اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نارضایتی اساتید و کارمندان وزارت علوم از اقدامات وزیر و معاونین وی

نماینده علی آباد کتول با بیان اینکه بسیاری از اساتید که طلایه داران حرکت علمی کشور هستند و کارمندان پرتلاش وزارت علوم که زمینه ساز این کار هستند در مراجعه به نمایندگان از عملکرد وزیر و معاونین وی به شدت ناراضی هستند و معتقدند رشد علمی متوقف شده است.

نارضایتی اساتید و کارمندان وزارت علوم از اقدامات وزیر و معاونین وی

 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 23 دی ماه 99)‌در تشریح سؤال خود از منصور غلامی وزیر علوم، اظهار داشت: از سال 98 تاکنون 7 بار مکاتبه برای چرایی عدم افزایش حقوق کارکنان آموزش عالی داشته‌ام.

وی افزود: در شرایطی که در هزاره دانایی محور قرار داریم و از سال 2020 به بعد هر 73 روز یکبار علم دو برابر خواهد شد و به دلیل این که این قرن، قرن ابرتکنولوژی و ابررقابت است اما متأسفانه در مجموعه وزارت علوم از عملکرد منصور غلامی ناراضی هستند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اساتید دانشگاه که طلایه‌داران حرکت علمی بوده و کارمندان پرتلاش وزارت علوم در سراسر کشور به من و نمایندگان دیگر مجلس مراجعه کرده و از عملکرد غلامی وزیر علوم و معاونین وی به شدت ناراضی هستند.

نوروزی خاطرنشان کرد: کارمندان پرتلاش وزارت علوم در تلاطم اقتصادی فعلی کشور چگونه می‌توانند در رقابت علمی دنیا به توسعه علم و پیشرفت آن در کشور کمک کرده و ایفای نقش داشته باشند.

وی گفت: متأسفانه رشد علمی و توسعه آن در جمهوری اسلامی متوقف شده است.

نماینده علی آبادی کتول در مجلس با اشاره به مواد 65، 68 و 71 و همچنین فصل 5 و 6 آئین نامه کارمندان، گفت: از سال 98 تاکنون برای این موضوع پیگیری کرده ایم اما اقدامی انجام نشده است.

نوروزی با انتقاد از اعمال قدرت معاونان غلامی در وزارت علوم، اظهار کرد: امروز به جرم اینکه کریم عباسی برای رسیدگی به مشکلاتش نزد ما آمد، او را به دایره تخلفات اداری کشاندند، این در حال است که دانشگاه مهد علم است و هرساله رهبر معظم انقلاب با نخبگان و دانشگاهیان دیدار دارند لذا چشم امید همه جامعه به دانشگاه بوده که همواره منشأ حرکت ها و جنبش ها است اما عملکرد وزارت علوم مانع رشد و شکوفایی آن می شود.

وی در ادامه با انتقاد از نامه غلامی به رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: مسئولان وزارت علوم باید به جای سیاسی کاری باعث تربیت انسان های فهیم، خلاق، پرسشگر، عالم و فرهیخته شوند و اهمیت دانشگاه فرهنگیان نیز باید برای مسئولان وزارت علوم مسجل باشد به خصوص که رهبر معظم انقلاب در این دانشگاه حضور یافتند که حاکی از اهمیت این مجموعه است.

نوروزی در ادامه با تاکید بر اهمیت رضایت کارمند، اعضای هیات علمی و دانشجویان از مجموعه وزارت علوم اذعان کرد: مجلس یازدهم بیدار است و نسبت به روحیه یأس و ناامیدی که در این وزارتخانه حاکم شده انتقاد دارد و به دنبال پیگیری مطالبات زیرمجموعه این وزارتخانه است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول