اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نتانیاهو تصویر ترامپ را از سربرگ توئیتر خود حذف کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اقدامی که تحلیلگران، آن را نشانه افتراق با رئیس‌جمهورِ در معرض استیضاحِ آمریکا می‌دانند، تصویر او را از صفحه توئیتر خود حذف کرد.

نتانیاهو تصویر ترامپ را از سربرگ توئیتر خود حذف کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح «دونالد ترامپ» و برخی تحلیل‌ها درباره احتمال رخ دادن حادثه مشابه حمله به کنگره در فلسطین اشغالی، برخی نشانه‌ها از تلاش «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای فاصله گرفتن از ترامپ حکایت دارد.

خبرگزاری «رویترز» بامداد سه‌شنبه گزارش داد که نتانیاهو تصویر ترامپ را از سربرگ (هِدِر) صفحه توئیتر خود حذف کرده است.

رویترز با اشاره به مدت زمان طولانی که تصویری از ترامپ و نتانیاهو در کاخ سفید به عنوان سربرگ توئیتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار داشت، نوشت که این می‌تواند نشانه افتراق نتانیاهو با متحدی باشد که در روزهای پایانی دولتش در آستانه استیضاح مجدد قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو تصویر خود با ترامپ را که نشانه همبستگی نزدیک دولت کنونی آمریکا با رژیم صهیونیستی در سیاست‌های سختگیرانه علیه ایران و فلسطینی‌ها می‌دانست، حتی بعد از پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر نیز در بالای صفحه توئیتر خود نگاه داشته بود.

این اقدام نتانیاهو بعد از یک سری تحولات در بستر بحران انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انجام شده است.

چهارشنبه هفته گذشته ترامپ از هوادارانش خواست تا مقابل ساختمان کنگره، که مشغول شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود، تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند.

بعد از آن، شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله شرکت توئیتر، حساب ترامپ را به دلیل انتشار پست‌های تشویق‌کننده خشونت و بی‌ثباتی در آمریکا، از بسترهای خود حذف و برای همیشه تعلیق کردند.

همچنین مجلس نمایندگان آمریکا - که اکثریت آن در دست دموکرات‌ها است - طرحی را برای استیضاح مجدد ترامپ آماده کرده و همزمان وزیر دادگستری سابق این کشور نیز به ترامپ هشدار داد که نمی‌تواند خودش را عفو کند.

از سوی دیگر اما نتانیاهو که چند ماه است با تظاهرات‌های هفتگی در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی و مقابل اقامتگاه خود در قدس اشغالی مواجه است، از احتمال تکرار حادثه حمله به کنگره آمریکا در این رژیم نیز نگران است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، نتایج یک نظرسنجی نشان داد ۵۶ درصد از صهیونیست‌ها معتقدند این احتمال وجود دارد که حادثه‌ای مشابه حمله روز چهارشنبه به کنگره آمریکا، در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) نیز رخ دهد. (جزئیات بیشتر)

نتانیاهو در حالی یک روز مانده به رأی‌گیری تصویب طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان، پشت او را خالی کرد، که وی در چهار سال ریاست‌جمهوری‌اش خوش‌خدمتی‌های زیادی را برای رژیم صهیونیستی انجام داده بود، از اعلام قدس اشغالی به پایتختی رژیم صهیونیستی و انتقال سفارتخانه از تل‌آویو گرفته تا به رسمیت شناختن حاکمیت تل‌آویو بر جولان اشغالی سوریه و کرانه باختری؛ اقداماتی که نتانیاهو از آنها در سه انتخابات اخیر به عنوان دستاورد برای جمع کردن رأی استفاده کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول