اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعاء: آمریکا در حال اعمال تروریسم نظامی و تخریب علیه ملت یمن است


سخنگوی دولت نجات ملی یمن، آمریکا را رأس تروریسم جهانی خواند و گفت، واشنگتن در شش سال گذشته تمام راه‌ها برای نابودی ملت یمن را امتحان کرده است.

صنعاء: آمریکا در حال اعمال تروریسم نظامی و تخریب علیه ملت یمن است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ضیف الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی یمن در واکنش به تصمیم وزارت خارجه آمریکا برای تروریستی خواندن جنبش انصارالله گفت، آمریکا رأس تروریسم جهانی و حامی آن است و همه جهان به اظهارات «هیلاری کلینتون» درباره تأسیس داعش و تسلیح واقفند.

الشامی به المسیره گفت، این تصمیم آمریکا به دلیل نزاع داخلی در این کشور با پایان دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» است و واشنگتن سعی می‌کند فشار بر متحدان خود یعنی سعودی‌ها و اماراتی‌ها را کم کند. تصمیم آمریکا برای تروریستی اعلام کردن گروهی از ملت یمن اوج جنایت‌های این کشور علیه ملت یمن در طول سال‌ها محاصره و تجاوز است.

وی تأکید کرد: این اقدام آمریکا بر مسیر نظامی یا اجتماعی ما تأثیری نمی‌گذارد بلکه بر قدرت و اراده ما برای مقابله با آمریکا می‌افزاید.

الشامی ادامه داد: تصمیم آمریکا در واقعیت معنایی ندارد و این تصمیم راه را به روی توقف محاصره و تجاوز می‌بندد وجنگ را طولانی می‌کند و ما برای مقابله آماده‌ایم.

وی ادامه داد، آمریکا در حال اعمال تروریسم تروریسم نظامی، تروریسم تخریب، گرسنگی دادن و محاصره ملت یمن است؛ این کشور در طول شش سال محاصره و جنگ علیه یمن تمام راه‌ها برای نابودی ملت یمن را رفته است.

دوشنبه (دیروز) مقامات دیگری از انصارالله از جمله «محمد عبدالسلام» و «محمد علی الحوثی» نیز به این اقدام آمریکا واکنش نشان دادند.

وزارت خارجه آمریکا دیروز در بیانیه‌ای  گفت: «قصد دارم سه رهبر انصارالله، عبدالملک الحوثی، عبدالخالق بدرالدین الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم را به عنوان تروریست‌های جهانی اعلام کنم».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول