اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۲۰ درصد برق مصرفی ادارات باید از منابع تجدیدپذیر باشد/ احداث شهرک انرژی در قزوین

معاون مهندسی و برنامه ریزی برق استان قزوین گفت: پایان اسفندماه سال ۹۹ آخرین فرصت برای دستگاه های دولتی برای تامین ۲۰ درصد از برق مصرفی خود از منابع تجدیدپذیر است در غیر اینصورت ۲۰درصد مصرف برق آن ها با تعرفه خرید تضمینی محاسبه می شود .

۲۰ درصد برق مصرفی  ادارات باید از منابع تجدیدپذیر باشد/ احداث شهرک انرژی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود خواجه وند، معاون مهندسی و برنامه ریزی برق استان قزوین با بیان این که بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سال ۹۵  تمامی دستگاه ها، موسسات و وزارتخانه ها حتی نهادهای عمومی غیردولتی مکلف شدند که ۲۰ درصد از منابع مصرفی خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کنند، اظهار داشت: بسیاری از دستگاه ها در این راستا اقدام کرده اند در حال حاضر، دستگاه هایی مثل شرکت گاز، اداره آب و فاضلاب، اداره نوسازی مدارس، شرکت شهرک های صنعتی، بانک ملی  و....در حال بهره برداری از منابع تجدیدپذیر هستند.

وی ادامه داد: مشکلات در زمینه تغییر در نرخ ارز و هم چنین عدم تامین به موقع پنل های باکیفیت، منجر به تاخیر در این امر شده است که البته این مسائل به منزله عدم اجرای مصوبات نیست.

وی افزود: بسیاری از دستگاه ها پیگیر اجرای آن هستند و پایان اسفندماه سال ۹۹ آخرین فرصت برای دستگاه های دولتی برای اقدام در این زمینه است در غیر اینصورت ۲۰درصد مصرف برق آن ها با تعرفه خرید تضمینی محاسبه می شود که متضرر خواهند شد.

خواجه وند خاطرنشان کرد: انرژی های نو یا تجدیدپذیر در دو مقوله بادی و خورشیدی هست که در نوع بادی در کشور، شرکت توزیع و برق استان با ۱۳۴مگابایت انرژی رتبه اول نصب را دارد.

وی عنوان کرد: در خصوص انرژی های خورشیدی نیز اقدامات خوبی انجام شده است و اجرای شهرک انرژی در دستور کار است که در صورت انجام آن برای اولین بار شهرک انرژی خورشیدی در کشور در استان قزوین  و روستای الله آباد خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول