اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

واکنش حزب جمهوریت به نامه بیگدلی/ نگارنده معروف به آتش‌افروزی و جعل، دروغ و فتنه‌گری است

هیئت اجرائی حزب جمهوریت ایران اسلامی در جوابیه‌ای به انتشار نامه سرگشاده حجت‌الاسلام رحمت‌اله بیگدلی به معاون سیاسی وزیر کشور که روز شنبه در روزنامه «شرق» منتشر شد، واکنش نشان داد.

واکنش حزب جمهوریت به نامه بیگدلی/ نگارنده معروف به آتش‌افروزی و جعل، دروغ و فتنه‌گری است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، هیئت اجرائی حزب جمهوریت ایران اسلامی در جوابیه‌ای به انتشار نامه سرگشاده حجت‌الاسلام رحمت‌اله بیگدلی به معاون سیاسی وزیر کشور که روز شنبه در روزنامه «شرق» منتشر شد، واکنش نشان داد.

در بخش‌هایی از این جوابیه آمده است: مدیرمسئول محترم روزنامه «شرق»، با سلام. چون در روزنامه «شرق» شماره 3911 و در تاریخ 20/10/99 با تیتر «تخلفات دبیرکل حزب جمهوریت»، در صفحه اول و درج نامه‌ای در تمامی یک ستون صفحه دوم و در چهارپنجم ستون صفحه 4، مطالبی را منتشر کرده است که نه‌تنها تخلف مطبوعاتی است که مصداق بارز نشر اکاذیب برای تشویش اذهان عمومی است و علی‌القاعده باید با دید یک اقدام مجرمانه در محاکم قضائی مورد رسیدگی قرار گیرد. ولکن این نافی حق شخص مورد اتهام از حیث ماده 23 قانون مطبوعات نیست و لذا لازم است توضیحات زیر در صفحه اول و دوم با همان تیتر و فونت در آن روزنامه درج شود:

اولین موضوع، انگیزه متولیان روزنامه در درج و نشر این نامه و در واقع این اقدام مجرمانه است که آیا انتقام‌گیری از شخصیت مورد اشاره است و یا حزب جمهوریت ایران اسلامی؟ و آیا آن شخص و یا حزب به متولیان «شرق» هیزم تری فروخته‌اند و یا سابقه درگیری و اختلافی با هم دارند؟ و یا هدف انتخاباتی مورد توجه آنان بوده است؟ و آیا دو حزبی که دست‌اندرکاران «شرق» با آنها ارتباط سیاسی دارند چنین دستور تشکیلاتی یعنی تخریب یک شخصیت ملی باسابقه، پاک‌دست، پاک‌دامن، خط‌امامی، اصلاح‌طلب، محبوب و یک حزب اصلاح‌طلب را داده‌اند؟ و یا رسالت تخریب شخصیت‌های رقیب از چند روزنامه به این نشریه منتقل شده است؟ و آیا در جامعه ما فحش‌نامه و نوشته‌های توهین‌آمیز و مخرّب دیگر علیه مسئولین و شخصیت‌های ملّی وجود ندارد؟ و آیا درج آنها در روزنامه‌ای وزین و مدعی اصلاح‌طلبی چه توجیه قانونی، شرعی و عقلایی دارد؟

و اما نویسنده نامه که در حزب جمهوریت به دلیل سرپیچی از کلیه وظایف تشکیلاتی و ایجاد اختلاف و فتنه‌انگیزی، چند ماه پیش از مسئولیت دفتر سیاسی برکنار شده است، همان است که در انتخابات دوره یازدهم مجلس توسط مراجع چهارگانه و هیئت اجرائی در دولت تدبیر و امید به اتهام سوء‌شهرت و بدنامی رد صلاحیت شده و در میان عام و خاص معروف به آتش‌افروزی و جعل، دروغ و فتنه‌گری است و بسیاری از سیاسیون او و چند نفر از دوستانش را عامل اختلاف و انشقاق در حزب اعتماد ملّی می‌دانند. البته اتهامات نامبرده و اقدامات مجرمانه وی به‌زودی در محاکم قضائی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول