اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کلنگ‌زنی چهار پروژه سرمایه‌گذاری در لامرد

کلنگ ساخت چهار کارخانه تولید محصولات آلومینیومی، جایگاه سوخت و مزرعه ارز دیجیتال در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به زمین زده شد.

کلنگ‌زنی چهار پروژه سرمایه‌گذاری در لامرد

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، دو کارخانه در زمینه تولید محصولات پایین‌دست آلومینیوم، جایگاه عرضه سوخت و مزرعه ارز دیجیتال از پروژه هایی جدید هستند که امروز عملیات اجرایی آن‌ها با مشارکت سرمایه‌‎گذاران بخش خصوصی آغاز شد.

 مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها، اظهارداشت: تمامی مراحل قانونی این چهار سرمایه‌گذاری جدید شامل ارائه درخواست سرمایه‌گذار و طرح توجیهی تا پرداخت هزینه زمین و عقد قرارداد با آنان انجام شده است.

 فریدون فدایی‌دولت افزود: در راستای تجمیع و تکمیل سبد خدمات در منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای اطمینان خاطر بیشتر سرمایه‌گذاران نیز جایگاه عرضه سوخت که از زیرساخت‌ها و نیازهای اصلی منطقه ویژه به شمار می‌آید، در جوار پایانه حمل و نقل جانمایی شده و با مشارکت بخش خصوصی در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع و با حجم سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد ریال احداث و راه‌اندازی می‌شود. 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد اضافه کرد: امروز دو کارخانه دیگر در بخش پایین‌دست آلومینیوم واقع در شرق مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) کلنگ زنی شد و این سومین طرح سرمایه‌گذاری در بخش پایین‌دست آلومینیوم است که با مشارکت بخش خصوصی احداث می‌شود.

وی در این باره گفت: بخش خصوصی در یک کارخانه، محصولاتی نظیر ورق، پلیت و کویل آلومینیومی (۲۵ هزار تن در سال)، ریخته گری و ماشین کاری قطعات آلومینیومی (۳۵ هزار تن در سال) و پودر آلومینیومی (۵ هزار تن در سال) تولید می‌کند و بخش خصوصی در کارخانه دیگری نیز سالیانه ۲۴ هزار تن راد، سیم و کابل آلومینیومی را به بازار داخلی و خارجی عرضه خواهد کرد.  

فدایی دولت با اشاره به جانمایی آلوم شهر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای استقرار طرح‌های پایین‌دست آلومینیوم، گفت: با فراهم بودن زیرساخت‌ها و مزیت‌های فراوان منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نزدیکی به بندر پارسیان برای صادرات محصولات و واردات مواد اولیه و واقع شدن در مسیر کریدورهای مهم ارتباطی نیز بخش خصوصی فعال در عرصه صنایع معدنی باتوجه به راه اندازی مجتمع آلومینیوم جنوب در این کانون صنعتی با فرصت استثنایی روبرو شده اند زیرا باکمترین هزینه می‌توانند محصولات پرکاربرد آلومینیومی را تولید و بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنند و از سویی هیچ محدودیتی در تامین خوراک و مواد اولیه در این عرصه نخواهند داشت. 

وی بر این باور است ورود بخش خصوصی یا دولتی در بخش پایین دست آلومینیوم با هدف تولید‌ محصولاتی نظیر کابل، ریخته‌گری، قطعات خود‌رو، ورق‌های عریض، قوطی‌های نوشابه و دیگر محصولات پرکاربرد آلومینیومی سبب ایجاد اشتغالزایی گسترده، مانع از خام فروشی و خلق ارزش افزوده عظیم می‌شود. 

به گفته وی، در مجموع برای اجرای این چهار پروژه جدید براساس زمینه فعالیت آن‌ها، زمین‌های مستقل در ناحیه‌های مختلف سایت منطقه ویژه اقتصادی لامرد به مساحت حدود ۱۷۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع به سرمایه‌گذاران واگذار شد که پس از بهره‌برداری، افزون‌بر ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۴۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به‌کار خواهند شد. 

فدایی دولت برآورد حجم سرمایه‌گذاری ریالی این چهار پروژه جدید بخش خصوصی را حدود ۱۷ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد. 

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول