اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مسوولان با نگاه دقیق‌تربرای تعیین زمان بازگشایی مدارس برنامه‌ریزی کنند/ شرایط کنونی کنترل کرونا پایدار نیست

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه آمارهای مبتلایان به کرونا و فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری هنوز با نوسان همراه است، تاکید کرد که مسوولان باید با نگاه دقیق‌تری برای تعیین زمان بازگشایی مدارس برنامه‌ریزی کنند.

مسوولان با نگاه دقیق‌تربرای تعیین زمان بازگشایی مدارس برنامه‌ریزی کنند/ شرایط کنونی کنترل کرونا پایدار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی اسماعیلی با انتقاد از تصمیم آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس و ارائه خدمات آموزش حضوری پایه‌های اول و دوم ابتدایی از ابتدای بهمن ماه، اظهار داشت: مدارس و دانشگاه‌ها را به این دلیل که شیوع کرونا سلامت آنها را تهدید می‌کرد، تعطیل کردیم اما هنوز هم همان شرایط پابرجاست و باز هم مسوولان آموزش و پرورش شتابزده تصمیم‌گیری کرده‌اند.

شرایط کنونی کنترل کرونا پایدار نیست

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما هنوز به آن شرایط پایدار نرسیدیم که آموزش و پرورش اقدام به بازگشایی مدارس کند، بنابراین لازم است که زمان بازگشایی چه مدارس و چه دانشگاه‌ها با دقت بررسی و تعیین شود.

وی تصریح کرد: آمارهای مبتلایان به کرونا و فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری هنوز با نوسان همراه است و حالت ثابتی ندارد و گاه سیر نزولی و گاه صعودی دارد که نشان می‌دهد به یک کنترل جامع و دائمی در این زمینه دست پیدا نکرده‌ایم.

اسماعیلی اظهار کرد: البته شرایط کاهش تعداد مبتلایان به کرونا و فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری نیز می‌تواند مقطعی باشد، کما اینکه برخی کارشناسان معتقدند این امکان وجود دارد که در اسفندماه شاهد موج جدیدی از شیوع این بیماری در سطح کشور باشیم.

تامین سلامت دانش‌آموزان مهمتر از ارائه خدمات آموزشی به آنها است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باید به زمانی موکول شود که بتوانیم از کنترل کامل شیوع بیماری کرونا در کشور اطمینان حاصل کنیم که همچنان ساز و کار لازم برای تحقق این مهم فراهم نیست، بنابراین حضور جمعی دانش‌آموزان در مدارس می‌تواند به سلامت آنها آسیب وارد کند.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این امکان وجود دارد که سامانه‌های ارائه خدمات آموزشی از کیفیت مدنظر دانش‌آموزان و دانشجویان برخوردار نباشند، اما باید به این مهم توجه شود که تامین سلامت آنها از ارائه خدمات آموزشی مهمتر است، بنابراین باید مسئولان با نگاه دقیق‌تر و با حساسیت بیشتری برای تعیین زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/60001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول