اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

احداث شهرک صنایع دستی در تبریز/۱۳ هزار هنرمند دارای پروانه در ۸۵ رشته صنایع‌ دستی

استاندار آذربایجان‌شرقی از طراحی و ساخت شهرک صنایع ‌دستی و گردشگری به مساحت ۵ هکتار در مجاورت شهر تبریز خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های این شهرک هزینه شده است.

احداث شهرک صنایع دستی در تبریز/۱۳ هزار هنرمند دارای پروانه در ۸۵ رشته صنایع‌ دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در مراسم اعطای گواهی‌نامه شهرها و روستاهای ملی صنایع ‌دستی که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد، اظهار داشت: ثبت شهرها و روستاهای ملی صنایع‌ دستی به رونق و توسعه بخش گردشگری کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: صنایع ‌دستی و رشته‌های بومی در استان‌ها از افتخارات کشور بوده و نشان‌دهنده آداب، رسوم و فرهنگ است که در اشتغال‌زایی نیز تأثیر بسزایی دارد.

پورمحمدی تصریح کرد: در استان آذربایجان‌شرقی بیش از ۱۳ هزار هنرمند دارای پروانه در ۸۵ رشته صنایع‌ دستی فعالیت می‌کنند و ۱۳ نشان بین‌المللی مرغوبیت صنایع ‌دستی توسط هنرمندان استان کسب کرده‌ایم که از این تعداد۶ نشان در رشته ورنی‌بافی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: ۱۸۳ نشان ملی مرغوبیت صنایع‌ دستی نیز توسط هنرمندان استان اخذ شده که ۴۶ نشان در رشته ورنی‌بافی و ۹ نشان در رشته چاپ باتیک است.

پورمحمدی با اشاره به ثبت شهر اهر به عنوان شهر ملی ورنی‌بافی، بیان کرد: ورنی‌بافی یکی از رشته‌های مهم استان بعد از قالی‌بافی است که در سال ۸۸ به عنوان میراث معنوی ثبت ملی شد.

وی افزود: این رشته عمدتا در شهرها و روستاهای منطقه ارسباران وجود دارد و در استان آذربایجان شرقی، 10 درصد از جمعیت ۴۴ هزار نفری عشایر کوچ‌رو با این هنر آشنا هستند.

انتهای پیام/60001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول