اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

واکسن‌های کرونای موجود به تست مرحله چهارم نرسید/ هدف دشمن پیشمرگ قرار دادن مردم ماست

استاد گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هیچ واکسنی از فاز سوم عبور نکرده و کشورهای دریافت کننده واکسن کرونا برای تست روی جمعیت خودشان این واکسن را تهیه کردند.

واکسن‌های کرونای موجود به تست مرحله چهارم نرسید/ هدف دشمن پیشمرگ قرار دادن مردم ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، این روزها که برخی‌ها  تلاش دارند هشتک‌های مربوط به خرید واکسن را با غوغا سالاری در فضای مجازی ترند کنند و بدون دانش کافی در این ارتباط اعلام نظر کنند، پزشک متعهد و متخصص با سابقه فعالیت بیش از 35 سال در حوزه پزشکی آستین همت را بالا زده به مداوای بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مشغول هست.

دکتر فرهنگ بابامحمودی دارای سابقه تحصیلی فلوشیپ بیماری‌های عفونی و گرمسیری از دانشگاه گلاسگو انگلستان ، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همچنین  دارای سوابق علمی و اجرایی از جمله رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛ قائم مقام وزیر بهداشت در استان مازندران، معاون دانشجویی، معاون بهداشتی، مدیر گروه پزشکی اجتماعی، مدیر گروه بیماری‌های عفونی و پوست، رئیس مرکز آموزشی درمانی رازی؛ مدیر مسئول مجله علمی پژوهشی تعالی بالینی و فرهنگی اجتماعی بصیرت؛ عضو هیئت انتظامی اعضای هیئت علمی، شورای سیاستگذاری پژوهش‌های کاربردی (HSR)؛  عضو کمیته‌های علمی علمی کنترل آنفلوانزا، ریشه کنی فلج اطفال، ترویج تغذیه با شیر مادر و کاهش مرگ مادران و کودکان، کنترل سل، واکسیناسیون سرخک و سرخجه، کمیته آموزش مبارزه با ایدز و  عضو هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای طرح نظام نوین اداره بیمارستان‌ها مشغول مبارزه با بیماری کرونا در مراکز درمانی استان مازندران است.

فعالیت کاری دکتر فرهنگ بابا محمودی برای مداوای بیماران  پس از اذان صبح با حضور در بالین بیمار در بیمارستان‌ها آغاز می‌شود و برخی موارد از خودشان و یا همکارانش شنیدیم که برای حضور در بیمارستان یا مراکز درمانی زمانی پیش می‌آید که نماز صبحش را زمانی که مساجد بین راهی بود اقامت می‌کرد  تا ساعت 22 شب در مرکز درمانی طوبی ساری مرکز دولتی  مشغول خدمت است.

با وجود داشتن تجربه علمی بسیار ارزشمند و دانش بسیار بالای علمی هیچ وقت به فکر ایجاد مطب خصوصی نبوده و در مرکز درمانی طوبی با هزینه دولتی پذیرایی بیماران است.

مرد خستگی ناپذیر مقابله با بیماری‌های عفونی از زمان شیوع ویروس کرونا بر بالین بیماران با تمام قدرت و قوت ایستاده و حضورش برای بیماران دلگرم کننده است.

دکتر بابا محمودی با تجربه بسیار سنگینی که دارد چم و خم مبارزه و مقابله با بیماری‌های عفونی را به خوبی بلد است، بحث واکسن کرونا که مطرح شد نباید جامعه را اظهار نظر علمی و اخلاقی این پزشک حاذق و مجاهد راه سلامت آگاه نکنیم.

 در ارتباط با اصرار برخی از افراد در فضای مجازی مبنی بر تهیه واکسن کرونا به ویژه فایزر گفت و گویی انجام دادیم.

وی با اعلام اینکه هنوز فاز چهارم هیچ واکسنی در دنیا آغاز نشده است، اظهار کرد: همه واکسن‌های تولیدی دنیا در فاز سه قرار دارند.

دکتر بابامحمودی ادامه داد: این واکسن باید روی حیوان بررسی شود در صورتی که بی آزار و اثربخشی آن پاسخ داده روی نمونه انسانی آزمایش شود و در مرحله سوم روی جمعیت بیشتر آزمایش شود و در نهایت وقتی اثربخشی و بی آزاری آن اثبات شده در فاز چهارم و عمومی از آن استفاده کرد.

وی با اعلام اینکه در تجربیات گذشته بشر نشان داده شد که زمان زیادی لازم است تا مطمئن شویم واکسن اثربخشی خوبی دارد، گفت: هیچ واکسنی از فاز سوم عبور نکردند و کشورهای دریافت کننده واکسن کرونا برای تست روی جمعیت خودشان این واکسن را تهیه کردند.

این فوق تخصص عفونی درباره برخی اصرارها مبنی بر خرید واکسن کرونا، گفت: بنده به لحاظ علمی مباحث را اعلام کردم اما بنده سؤالم این است آیا کسانی که انسان‌های ارزشمند کشور مثل سردار سلیمانی را تررو می‌کنند، برای سلامت و حفظ جان ملت ما دل می‌سوزانند.

دکتر بابامحمودی خاطرنشان کرد: هدف آنها پیشمرگ قرار دادن مردم کشور ما است تا روی ما تست کنند و خودشان استفاده اصلی را ببرند.

وقتی که از دکتر نظرش را درباره واکسن کرونا ایرانی پرسیدیم، با این شعار به سؤالم جواب داد که "کهن خرقه خویش پیراستن به از جامه عاریت خواستن"، ما باید به جامعه و جوانان خودمان اعتماد کنیم.

انتهای پیام/86004/غ/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول