اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

«تبلت» مدرسه امروز است/ لزوم کسب مهارت استفاده صحیح از فضای مجازی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه «تبلت» مدرسه امروز است، گفت: باید روی مهارت‌های استفاده صحیح از فضای مجازی چه برای خانواده‌ها و چه برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شود.

«تبلت» مدرسه امروز است/ لزوم کسب مهارت استفاده صحیح از فضای مجازی

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست طرح هدایت (هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس درس و یک مدرسه) که در سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد، با اشاره به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: معتقدم خطبه فدکیه، خطبه با اهمیتی است و درخواستم این است که در شبکه آموزش دانش‌آموز(شاد) قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این خطبه از خلقت انسان شروع می‌شود و سیر زندگی انسان‌ها و تاریخ را طی می‌کند، افزود: اگر امور زنان آموزش و پرورش و حتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص خطبه فدکیه مسابقه برگزار کند، بخشی از جوایز آن را متقبل خواهیم شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در بحث آموزش هم با موضوع فقر سروکار داریم و هم با موضوع عدالت جنسیتی که در دوران کرونا اثرات مخربی برجا گذاشته است؛ البته بخشی از مشکل را رسانه ملی با برنامه مدرسه تلویزیونی حل کرده اما هنوز همه مشکلات حل نشده است.

وی با بیان اینکه توجه دادن به این موضوع که هر معلمی باید با دانش آموزان خود ارتباط برقرار کند بسیار مهم است که شبکه شاد این بستر را فراهم می کند، اضافه کرد: ناچاریم مشکل تبلت و ابزار هوشمند را حل کنیم و بهترین راه مشارکت مردم و خیرین است. بسیاری افراد نذرهایی برای ایجاد مدرسه و کمک به تجهیزات مدرسه دارند که می تواند برای تأمین تبلت تغییر جهت دهد زیرا در واقع امروز تبلت همان مدرسه است.

ابتکار ادامه داد: امروز فرصتی داریم تا از طریق کار خیر بتوانیم برای خودمان و سپس برای جامعه گامی برداریم؛ برای آنکه بتوانیم حس دگرخواهی و خیرخواهی را ترویج دهیم فرصتی در قالب طرح هدایت فراهم شده که امید است همه بتوانیم در آن مشارکت داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت استفاده صحیح از فضای مجازی، گفت: در دوران کرونا باید استفاده صحیح از فضای مجازی در برنامه‌ریزی‌های وزارت آموزش و پرورش کار شود و باید روی مهارت‌های استفاده صحیح چه برای خانواده‌ها و چه برای دانش‌آموزان برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول