اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مدارس مناطق آبی و زرد استان حضوری می‌شود/ آغاز فعالیت مجازی پیش‌دبستانی‌ها از هفته آینده

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: طبق تغییر رنگ استان در شرایط کرونایی تصمیم بر آن شد که از ابتدای بهمن‌ماه آموزش در کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه با جمعیت کمتر از ۵۰ نفر به صورت حضوری ادامه پیدا کند.

مدارس مناطق آبی و زرد استان حضوری می‌شود/ آغاز فعالیت مجازی پیش‌دبستانی‌ها از هفته آینده

فرحناز قائدامینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: طبق تغییر رنگ استان در شرایط کرونایی تصمیم بر آن شد که از ابتدای بهمن‌ماه آموزش در کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه با جمعیت کمتر از ۵۰ نفر به صورت حضوری ادامه پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این روش زحمت معلمان دو چندان می‌شود، افزود: دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی با رعایت پروتکل‌ها و قبول این شرط که حداکثر تعداد دانش‌آموزان در کلاس ۱۰ نفر باشد و ما بقی دانش‌آموزان کلاس طبق برنامه‌ریزی شورای مدرسه در گروه‌های دیگر از آموزش حضوری بهره‌مند شوند، به صورت حضوری در مدارس حاضر خواهند شد.

وی با بیان اینکه حضوری شدن کلاس‌ها تنها در مناطق زرد و آبی (که یک گام بهتر از زرد است) صورت می‌پذیرد، اظهار کرد: هنرجویان هنرستان‌های حرفه‌ای و کاردانش در کلاس‌های کارورزی، شایستگی‌های فنی و مهارتی نیز با رعایت پروتکل‌ها به صورت حضوری حاضر می‌شوند.

قائدامینی ادامه داد: حضور کادر اداری و اجرایی مدارس در مناطق زرد و آبی نیز طبق بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور تصویب می‌شود و این افراد نیز برای حضور در مدارس از همان قوانین تبعیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به وضعیت پیش‌دبستانی‌ها اشاره کرد و گفت: از آنجایی که گذراندن این مرحله برای ورود به پایه ابتدایی برای همه نوگلان ضروری است لذا تا کنون همه جامعه هدف در مدارس ثبت‌نام کردند، کتاب‌ها را دریافت نمودند و محتواهای مورد نیاز برای آموزش مجازی نیز تهیه شده است.

وی بیان کرد: طبق توافق با صداوسیمای استان آموزش‌ها در دو قسمت نیم‌ساعتی در یک هفته و از هفته آینده آغاز می‌شود و در صورت مناسب بودن شرایط آموزش این دوره نیز حضوری می‌شود.

قائدامینی گفت: در مدتی که مدارس به صورت حضوری فعالیت می‌کنند نظارت بر امور بهداشتی بر عهده کادر اجرایی مدرسه است که باید بر فعالیت معلمان و دانش‌آموزان و دغدغه‌های اولیا و معلمان نظارت کنند و تمهیدات لازم را برای برگزاری آزمون‌های میان‌ترم و پایان ترم انجام دهند و اطلاع‌رسانی لازم را تا پایان دی‌ماه انجام دهند تا دانش‌آموزان و اولیاء تا قبل از بهمن ماه از نحوه حضورشان در مدارس و رعایت پروتکل‌ها مطلع شوند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول