اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

بلیط اتوبوس خود را ارزان رزرو کنید

استفاده از اتوبوس برای سفرهای زمینی از قدیم‌الایام تاکنون طرفداران زیادی داشته و دارد. قیمت مناسب و امنیت این وسیله نقلیه باعث شده تا مسافران متعددی برای سفرهای داخلی و همچنین خارجی تمایل به خرید بلیط اتوبوس داشته باشند. افرادی که قصد خرید بلیط اتوبوس را دارند بایستی بیشتر درباره اتوبوس‌های معمولی و اتوبوس‌های VIP بدانند.

بلیط اتوبوس خود را ارزان رزرو کنید

Alt بلیط اتوبوس خود را ارزان رزرو کنید

 استفاده از اتوبوس برای سفرهای زمینی از قدیم‌الایام تاکنون طرفداران زیادی داشته و دارد. قیمت مناسب و امنیت این وسیله نقلیه باعث شده تا مسافران متعددی برای سفرهای داخلی و همچنین خارجی تمایل به خرید بلیط اتوبوس داشته باشند. افرادی که قصد خرید بلیط اتوبوس را دارند بایستی بیشتر درباره اتوبوس‌های معمولی و اتوبوس‌های VIP بدانند.

در سال‌های اخیر صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای ایران دچار تحولات شگفت‌انگیزی شده است. به‌طوری که مسافران زیادی به سفر با اتوبوس علاقه‌ دارند. اتوبوس‌ها دارای خدمات و امکانات بسیار مناسبی شده‌اند که حتی برای سفرهای طولانی هم مناسب به نظر می‌رسند. همراه این مطلب باشید تا درباره بلیط اتوبوس و انواع آن بیشتر بخوانیم تا در نهایت بتوانید بلیط اتوبوس خود را ارزان رزرو کنید.

مزایا و معایب سفر با اتوبوس

سفر با اتوبوس مانند هر وسیله نقلیه دیگری دارای مزایا و معایبی است. هیچ وسیله نقلیه‌ای رضایت 100درصدی مسافر را جلب نخواهد کرد؛ اما اگر هر فرد با نقاط ضعف و قوت اتوبوس آشنا شود، می‌تواند استفاده بهتری از آن داشته باشد.

ارزان قیمت بودن بلیط اتوبوس

از مزایای اتوبوس که مسافران علاقه به استفاده از آن را دارند، ارزان قیمت بودن بلیط اتوبوس است. بلیط اتوبوس به‌مراتب قیمت ارزان و مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به بلیط هواپیما یا بلیط قطار دارد. به طور مثال افرادی که بودجه کمی را برای سفر از تهران به مشهد در نظر گرفته‌اند، قیمت بلیط اتوبوس برای آن‌ها مقرون‌به‌صرفه تر است تا بلیط هواپیما.

ثبات قیمت بلیط اتوبوس

به‌جرئت می‌توان گفت ثبات قیمت بلیط اتوبوس، از میان بلیط سایر وسایل نقلیه بیشتر است. بلیط هواپیما به‌صورت لحظه‌ای با افزایش یا کاهش قیمت مواجهه می‌شود و هیچ ثبات قیمتی ندارد. قیمت بلیط قطار هم در هر فصل تغییر می‌کند و این روند معمولاً با افزایش قیمت همراه است؛ اما قیمت بلیط اتوبوس تحت نظارت سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای، تنها ممکن است یک‌بار در سال با افزایش قیمت روبه‌رو می‌شود که این افزایش قیمت کاملاً منصفانه بوده و حق مسافران و شرکت‌های اتوبوس‌رانی ضایع نمی‌شود.

فراوانی شرکت‌های اتوبوس‌رانی

اتوبوس یکی از پر تعدادترین وسیله حمل‌ونقل عمومی است که حتی در روستاهای کوچک هم اتوبوسی برای جابه‌جایی افراد وجود دارد. این در حالی است که هواپیما و قطار بیشتر در شهرهای پرجمعیت و کلان‌شهرها وجود دارد. به همین دلیل شرکت‌های اتوبوس‌رانی فراوانی در هر نقطه از کشور فعالیت می‌کنند تا قشر وسیعی از استفاده‌کنندگان اتوبوس را به مقصد برسانند.

ساعات حرکت متنوع

در چه زمانی قصد سفر دارید؟ شب یا روز؟ اتوبوس‌ها تقریباً در طول 24 ساعت شبانه‌روز فعالیت دارند و حتی برای برخی از مسیرها هر نیم ساعت یک‌بار، یک اتوبوس حرکت می‌کند. از این رو مسافران با خیالی راحت می‌توانند به سراغ استفاده از اتوبوس بروند؛ زیرا می‌دانند که در هر زمانی، اتوبوسی برای جابه‌جایی آن‌ها از مبدأ به مقصد وجود دارد و می‌توانند بلیط اتوبوس خود را آنلاین از سایت هایی مثل ره بال آسمان رزرو کنند.

طولانی بودن سفر با اتوبوس

در کنار مزیت‌های بی‌شمار اتوبوس، باید به معایب آن هم توجه کرد. طولانی بودن سفر با اتوبوس یکی از نکات منفی آن است که برای مسافرانی که محدودیت در زمان سفر دارند چندان مناسب نیست.

امکانات رفاهی اتوبوس

اتوبوس‌ها این روزها امکانات رفاهی درخور توجه‌ای دارند. شاید امکانات آن در حد هواپیما یا قطار نباشد؛ اما دسته کم مسافران را در طول سفر بی‌نصیب از خدمات رفاهی نمی‌گذارد. مسافرانی که تجربه سفر با اتوبوس‌های VIP را داشته باشند به خوبی می‌دانند که پذیرایی این نوع اتوبوس‌ها تا چه اندازه خوب و کامل است.

مسافران می‌توانند برای خرید بلیط اتوبوس برای مقصد مدنظر خود به سایت ره بال آسمان مراجعه کنند و بلیط اتوبوس را در روز و ساعت دلخواه بخرند.

پرطرفدارترین بلیط‌های اتوبوس داخلی

Alt بلیط اتوبوس به همه شهرهای ایران بلیط اتوبوس تهران

از پرطرفدارترین بلیط‌های اتوبوس داخلی می‌توان به بلیط مسیرهای تهران، اصفهان، مشهد، بیرجند، تبریز، یزد، بانه، رامسر، شیراز، همدان، اهواز، کرمانشاه، بندرعباس و غیره اشاره کرد.
بزرگ‌ترین پایانه‌های مسافربری کشور
پایانه مسافربری یا ترمینال، فضایی است که مسافران برای سوار یا پیاده‌شدن از اتوبوس به این مکان مراجعه می‌کنند. معمولاً ساختمان‌های پایانه مسافربری دارای انواع خدمات رفاهی است و اغلب برای دسترسی سریع و آسان افراد در مرکز شهر قرار می‌گیرد.
همچنین دفاتر فروش بلیط شرکت‌های اتوبوس‌رانی در پایانه‌های مسافربری قرار گرفته و در سکوهای مشخص‌شده اتوبوس‌های خود را مستقر می‌کنند تا مسافران برای سوارشدن به اتوبوس به این قسمت‌ها مراجعه کرده یا اتوبوس‌ها در این محوطه مسافران را تخلیه کنند. در ادامه به معرفی پرترددترین پایانه‌های مسافربری می‌پردازیم:
ترمینال امام رضا مشهد

بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین ترمینال مسافربری ایران، مربوط به ترمینال امام رضا مشهد است. ظرفیت این پایانه برای جابه‌جایی مسافران در طول روز 80 هزار مسافر است که به همین دلیل پرترددترین ترمینال ایران و سومین ترمینال شلوغ جهان شناخته می‌شود.

تقریباً تمامی شرکت‌های اتوبوس‌رانی در ترمینال امام رضا مشهد نمایندگی و دفتر فروش دارند که خیال مسافران را برای سفر به مقاصد گوناگون راحت کرده است. این ترمینال امکانات رفاهی قابل‌توجهی مانند مرکز خرید، پارک کودکان، فضای سبز و غیره دارد و در بزرگراه شهید کلانتری مشهد واقع شده است.

ترمینال جنوب تهران
ترمینال جنوب تهران در سال 1359 شروع به کار کرد که اولین ترمینال تهران محسوب می‌شود. در این ترمینال بیشتر خدماتی برای شهرهای جنوبی و مرکزی ایران ارائه می‌شود. در حال حاضر از این ترمینال به مقصد استان‌های بسیاری، اتوبوس برای جابه‌جایی مسافران وجود دارد.
ترمینال غرب تهران

ترمینال غرب تهران که به نام پایانه مسافربری آزادی هم شناخته می‌شود؛ بیشتر به مقاصد شهرهای شمالی، غربی و شمال غربی اتوبوس دارد. اکثر شرکت‌های اتوبوس‌رانی در این ترمینال نمایندگی دارند که برای یک مقصد خاص به راحتی می‌توان انواع اتوبوس را با قیمت و خدمات متفاوت رزرو کرد.

ترمینال شرق تهران

دومین ترمینال مسافربری که در تهران ساخته شد ترمینال شرق تهران است که در محدوده تهران‌پارس قرار دارد. در این ترمینال بیشتر برای سفر به شهرهای شرقی و شمال شرقی برنامه‌ریزی شده است. در حال حاضر از این پایانه روزانه 15 هزار مسافر جابه‌جا می‌شود.

ترمینال بیهقی تهران

پایانه و پارک‌سوار بیهقی از سال 1370 و در ضلع شرقی میدان آرژانتین شروع به فعالیت کرد. در حال حاضر این پایانه بیشتر به مناطق شمال، شمال شرق، غرب و شمال غرب کشور روزانه سرویس دارد.

ترمینال مرکزی تبریز

بزرگ‌ترین و بهترین پایانه مسافربری غرب کشور، ترمینال مرکزی تبریز است. پایانه مسافربری تبریز در جنوب شهر و حاشیه آزادراه شهید کسایی واقع شده است.

ترمینال کاوه اصفهان

پایانه مسافربری کاوه یکی از مهم‌ترین ترمینال‌های اصفهان است که ظرفیت جابه‌جایی 12 هزار مسافر به‌صورت روزانه را دارد. این پایانه مسافربری دارای فضای مدرن همراه با امکانات رفاهی فراوانی است.

 
معروف‌ترین اتوبوس‌های مسافربری
اتوبوس وُلوو و اسکانیا، معروف‌ترین اتوبوس‌های مسافربری هستند که در جاده‌ها مسافران زیادی را جابه‌جا کرده و به مقصد می‌رسانند. هر کدام از این سری اتوبوس‌ها دارای انواع گوناگونی مانند اتوبوس معمولی و اتوبوس VIP هستند که در نوع صندلی و خدمات ارائه شده با یکدیگر متفاوت می‌باشند.
نوع اتوبوس

مسافران قبل از سفر و خرید بلیط اتوبوس، باید درباره انواع اتوبوس اطلاعات کاملی را به دست آورند تا بتوانند با توجه به بودجه و امکانات مد نظر خود اقدام به خرید بلیط اتوبوس کنند. اتوبوس‌های مسافرتی شامل اتوبوس‌های معمولی یا درجه 1، اتوبوس‌های VIP (تخت‌خواب‌شو یا نیمه تخت‌خواب‌شو) می‌شوند.

اتوبوس‌های درجه 1 یا معمولی بسیار ساده هستند و خدمات و پذیرایی خاصی در این نوع اتوبوس‌ها صورت نمی‌گیرد؛ اما قیمت ارزانی دارند. تعداد صندلی‌های موجود در این اتوبوس‌ها معمولاً زیاد بوده و تنها می‌توان روی آن‌ها نشست.

اتوبوس‌های VIP به دودسته تختخواب‌شو و نیمه تختخواب‌شو تقسیم می‌شوند. تفاوت این دو اتوبوس تنها در تعداد صندلی‌های آن است که در تختخواب‌شو، صندلی‌ها کاملاً باز شده و امکان تبدیل به تخت را دارند؛ اما در نیمه تختخواب‌شو صندلی‌ها نیمه‌باز می‌شوند. امکانات خدماتی و رفاهی در این اتوبوس‌ها بسیار است که افراد حتی در مسیرهای بسیار طولانی خسته و کسل نشوند. قیمت بلیط اتوبوس وی آی پی برای مسیر های طولانی، کاملا قابل توجیه است.

قوانین مرتبط با خرید بلیط اتوبوس از ره بال آسمان
1.پس از صدور بلیط، امکان تغییر تاریخ، مبدأ، مقصد و نوع اتوبوس وجود ندارد و در صورت بروز هر گونه خطا باید بلیط را استرداد کنید؛
2.اطلاع‌رسانی کنسلی بلیط اتوبوس از طریق ارسال پیامک یا ایمیل انجام می‌شود؛
3. خرید بلیط اتوبوس در صورتی قطعی می‌شود که سامانه فروش، شماره بلیط را برای مسافر پیامک کند؛
4.یک شماره تلفن هنگام خرید بلیط اتوبوس ارائه شود که همیشه در دسترس باشد؛
5.شماره بلیط تنها سند مبنی بر رزرو بلیط است که برای مسافر پیامک می‌شود؛
6.برای سفر با اتوبوس نیاز به بلیط کاغذی است؛ اگر بلیط آنلاین خریداری شده به دفاتر اتوبوسرانی در پایانه‌ها مراجعه کرده و بلیط کاغذی دریافت شود؛
7.قوانین استرداد هزینه بلیط داخلی بر اساس ساعت و حرکت اتوبوس متفاوت است؛ اما در بلیط خارجی، قوانین تعیین شده شرکت اتوبوس‌رانی در این موضوع دخیل است؛

در ره بال آسمان، بعد از کنسلی بلیط، هزینه آن در کمتر از 24 ساعت به حساب مسافر واریز می‌شود.

روش‌های خرید بلیط اتوبوس

 

Alt بهترین روش خرید بلیط اتوبوس ارزان
مسافران برای خرید بلیط اتوبوس می‌توانند از دو روش حضوری و آنلاین استفاده کنند.
در روش حضوری خرید بلیط اتوبوس، مسافران می‌توانند یا به پایانه مسافربری شهر خود مراجعه کرده و بلیط اتوبوس مد نظر خود را خریداری کنند یا به نزدیک‌ترین آژانس مسافرتی بروند تا کارشناسان فروش بلیط اتوبوس، آن‌ها را در خرید یاری کنند.

در روش آنلاین خرید بلیط اتوبوس، مسافران می‌توانند به‌راحتی در خانه اقدام به خرید بلیط اتوبوس معمولی یا بلیط اتوبوس کنند. در این روش تنها چند روز قبل از سفر به سایت ره بال آسمان مراجعه کنید و با چک کردن لیست تمامی بلیط‌های اتوبوس مسیر مدنظر، مناسب‌ترین بلیط مد نظر خود را رزرو کرده و در روز سفر بدون هیچ نگرانی به ترمینال بروید.

توضیحات

متا: برای خرید بلیط اتوبوس از ره بال آسمان کافی است به سایت ما سر بزنید و بعد از واردکردن اطلاعات، بلیط مدنظرتان را خریداری کنید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول