اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

تاچ و ال سی دی اصل و تقلبی آیفون

تاچ ال سی دی آیفون ، یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین قطعات این گجت است.

تاچ و ال سی دی اصل و تقلبی آیفون

تاچ ال سی دی آیفون ، یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین قطعات این گجت است. تعمیر یا تعویض قطعه‌ی تاچ و ال سی دی آیفون هم با ریسک و هزینه‌ی بالایی همراه است. اطمینان از اصل بودن قطعه‌ی تاچ و ال سی دی پس از تعویض و اطمینان از مجرب بودن تعمیرکار، از دغدغه‌های اصلی کاربران آیفون اپل پس از تعمیر یا تعویض قطعه‌ی تاچ و ال سی دی است. پس ضروریست که برای حصول اطمینان، تعویض و تعمیر تاچ و ال سی دی آیفون‌تان را فقط به تعمیرکاران مجرب مراکز معتبر و تخصصی تعمیر آیفون، مثل موبایل کمک، بسپارید. خرابی این قطعات، یعنی تاچ و ال سی دی آیفون، دلایل مختلفی دارد. در ادامه‌ی این نوشته با ساختار قطعه تاچ و ال سی دی، مهم‌ترین دلایل خرابی قطعه تاچ و ال سی دی و تفاوت ال سی دی اصل یا OME با ال سی دی تقلبی یا های‌کپی یا گرید A و A+ آیفون آشنا می‌شوید.    

ساختار قطعه تاچ و ال سی دی آیفون

ال سی دی آیفون، و به طور کلی ال سی دی گوشی‌های هوشمند، ساختاری پنج لایه دارد که اجزای مختلف آن روی هم پرس شده‌اند. گرانیِ قیمت ال سی دی بابت همین ساختار پنج‌لایه است. اجزای این لایه‌ها عبارت است از گلس روی ال سی دی، تاچ یا دیجیتایزر، ال سی دی، لایه‌ی نور پس زمینه و فریم ال سی دی که در اصطلاح عامیانه به مجموعه‌ی همه‌ی این‌ها می‌گوییم ال سی دی.

گلس روی ال سی دی با پلاستیک نازک محافظی که از مغازه می‌خرید و روی ال سی دی گوشی‌ می‌چسبانند فرق دارد. گلس، همان طور که از اسمش پیداست، از جنس شیشه و یا جدیداً گوریلاگلاس است و لایه‌ایست که خود کارخانه‌ی سازنده‌ی گوشی، مثلاً اپل یا سامسونگ، روی مجموعه‌ لایه‌های ال سی دی می‌کشد تا از برخورد مستقیم دست کاربر با تاچ ال سی دی جلوگیری کند.
تاچ یا دیجیتایزر همان لایه‌ی حساس به لمس است که زیر گلس گوشی قرار گرفته است. این لایه با یک کابل به سوکت مخصوص خودش در مادربُرد متصل می‌شود.
ال سی دی زیرِ لایه‌ی دیجیتایزر قرار دارد و محتوای بصری را نمایش می‌دهد. ال سی دی هم با یک کابل به مادربرد متصل می‌شود.
لایه نور پس زمینه قطعه‌ایست با چراغ‌های متعدد که نور را روی ال سی دی می‌تاباند تا ما بتوانیم تصاویر را ببینیم. خاموش شدن صفحه‌ی نمایش و کار نکردنش مستقیماً به این قطعه مربوط است.
فریم ال سی دی آخرین قطعه‌ایست که تمام لایه‌های مختلف نمایشگر را کنار هم نگه می‌دارد و تمام این لایه‌ها روی فریم ال سی دی پرس می‌شود و مجموعه‌ای واحد را به وجود می‌آورد که همان صفحه نمایشگر گوشی شماست.

هر کدام از این لایه‎‌‌ها با ظرافت بسیار زیادی در کمپانی اپل طراحی و تولید می‌شوند و دلیل کیفیت بالای قطعه ال سی دی اصل یا OME آیفون هم همین طراحی و تولید دقیق و ظریف است. بنابراین بسیار مهم است که ال سی دی اورجینال آیفون‌تان را به دست چه کسی می‌سپارید. برای این کار فقط به تعمیرکاران مجرب مراکز تخصصی و معتبر تعمیر آیفون، مثل موبایل کمک، اعتماد کنید.

 

مهم‌ترین دلایل خرابی تاچ و ال سی دی آیفون

شکستگی بر اثر زمین خوردن، افتادن یا سقوط اجسام سنگین بر روی آیفون، یکی از شایع‌ترین دلایل آسیب دیدن ال سی دی آیفون است. اگر فقط گلس روی ال سی دی شکسته باشد ولی هنوز تاچ کار کند و ال سی دی هم همه چیز را بدون اشکال نشان دهد، نیازی به تعویض ال سی دی و تاچ نیست و فقط باید گلس را عوض کنید. این کار را فقط در تعمیرگاه مجاز و معتبری مثل موبایل کمک انجام دهید. اما اگر خطوط رنگی عمودی روی نمایشگر ظاهر شود، معنی‌اش این است که قطعه ال سی دی نیاز به تعویض دارد و اگر تاچ با مشکل مواجه شود یعنی دیجیتایزر باید عوض شود. برای تعویض و تعمیر قطعه ال سی دی آیفون فقط به مراکز معتبر و تخصصی تعمیر آیفون مراجعه کنید. موبایل کمک یکی از معتبرترین و مجرب‌ترین مراکزی است که می‌توانید برای تعمیر آیفون روی آن حساب کنید. آب‌دیدگی و استفاده‌ی نادرست و بیش از حد و صد البته استفاده از لوازم جانبی تقلبی، مانند کابل‌های شارژ کپی، از دیگر دلایل خرابی ال سی دی آیفون و دیگر گوشی‌های هوشمند است.

تفاوت ال سی دی اصل یا OME با ال سی دی تقلبی آیفون

عبارت OEM مخفف عبارت Original Equipment Manufacturer  ( به معنی تولید کننده‌ی تجهیزات اصلی) است. هر گاه این عبارت را روی محصولی دیدید، معنی‌اش این است که این محصول اورجینال و اصلی بوده و تولید کننده‌ی اصلیِ قطعه آن را تولید کرده است. قطعه‌ی OME و قطعه‌ی تقلبی در کیفیت ساخت و کیفیت عملکرد تفاوت‌های زیادی دارند. همان طور که گفته شد، قطعه‌ی ال سی دی اصل آیفون طراحی ظریف و دقیقی دارد در حالی که ال سی دی های کپی، که با نام‌های های‌کپی و گرید A و گرید A+ هم شناخته می‌شود، دقت کم‌تری در ساخت دارند و کیفیت بسیار پایین‌تری هم در نسبت با قطعه تاچ و ال سی دی OME آیفون دارند. کیفیت و سرعتِ عملکرد پایین‌تر، کیفیت نمایش پایین‌تر ( که خود را در فاکتورهایی مثل نور غیر طبیعی ال سی دی فیک نشان می‌دهد که فقط نور سفید مستقل را بازتاب می‌دهد. یا مثلاً زیر تابش نور روز در محیط‌های باز،  ال‌ سی دی بسیار سخت دیده می‌شود یا دیده نمی‌شود. ) و مقاومت کم‌تر قطعات، از مهم‌ترین تفاوت‌های ال سی دی اورجینال یا OME آیفون با ال سی دی تقلبی یا های‌کپی آیفون است. با توجه به تمام مواردی که مطرح شد، مهم‌ترین اقدامی که باید هنگام تعویض یا تعمیر قطعه تاچ و ال سی دی آیفون در نظر داشته باشید، مراجعه به تعمیرگاه تخصصی معتبر آیفون مثل موبایل کمک است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول