اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وحشت آمریکا از انتقام ایران/ ۵۰ روز اضطراب تروریست های آمریکایی در منطقه

بنابر گزارش‌ها، نظامیان تروریست آمریکایی در غرب آسیا نزدیک به ۵۰ روز است که در حالت آماده‌باش حداکثری از ترس اقدام ایران به تلافی ترور سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» به سر می‌برند.

وحشت آمریکا از انتقام ایران/ ۵۰ روز اضطراب تروریست های آمریکایی در منطقه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اطلاعات رسیده به خبرنگار فارس حاکی از آن است که نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه در حالت آماده‌باش کامل سر می‌برند.

بر اساس اطلاعاتی که رسانه‌های آمریکایی هم آن را تایید می‌کنند و بنابر گزارش‌ها، ارتش ایالات متحده مدتهاست از ترس انتقام ایران به دلیل جنایت ترور سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» سطح آماده‌باش را به بالاترین میزان رسانده است.

در همین خصوص نشریه آمریکایی «پالیتیکو» دهم دسامبر در گزارشی به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی نوشت: ارتش آمریکا در حالت آماده‌باش شدید قرار دارد و حفاظت از نیروهایش در منطقه غرب آسیا را برای پاسخگویی به حمله احتمالی ایران تقویت کرده است.

بنابر این گزارش‌ها، این تدابیر بخصوص نزدیک به تاریخ سوم ژانویه (سالروز عملیات تروریستی آمریکا علیه فرماندهان مقاومت) شدت یافته بود.

در روزهای گذشته، آمریکا در همین راستا تصمیم‌هایی را هم اتخاذ کرد که از دستپاچگی مقامات نظامی این کشور حکایت داشت. یکی از آن‌ها، اعلام تصمیم برای خارج کردن ناو «یو اس‌اس نیمیتز» از منطقه غرب آسیا بود. سه روز بعد  از اعلام این تصمیم، پنتاگون روز یکشنبه سوم ژانویه اعلام کرد «کریستوفر میلر» سرپرست وزاردت دفاع آمریکا به طور ناگهانی دستور قبلی خود را برگردانده است.

طبق گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا ماه‌هاست مدعی هستند ایران و یا آنچه نیروهای نیابتی ایران می‌خوانند به دنبال هدف قرار دادن افسران نظامی آمریکایی و مقامات غیرنظامی این کشور در منطقه در انتقام از ترور سپهبد سلیمانی هستند.

تحرکات هفته‌های اخیر آمریکا در منطقه مانند به پرواز درآمدن دو بمب‌افکن‌ آمریکایی روی خلیج فارس برای آنچه "ارسال پیام صریح و بازدارنده" خوانده شده، مشابه لفاظی‌ها و تهدیدات نظامی آمریکایی‌ها بعد از ترور فرماندهان مقاومت در سوم ژانویه سال ۲۰۲۰ است. تهدیداتی که بعد از حمله ایران به پایگاه نظامیان تروریستی آمریکا در عراق، پوشالی بودن آن‌ها نمایان شد و مقامات این کشور که تا پیش از آن با زبان تهدید سخن می‌گفتند، بعد از حمله عقب نشینی کردند و از کاهش تنش گفتند.

روزنامه «واشنگتن پست» در سالگرد سیلی موشکی ایران به نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه «عین الاسد» در آمریکا نوشت، نیروهای این کشور با این که از هجوم موشک‌های ایران در عین الاسد جان سالم به در بردند، اما با گذشت یک سال هنوز با عواقب آن مواجه‌اند.

این نشریه آمریکایی یکشنبه شب به وقت تهران خاطرات تلخ برخی از نظامیان آمریکایی از این حمله را افشا کرد. به نوشته این روزنامه، با این که  هیچ نظامی آمریکایی در حملات موشکی ایران کشته نشد، اما این قدرتمندترین  حمله به  آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر بود.

سرگرد «آلن جانسون» با یادآوری موج‌های انفجار ناشی از حمله موشکی ایران گفت: «هنوز اضطراب دارم و هنوز کابوس می‌بینم  و صدای موشک‌ها را به خاطر می آورم. واقعیت این بود که همه علائم آسیب مغزی را داشتند. اما این علائم در مقایسه با آنچه که ما تمام شب را پشت سر گذاشتیم، ناچیز بود.»

سرهنگ دوم «جاناتان جردن» افسر عملیات  نیروی هوایی آمریکا در عین الاسد هم گفت نمی‌توان تصور کرد که  کسی از آسیب‌ها ی روحی و روانی ناشی از این حمله موشکی در امان مانده باشد.

به نوشته این روزنامه، ۱۱۰ پرسنل نظامی آمریکا مستقر در عین الاسد حین حمله موشکی ایران با آسیب مغزی مواجه و برخی نیز مدت‌ها بستری شدند. (جزئیات بیشتر)

بر اساس اطلاعات کسب‌شده، نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه نزدیک به ۵۰ روز است که در آماده‌باش کامل به‌سر برده و شب‌ها را در پناهگاه سپری می‌کنند. 

ایران بدون مشخص کردن نحوه و کیفیت انتقام سخت اعلام کرده در هر زمان و مکانی که صلاح بداند، انتقام ترور شهید سلیمانی را از تروریست‌ها خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول