اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مهار کامل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان/ پایش‌ها ادامه دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، با بیان اینکه وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان کاملا مهار و مدیریت شده است، از استمرار پایش‌ها بطور مستمر خبر داد.

مهار کامل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان/ پایش‌ها ادامه دارد

رضا میرزائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: تلفات آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ۲۸ آذرماه  در تالاب میقان آغاز شد و از همان ابتدای نمایان شدن ویروس در منطقه تیم‌های عملیاتی اقدامات گسترده‌ای را  به منظور مهار و کنترل  بیماری در این منطقه انجام دادند و تجهیزات مورد نیاز نیز مستقر شد.

وی با اشاره باینکه عملیات مهار در تالاب 12 هزار هکتاری میقان به پایان رسیده ولی اعمال مختومه شدن حداقل تا یکماه بعد ادامه خواهد داشت،افزود: در حال حاضر طی بازدیدها و پایش‌های اخیر تلفاتاتی گزارش نشده  و مهار به بهترین شکل انجام شده ولی ضرورت دارد تا حداقل یکماه آینده برای مختومه کردن این بیماری، عملیا ت رصد وپایش ادامه یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: در زمان بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان در سال ۹۵، این بیماری سه ماه به طول انجامید اما در سال جاری با مدیریت ستاد بحران استان  و همکاری دستگاه‌های ذیربط و تشخیص سریع، کنترل  و مهار بیماری در تالاب میقان بدر کوتاه ترین زمان ممکن به نحو مطلوبی انجام شد و  با استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های به روز از قبیل تراکسور، هاور کرافت، بالگرد و ... اقدام به جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه‌هاشد.

وی با یاد آوری پایش‌های مستمردر تالاب توسط یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: از بیست و هشتم آبان ماه  تاکنون یک هزار و ۲۶۰ قطعه پرنده مهاجر که در این تالاب زمستان گذری می‌کردند تلف شده‌ و بیشترین تلفات پرندگان مربوط به غازهای خاکستری است و چندین گونه اردک و تنجه نیز  در میان پرندگان تلف شده مشاهده می شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول