اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

روایتی سورئال از انقلاب تا شهادت سردار دل ها در «پیله انقلاب»/ اجرا در فجر

سیدپویا امامی از پذیرفته شدن نمایشش با عنوان «پیله انقلاب» به بخش خیابانی تئاتر فجر خبر داد و گفت: این نمایش به شکل سورئال از اتفاقات پیروزی انقلاب تا شهادت سردار دل ها و مدافعان سلامت را به نمایش می کشد.

روایتی سورئال از انقلاب تا شهادت سردار دل ها در «پیله انقلاب»/ اجرا در فجر

«سید پویا امامی» طراح و کارگردان نمایش خیابانی «پیله انقلاب» ضمن بیان این خبر در گفت وگو با خبرنگار تئاتر فارس گفت: این نمایش تولید گروه تئاتر آوان به نویسندگی محمدجواد صرامی، طراحی و کارگردانی خودم و دستیار کارگردانی و برنامه ریزی شهره جزی است.

این کارگردان که در سال های گذشته در جشنواره های فجر، تئاتر مریوان، مقاومت، ایثار، لاهیجان و... حضور داشته است، عنوان کرد: در این نمایش برگ زدن تاریخ انقلاب و شکل گیری انقلاب تا رشادت ها و شجاعت های سردار سلیمانی و در نهایت شهادت سردار دل ها در شامگاه توسط پهبادی را به شیوه مدرن و خلاق در قالب نمایشی سورئال ارائه می دهیم.

وی در ادامه افزود: شیوه اجرایی این نمایش پرفورمنس هست که مبتنی بر طراحی های حرکت، لباس، فضا و موسیقی بوده و با حضور ۱۱ بازیگر این نمایش برای مردم قرار است که در ۳۹ امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به اجرا درآید. مدت زمان اجرای این کار ۲۵ دقیقه است. همچنین این نمایش به خاطر اینکه مبتنی بر حرکت و موسیقی است نیازمند تمرینات مکرر و هماهنگی های لازم بود که توسط برنامه ریزی های انجام شده حدود ۲۰ جلسه برای بازبینی و از همین لحظه تا واپسین لحظات اجرا گروه به تمرینات خود ادامه می دهد تا بهترین اجرای خود را آنگونه که در خور جشنواره و مردم است رقم زند.

 

این کارگردان درباره فضا و مضمون اجرای نمایشش گفت: این اثر به شیوه پرفورمنس کار می شود و درباره چند پروانه و چند شمع است و شمع نماد انقلاب و پروانه ها هم نماد سربازان و وفادران به انقلاب هستند. در این میان پیله‌ای وجود دارد که رشد می کند و پروانه‌ای از داخلش متولد می‌شود که نمادی از سردار سلیمانی است.او به مبارزه با داعش می‌رود و پس از شکست داعش در منطقه عملیاتی با پهپادی روبه رو می‌شود که به سمتش شلیک می‌کند و به شهادت می رسد و در ادامه راه او توسط مدافعین سلامت با مبارزه با کرونا ادامه پیدا می‌کند.

این کارگردان با تاکید بر جایگاه نماد در نمایش پیله انقلاب افزود: کار ما بر اساس نماد و تمثیل شکل گرفته و کلیت داستان بر این اساس به جلو می‌رود و مخاطب در لحظه آخر متوجه می شود پروانه‌ای که بر اثر شلیک بهپاد شهید می شود سردار سلیمانی است و کار بدون دیالوگ و مبتنی بر حرکات فرمی و موسیقی است.

امامی با اشاره به اهمیت تئاتر خیابانی در دوران کرونایی در جهت زنده نگه داشتن ارتباط مخاطب با تئاتر متذکر شد:بهر حال اجرای نمایش در فضای باز باعث می شود مخاطب با آرامش خاطر به دیدن نمایش بیاید و من هم تلاش کردم در اثرم ارزش گذاری به خدمات پزشکان و مدافعان سلامت در این دوران کرونایی داشته باشم.در حال حاضر بهترین گزینه برای ادامه فعالیت تئاتر ، تئاتر خیابانی است و باید همکاران با اجراهای نمایش های ارزشی و استفاده از عنصر طنز روحیه شاد را به مردم در این شرایط سخت منتقل کنند.

سایر عوامل طراح فضا: سید پویا امامی، طراح حرکات و فرم: سید پویا امامی و محمد ماندگاری، طراح گریم: شیما مومنی و طراح لباس: سُهره قربانعلی پور هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول