اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای متوازن برنامه‌های فرهنگی و عمرانی در سطح شهر زنجان

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی، عملیاتی پیرامون موضوع شهدای استان در تمام نقاط سطح شهر باید بطور یکسان و متوازن مورد توجه قرار گیرد و صرفا متمرکز و محدود در یک ناحیه نبود.

اجرای متوازن برنامه‌های فرهنگی و عمرانی در سطح شهر زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه کمیته یادمان‌ها و گنجینه‌های کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار زنجان، فرماندهان نظامی و انتظامی، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران مجموعه مدیریت شهری، امروز در محل کارخانه کبریت سابق برگزار شد.

در ادامه جلسه فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در سخنانی با اشاره به اینکه حفظ اقتدار و قدرت نظام به برکت خون شهدای گرامی است، گفت: امروز حفظ آثار و خاطرات شهدا همچنین ثبت و انتقال مفاهیم آن به نسل‌های آینده، کاری انقلابی و ارزشمند به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی، عملیاتی پیرامون موضوع شهدای استان در تمام نقاط سطح شهر باید بطور یکسان و متوازن مورد توجه قرار گیرد و صرفا متمرکز و محدود در یک ناحیه نبود.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان به استفاده از مفاهیم قابل درک برای عموم مردم جامعه برای اجرای طرح‌های شهدا در سطح شهر تاکید کرد و افزود: امسال هر استان در یک ایام مشخص با عنوان هفته دفاع مقدس، برای اجرای برنامه‌هایی پیش‌بینی شده اقدام می‌کند که در زنجان از ۱۱ تا ۱۷ بهمن ماه، آغاز خواهد شد.

پیش‌بینی اعتبار برای ساماندهی خیابان‌ها و معابر به نام شهدا

حبیب یگانه شهردار زنجان در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اهمیت برگزاری این کنگره ملی در استان، اظهار داشت: لزوم همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌های اجرایی به لحاظ وظایف و تکالیف گسترده برای تحقق اهداف پیش بینی‌شده، ضرورت دارد.

وی افزود: درحال حاضر با توجه به برنامه‌ریزی‌های مجموعه مدیریت شهری برای تهیه و تنظیم بودجه پیشنهادی، سعی داریم درخصوص اجرای المان‌های مرتبط با موضوع شهدای گرانقدر منجمله غواصان دریا دل و ۱۵ خرداد همچنین ساماندهی و نصب تابلوهای معابر، خیابان‌ها و کوچه‌ها مزین به اسامی شهداء و تابلوهای تبلیغات محیطی مستقر در میادین و بلوارها با تصاویر ماندگار شهدای عزیز شهرمان، ردیف‌های اعتباری مجزا در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری پیش‌بینی شود.

در این جلسه احمد نصیری عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه یاد شهدا و رشادت های آنها نباید به فراموشی سپرده شود، گفت: برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان فرصتی مغتنم برای حفظ یاد و خاطره شهدا می باشد.

وی افزود: در طرح‌ها و پروژه‌های شهری برای نام‌گذاری، فعالیت‌های تبلیغات محیطی همچنین اجرا و نصب المان‌ها، اسامی و عناوین شهدای سپاه، ارتش، جهاد و ناجا همگی مورد توجه است. 

در ادامه منصور مرادلو عضو شورای اسلامی شهر زنجان بر احیا و ساماندهی تابلوهای مزین به اسامی شهدای گرانقدر خصوصاً در بافت قدیمی شهر را یادآور شد.

 عقب‌نشینی و اجرای عملیات بازگشایی خیابان در جوار پادگان

امیر داوود حمدی فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: با توجه به عقب نشینی و اجرای عملیات بازگشایی خیابان در جوار پادگان، امیدواریم طراحی و ساخت المان شهدای ارتش در این محل مورد توجه قرار گیرد.

وی با ارائه پیشنهاد نام‌گذاری خیابان جدید با عنوان شهید مخبری، افزود: برای اجرای طرح دیوارنویسی دیوارهای پادگان ارتش نیاز به مساعدت و همکاری شهرداری داریم. 

در این جلسه نماینده ناجا هم طی سخنانی، نصب لایت باکس‌های مزین به تصاویر و عناوین مبارک شهدای ناجا در حدفاصل میدان بسیج تا پل امام حسن مجتبی (ع) را خواستار شد و بر نام‌گذاری یکی از معابر یا خیابان‌ها و یا طراحی و ساخت المان شهید رضا نجفی از شهدای گرانقدر و فداکار  ناجا تاکید کرد.

شایان ذکر است در این جلسه توضیحاتی پیرامون طراحی المان ۱۵ خرداد ارائه شد.

در پایان این جلسه مراسم رونمایی از یادمان شهدای گرانقدر استان، انجام شد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول