اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

شرکت ۴۵۶۶ لرستانی در دوره‌های آموزشی مساجد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان با بیان اینکه ۴۵۶۶ نفر در دوره‌های آموزشی برنامه‌های مسجد در سال ۹۹ شرکت کرده‌اند، گفت: اهدافی که برای طرح ایران قوی در نظر گرفته شده شناسایی استعدادها، حضور موثر بچه‌های مسجاد در فضای مجازی و... است.

شرکت ۴۵۶۶ لرستانی در دوره‌های آموزشی مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آبا، محمد ابدالی ظهر امروز در نشست خبری با تعدادی از رسانه‌های اسنتان لرستان گفت: برای دومین سال است که رویداد فهما را انجام می‌دهیم که از ۲۲ آذر شروع شده و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این طرح شاهد رقابت سالم بین اعضای کانون‌های فرهنگی هستیم، افزود: دراین طرح برنامه‌های بچه‌های مسجد در زیست بوم ثبت می‌شود و این برنامه‌ها در ۱۴ رواق انجام می‌شود که این رواق‌ها هر کدام امتیازی دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان گفت: امروز در زیست بوم بچه‌های مسجد برای همه کسانی که ایده و استعداد دارند ایده و برنامه آنها در زیست بوم بارگذاری می‌شود تا بتوانیم این افراد را به جامعه معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته دو کانون در لرستان در سطح کشور شایسته تقدیر شدند، خطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی برای اعضای کانون‌های فرهنگی شامل مادران، امام جماعت، مدیران و اعضای کانون برگزار می‌شود و این دوره‌ها برای افراد از سن ۷ تا ۴۹ سال در نظر گرفته شده و هر فرد با مراجعه به سامانه بچه‌های مسجد می‌تواند در طرح‌ها شرکت کند.

ابدالی عنوان کرد: امسال موضوعی که در فهما در نظر گرفته شده طرح ملی ایران قوی است که ۴۸ آیتم برای آن در نظر گرفته شده است.

وی در اامه با اشاره به اینکه در لرستان ۸۰۰ مرکز تلاوت نور داریم که پایه کار در طرح ایران قوی همین تلاوت نور است، اظهار داشت: ۱۵۶ کتابخانه مخزن دار و ۱۰ کتابخانه باز در سطح استان داریم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان گفت: یکی از نقاط قوت ما این است که اولین استان در بحث دریافت مجوزهای الکترونیکی هستیم و تا کنون ۲۳۰ مجوز دریافت کردیم و تلاش داریم برای همه کانون‌ها مجوز الکترونیکی دریافت کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سه‌شنبه‌های تکریم، از خانواده‌های شهدا و چهره‌های موفق فرهنگی تجلیل و تکریم می‌شود و از طرفی در حوزه شنبه‌های با کتاب که هر هفته توسط امام جماعت یا مدیر کانون یک کتاب معرفی می‌شود، تا کنون ۲۷۸ اثر در این زمینه بارگذاری شده است.

وی اظهار کرد: ۲۴۲ ایده فرهنگی در سال ۹۹ در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسیده و ۲۱ اثر تجسمی نیز ثبت شده است.

ابدالی گفت: اکنون ۲۶ گروه سرود فعال در استان داریم در حالی که در سالیان گذشته فقط دو گروه سرود در استان داشتیم و خوشبختانه یکی از گروه‌های سرود که مربوط به یکی از روستاهای اشترینان است موفق به کسب مقام کشوری شد.

وی یادآور شد: در طرح ملی راهکار نیز از ابتدای سال ۹۹ تا کنون ۲۶۴ عنوان برنامه پیرو مبحث مواسات و همدلی در سطح استان برگزار کردیم.

این مسوول با بیان اینکه ۴۵۶۶ نفر در دوره‌های آموزشی برنامه‌های مسجد در سال ۹۹ شرکت کرده‌اند، افزود: اهدافی که برای طرح ایران قوی در نظر گرفته شده شناسایی استعدادها، حضور موثر بچه‌های مسجاد در فضای مجازی و... است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول