اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۱۰۰ روستای کشور به آب شرب شهری متصل شدند

وزیر نیرو با حضور در محل تصفیه خانه فیروز بهرام اسلامشهر به صورت ویدئو کنفرانس طرح‌های آبرسانی به ۱۰۰ روستای کشور را افتتاح کرد.

۱۰۰ روستای کشور به آب شرب شهری متصل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، رضا اردکانیان وزیر نیرو ظهر امروز در آئین افتتاح طرح‌های آبرسانی به ۱۰۰ روستای کشور به شکل ویدئو کنفرانس با استانداران کردستان، زنجان ،البرز و همدان، اظهار کرد: هر هفته اتصال ۳۰ روستا به شبکه آبرسانی سالم و پایدار یک دستاورد بزرگی است که به‌رغم مشکلات مالی و محدودیت‌ها توسط خدمت‌گزاران مردم در صنعت آب و برق کشور انجام می‌شود.

وی گفت: امروز با بهره‌برداری از این چهار طرح آبرسانی به ۱۰۰ روستای کشور در قالب پویش هر هفته الف- ب- ایران تعداد ۱۹۹ پروژه در سال ۹۹ افتتاح و به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال هم بر اساس قول داده شده به مردم و دولت با افتتاح ۵۱ طرح دیگر مجموعه طرح‌های این پویش به ۲۵۰ طرح می‌رسد.

وزیر نیرو بیان کرد: امروز با آب‌رسانی به ۱۰۰ روستای کشور طول عمر دولت تدبیر و امید تعداد ۱۲ هزار و ۴۳۷ روستای کشور با جمعیت ۸ میلیون و ۴۰۰ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند شده‌اند.

اردکانیان با اشاره به دستاوردهای اجرای طرح یکپارچه‌سازی دستگاه‌های آبفای شهری و روستایی در کشور، تأکید کرد: در کشور جمهوری اسلامی ایران در این دوره هشت ساله دولت تدبیر و امید به‌رغم همه مضایقی که با آن مواجه بودیم و محدودیت‌هایی که وجود دارد، با عزم و جذم خدمت‌گزاران مردم در هر روز کاری تعداد ۴ هزار هم‌وطن به شبکه آب‌رسانی سالم و پایدار متصل و از این نعمت الهی بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: اجرای شبکه‌های آب‌رسانی تا پایان سال بالغ بر ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از هم‌وطنان تحت پوشش شبکه آب‌رسانی کشور قرار می‌گیرند و این خدمات با همراهی و همکاری همه مسؤولان در اقصی نقاط کشور در مجموعه آب و برق  به سرانجام رسیده و ادامه دارد.

وزیر نیرو با بیان اینکه کار مدیران دولتی در ماه‌های آخر فعالیت، شبیه دونده‌ای است که به مترهای آخر ماراتن رسیده و نیاز به تشویق و انگیزه دارد، ابراز کرد: به عنوان کسی که سومین بار سابقه فعالیت در سال‌های آخر دولت هشت ساله را دارم اعلام می‌کنم که تا این درجه از همکاری و پشتیبانی که بین استانداران با مردم ایران و دستگاه‌های اجرایی به ویژه وزارت نیرو هرگز نبوده و نتیجه این همکاری طبیعتاً باعث خدمت‌رسانی سهل‌تر با وسعت بیشتر است.

اردکانیان با اشاره به دستاوردهای بازدید خود از تصفیه خانه فیروز بهرام، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از ۴ واحد این تصفیه‌خانه تا پایان سال جاری جمعیت بالغ بر ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان مناطق غرب تهران تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند.

به گزارش فارس، در سی و ششمین پویش هر هفته الف- ب- ایران که به شکل ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر نیرو در مجموعه تصفیه‌خانه فاضلاب غرب استان تهران، در روستای فیروز بهرام شهرستان اسلامشهر برگزار شد، عملیات آب‌رسانی به ۱۰۰ روستای کشور در استان‌های کردستان، زنجان، البرز و همدان با اعتباری بالغ بر ۱۱۱ میلیارد تومان، ۶۲ هزار نفر از هم‌وطنان ساکن این روستاها تحت پوشش آب‌رسانی سالم و پایدار قرار گرفتند.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول