اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

آشنایی با 4 نامزد انتخابات ریاست بارسلونا

4 نامزد انتخاباتی باشگاه بارسلونا برای جانشینی بارتومئو اعلام شدند و لاپورتا و فونت، گزینه‌های اصلی این رقابت محسوب می‌شوند.

آشنایی با 4 نامزد انتخابات ریاست بارسلونا

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته نامزدهای انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا رسما تایید شد و 4 نامزد برای این مسند با هم رقابت خواهند کرد.

در ابتدا 9 نامزد اعلام کردند که می‌خواهند ریاست باشگاه را برعهده گیرند، اما طبق قانون باشگاه، باید حداقل 2257 رای را از مردم بگیرند تا به نامزد اصلی تبدیل شوند.

روز گذشته باشگاه بارسلونا از 4 نامزد اصلی این انتخابات که قرار است در تاریخ 5 بهمن برگزار شود، رونمایی کرد.

خوان لاپورتا با 10257 رای در صدر قرار گرفت و ویکتور فونت با 4710 گزینه اصلی رقابت با رئیس سابق بارسلونا است.

تونی فریکسا با 2821 رای به نامزد سوم و امیلی روساد تنها با 244 رای بیشتر از حداقل آراء به نامزد چهارم نام گرفت.

آگوئسو بِنِدیتو، جوری فاره، خاویر ویلاخوانا و فرناندز آلا و پره رینا دیگر نامزدهایی بودند که نتوانستند حداقل آراء را بدست آورند از رقابت انتخابات کنار رفتند.

در این گزارش سعی داریم به آشنایی 4 نامزد انتخاباتی بارسلونا بپردازیم. 

مدیر بعدی بارسلونا باید در مدت زمان کوتاهی بتواند به اوضاع اقتصادی باشگاه سر و سامانی بدهد و از فشار بدهی‌ها را از بدنه اقتصادی باشگاه دور کند. از سمت دیگر موضوع تمدید قرارداد لیونل مسی نیز جزو مهمترین اتفاقات بارسلوناست و باید دید ریاست بعدی تا چه اندازه به کومان و اندیشه‌هایش اعتقاد دارد. 

*خوان لاپورتا

اصلی‌ترین گزینه انتخابات بارسلونا و دارای بیشترین آراء در حال حاضر، رئیس سابق این باشگاه و خالق عصر طلایی پپ گواردیولا است. خوان لاپورتا پیشتر از سال 2003 تا 2010 ریاست بارسلونا را بر عهده گرفت و یکی از درخشان‌ترین سال‌های آبی‌اناری‌ها را رقم زد.

لاپورتا توانست اوضاع آشفته اقتصادی و بدهی‌های سنگین مالی بارسلونا را با حل کند و با ظهور ستاره‌هایی جدید مثل دکو، اتوئو و ادمیلسون در کنار رونالدینیو یک بارسای متفاوت را با رایکارد رقم زند. او البته اهتمام ویژه‌ای به جوانان لاماسیا داشت و باعث شد پویول، ژاوی، اینیستا، والدز و اولگر شد.

پس از رفتن رایکارد، کاندیدای انتخابات آبی‌اناری‌ها با تکیه بر لاماسیا و اعتماد به پپ گواردیولا و دستیارش تیتو ویلانووا، عصری جدید در دنیای فوتبال ایجاد کرد و با مسی بارسلونا را به اوج رسانید.

لاپورتا در سال 2003 با شعار خرید رونالدینیو از پاری سن ژرمن ریاست باشگاه را برعهده گرفت و اکنون نیز شعار بازگشت پپ گواردیولا را به هواداران می‌دهد. او در یکی از مصاحبه‌های خود گفت: من به پپ گواردیولا خیلی علاقه‌مندم و دوست دارم او بازگردد اما پپ اکنون سرمربی منچسترسیتی است و باید خودش تصمیم بگیرد. او برند بارسلونا و کاتالونیاست و می‌خواهم او بارسا را مدیریت کند.

در زمان مدیریت 7 ساله لاپورتا،‌ بارسلونا ضمن پایه‌ریزی یک عصر جدید توانست 4 بار قهرمان لالیگا شود،‌ 3 بار سوپرکاپ اسپانیا، یک بار کوپادل‌ری، 2 بار لیگ قهرمانان اروپا، یک بار سوپرکاپ اروپا، یک بار جام باشگاه‌های جهان و در مجموع 12 قهرمانی را به ثبت رساند.

*ویکتور فونت

یک بیزینس‌من که رئیس «دلتا پارتنرز»، شرکت مشاوره دهنده و سرمایه‌گذار در صنعت مخابرات، رسانه و فناوری اطلاعات است. فونت سال‌هاست روی پروژه بارسای آینده با ژاوی و ژوردی کرویف کار می‌کند و می‌خواهد سرمربی کنونی السد قطر را به نیوکمپ آورد. 

ویکتور فونت در مصاحبه‌های خودش اعلام کرده که می‌خواهد به لاماسیا و ستاره‌های جوان بارسلونا بیشتر میدان بدهد و با ژاوی آینده تیم را بسازد. او گفت: من همگام با ژاوی جلو می‌روم و نگاهش به فوتبال را دوست دارم. امیدوارم بتواند پروژه ما را در بارسلونا هدایت کند.

*تونی فریکسا

او یکی از اعضای هیئت مدیره بارسلونا در زمان ساندرو راسل و جوزپ بارتومئو بود. او در مصاحبه تبلیغاتی خود گفت که از زمانی که بارسلونا را ترک کرده، این تیم هیچ وقت قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشده است.

او وکالت خوانده و در سال 2015 نیز در انتخابات قبلی شرکت کرد پایین‌ترین آراء را به خود اختصاص داد.

*امیلی روساد

مدیر اجرایی شرکت «فاکتور انِرجیا» که در زمینه تامین برق فعالیت می‌کند، نامزد چهارم بارسلوناست ولی آراء به شدت پایینی را به ثبت رسانده است.

او با 2501 رای و تنها با 244 رای بیشتر از حداقل آراء برای شرکت در انتخابات پا به این رقابت گذاشت.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول