اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ریاض به روند محاکمه فلسطینی‌های بازداشتی شدت بخشید

منابع آگاه می‌گویند عربستان سعودی به روند محاکمه‌ بازداشتی‌های فلسطینی شدت داده و انتظار می‌رود ظرف یک ماه احکام آنها صادر شود.

ریاض به روند محاکمه فلسطینی‌های بازداشتی شدت بخشید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه اعلام کردند که عربستان سعودی تصمیم گرفته روند محاکمه فلسطینی‌های بازداشتی در این کشور را شدت بدهد و پیش‌بینی می‌شود که احکام بازداشتی‌های مذکور طی یک ماه صادر شود.

بر اساس گزارش «قدس پرس»، یکشنبه هفته جاری یک جلسه محاکمه «محمد الخضری» نماینده حماس در ریاض و پسر وی «هانی» برگزار شد؛ دو نفری که از زمان بازداشت در سپتامبر ۲۰۱۹ در زندان «عسیر» بازداشت هستند.

در ادامه این گزارش به نقل از منابع آگاه آمده، برگزاری جلسات محاکمه شدت گرفته تا شامل همه بازداشتی‌های فلسطینی به صورت روزانه و هر چهار یا پنج نفر در یک جلسه باشد.

کل بازداشتی‌های فلسطینی حدود ۶۲ نفر هستند و برخی از آنها گذرنامه اردنی دارند.

منابع آگاه گفته‌اند، جلسات کنونی دادگاه ریاض، جلسات آخر است و پیش‌بینی می‌شود که احکام بازداشتی‌های فلسطینی ظرف یک ماه صادر شود. تصوری واضح از روند محاکمه وجود ندارد اما دادگاه به محمد الخضری اجازه صحبت و شنیدن سخنان وی را داده است.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس هفته جاری دو پیام برای «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور فرستاد و آشتی ریاض و دوحه را تبریک گفت.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود این پیام دوستانه حماس بر وضعیت بازداشتی‌های فلسطینی در زندان‌های سعودی تأثیر مثبت داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول