اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

انتقاد از فشار بانک‌ها نسبت به کشاورزان/ وضعیت غیرقابل تحمل جاده‌های بین شهری و روستایی شهرستان‌های هشترود و چاراویماق

عضو کمیسیون اجتماعی با انتقاد از وضعیت نامناسب اقتصادی، گفت: بانک‌ها حق ندارند به بدهکاران بانکی از جمله کشاورزان فشار مضاعف بیاورند.

انتقاد از فشار بانک‌ها نسبت به کشاورزان/ وضعیت غیرقابل تحمل جاده‌های بین شهری و روستایی شهرستان‌های هشترود و چاراویماق

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدحمزه امینی اظهار داشت: شهرستان‌های هشترود و چاراویماق از جمله شهرستان‌های سردسیر و کوهستانی استان هستند که از لحاظ گازرسانی روستاها به همت دولت در شرف سبز شدن هستند، از طرف مردم شریف این شهرستان‌ها از وزیر نفت کمال تشکر و قدردانی را دارم، همچنین از وزیر ورزش و جوانان به خاطر حمایت‌هایشان از هیات‌های ورزشی این شهرستان‌ها و همچنین تکمیل استخر سرپوشیده هشترود و چمن مصنوعی بی‌نظیر یکی از مناطق را کمال تشکر و قدردانی را دارم.

دولت با بخشودگی وام کشاورزان موافقت کند

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزی محور استقلال کشور است، افزود: شهرستان‌های هشترود و چاراویماق انبار غله استان امسال به خاطر سرمازدگی و شرایط نامساعد جوی برداشت گندم بسیار کم و موجب ضرر و زیان کشاورزان زحمتکش شد، درخواست می‌شود دولت در بخشودگی وام‌های کشاورزی حداقل تمدید آنان نهایت مساعدت را انجام دهد.

این نماینده مجلس گفت: از عنایات وزیر بهداشت برای شهرستان هشترود و چاراویماق در خصوص احداث پانسیون بیمارستان‌ها، اهدای وسایل و لوازم پزشکی از جمله ونتیلاتور، سی. آر‌.ام، سی.تی‌اسکن، 8 دستگاه آمبولانس، حداث بخش دیالیز، درمانگاه تخصصی و پایگاه‌های اورژانس تشکر و قدردانی می‌کنم امیدوارم برای این تجهیزات پزشکان متخصص نیز اختصاص دهند.

امینی در بخش دیگر نطق میان دستور خود بیان کرد: از وزرای کشاورزی و نیرو در تکمیل فاز یک پایاب سد سهند حدود 2 هزار و 800 هکتار تشکر کرده و درخواست می‌کنم در تکمیل 4 فاز باقی مانده برای اشتغال پایدار و آبادانی منطقه نهایت تلاش و جدیت را به عمل آورند.

وی گفت: پیام نارضایتی و گلایه عمیق مردمان نجیب و خونگرم شهرستان‌های هشترود و چاراویماق را از وزیر راه و شهرسازی به خاطر وضعیت بسیار بد و غیرقابل تحمل جاده‌های بین‌شهری و روستایی از جمله جاده هشترود- مراغه  و سایر جاده‌های این حوزه انتخابیه اعلام می‌کنم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: از وزیر علوم در خصوص اختصاص 2 رشته کارشناسی به شهرستان چاراویماق و 2 رشته کارشناسی ارشد به شهرستان هشترود تشکر و قدردانی می‌کنم. از وزیر فناوری و اطلاعات برای ایجاد دکل‌های مخابراتی تشکر می‌کنم هرچند این دکل‌ها کفاف نیازهای مردم را نمی‌دهد ولی از بابت تلفن‌های ثابت انتقاد می‌شود چرا که هیچ اهمیتی در خصوص احداث شبکه‌های تلفن‌های ثابت داده نمی‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خطاب به  دولت و وزیر اقتصاد و دارایی، گفت: وضعیت بداقتصادی، نبود درآمد و تعطیلی کسب و کار در این شرایط کرونایی از یک طرف و فشار بی‌امان بانک‌ها از طرف دیگر به بدهکاران بانکی به خصوص کشاورزانی که به بانک‌ها بدهی دارند موجب نگرانی کشاورزان و ناراحتی آنان شده است. بانک‌ها حق ندارند مطالبات خود را تا زمانی که محصولات کشاورزی و احشام آنان قیمت واقعی خود را پیدا نکرده‌اند از بدهکاران درخواست کنند.

انتهای پیام/60001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول