده  است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان همچنین از بازگشایی مجتمع‌های خدمات رفاهی نیز خبر داد و افزود: خدمات حضوری به گردشگران در مجتمع‌های خدمات رفاهی و واحدهای پذیرایی بین‌راهی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول