اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رانت ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی دلالان فولاد در سال جاری

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قیمت شمش در داخل ۱۰۲ دلار گران‌تر از نرخ جهانی در بازار است حال آنکه برای تولید آن انرژی یارانه‌ای داده می‌شود.

رانت ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی دلالان فولاد در سال جاری

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، رضا تقی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار در موافقت با کلیات این طرح اظهار داشت: سال گذشته دولت در بازار فولاد نظارت داشت، اما متاسفانه از اوایل سال جاری به دلیل عدم تمدید مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی نظارت بر بازار فولاد برداشته شد و فاجعه اقتصادی رخ داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بدین شکل که در هفت ماهه اول سال رانتی بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان به جیب دلالان و واسطه‌گران رفت فقط در یک نمونه در ۱۷ میلیون تن شمش، ۸۵ هزار میلیارد تومان گران‌ فروشی شده که باید جلوی این وضعیت گرفته شود.

وی ادامه داد: قیمت شمش در داخل ۱۰۲ دلار گران‌تر از نرخ جهانی در بازار است حال این‌که برای تولید آن انرژی یارانه‌ای داده می‌شود. به هرحال هدف این طرح جلوگیری از این گرانی بیش از اندازه و مقابله با رانت‌ خواران است و اتاق ایران نیز با عرضه زنجیره فولاد موافقت کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول