اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیدار رئیس موساد با پامپئو در آستانه سخنرانی ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا

منابع رسانه‌ای در آمریکا از دیدار شب گذشته «یوسی کوهن» رئیس موساد رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه آمریکا در یک رستوران در واشنگتن خبر دادند.

دیدار رئیس موساد با پامپئو در آستانه سخنرانی ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که رسانه‌های آمریکایی از سخنرانی امروز سه شنبه مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور به منظور اتهام‌زنی تازه علیه ایران خبر داده‌اند، شب گذشته رئیس موساد با پامپئو در واشنگتن دیدار کرد.

خبرنگاران رژیم صهیونیستی به نقل از منابع رسانه‌ای آمریکایی گزارش دادند، «یوسی کوهن» رئیس موساد در یک رستوران در واشنگتن با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد.

«باراک راوید» خبرنگار ارشد پایگاه «واللا» در سلسله توییت‌هایی در این باره نوشت: «بنا بر گزارش مردیت مک گرو خبرنگار پولیتیکو، یوسی کوهن رئیس موساد از واشنگتن دیدن و شب گذشته در یک رستوران با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا ملاقات کرد».

به روایت این خبرنگار صهیونیست، دیدار کوهن و پامپئو در آستانه سخنرانی روز سه شنبه وزیر خارجه آمریکا انجام شد که طی آن انتظار می‌رود او «اسنادی اطلاعاتی درباره روابط بین ایران و القاعده را فاش کند».

طبق گفته این روزنامه‌نگار پایگاه واللا رژیم صهیونیستی، قرار است اسنادی در رابطه با عملیات کشتن «ابومحمد المصری» نفر شماره 2 القاعده در تهران هم منتشر شود.

پیش از این روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده بود که عملیات کشتن المصری در تهران، عملیات مشترک سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و موساد بود.


نتانیاهو و پامپئو

 

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران پیشتر ضمن رد ادعای ترور یک مقام گروه تروریستی القاعده در ایران، هر گونه حضور اعضای این گروه در ایران را تکذیب و به رسانه‌های آمریکایی توصیه کرد در دام سناریوپردازی‌های هالیوودی مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نیفتند (جزئیات بیشتر).

راوید در توییت آخر خود درباره دیدار رئیس موساد و وزیر خارجه آمریکا از قصد پامپئو برای «سخت‌ کردن» کار دولت بایدن برای احیای مذاکرات با ایران خبر داد.

حضور رئیس موساد در واشنگتن و دیدار او با وزیر خارجه آمریکا در شرایطی انجام شده که طبق گزارش‌ سوم آذرماه رسانه‌های اسرائیلی این دو نفر در دیدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ولی‌عهد عربستان سعودی در خاک این کشور حضور داشتند (جزئیات بیشتر).

این خبرنگار صهیونیست در توییت چهارم و آخر خود نوشت: «هدف از افشای اطلاعات محرمانه توسط پامپئو این است که ایران را خجالت زده کند و همچنین کار دولت بایدن برای از سرگیری مذاکرات با رژیم تهران در توافق هسته‌ای را بعد از 20 ژانویه (اول بهمن موعد مراسم تحلیف بایدن) سخت کند».

تدارک مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا برای ایراد سخنرانی به منظور آنچه «افشای اسناد اطلاعاتی» در رابطه با روابط ایران و القاعده خوانده شده است، در شرایطی انجام می‌گیرد که او و دونالد ترامپ آخرین روزهای حضور در دولت را سپری می‌کنند.

مقام‌های آمریکایی پیش از این هم ادعاهای بی اساسی درباره روابط ایران و القاعده مطرح کرده بودند اما ایران همواره این اتهام‌زنی‌ها را رد کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول