اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

زاکانی: فقدان مرحوم علی‌اصغر زارعی را در عرصه سیاست کشور لمس می‌کنیم

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در آیین گرامیداشت چهلمین روز درگذشت علی اصغر زارعی گفت: صداقت و حریت از ویژگی های بارز مرحوم زارعی بود و ما امروز فقدان این مرحوم را با تمام وجود در عرصه سیاست کشور لمس می‌کنیم .

زاکانی: فقدان مرحوم علی‌اصغر زارعی را در عرصه سیاست کشور لمس می‌کنیم

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در آیین گرامیداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم علی اصغر زارعی اولین رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ضمن اشاره به خصوصیات و ویژگی های شخصیتی مرحوم زارعی، گفت: هم مسئولیت‌پذیری و هم تلاش مرحوم علی اصغر زارعی قابل تحسین است و برای همه ما مشخص است که این مرحوم چگونه نسبت به میدان آوردن اساتید و دانشجویان برای خدمت به انقلاب تلاش کرد به خصوص در زمان هایی که شاهد برخی تحرکات انحرافی در دانشگاه ها بودیم.

زاکانی با بیان اینکه بزرگترین ویژگی مرحوم زارعی اخلاص بود، تاکید کرد: شما آنچه در مجلس در ظاهر کار در پشت تریبون مشاهده می کنید بخش کوچکی از کار است و عمده کار در پشت صحنه است و یکی از ویژگی هایی که برای مرحوم زارعی وجود داشت این بود که پرهیز می‌کرد از اینکه بخواهد پرچمدار و میدان‌دار پشت تریبون باشد و عمده تلاش هایش تلاش هایی بود که در پشت صحنه وجود داشت و منجر به موفقیت می شد.

وی تاکید کرد: برای خود ما درس بود که تلاش و خستگی ناپذیری مرحوم زارعی در سایه اخلاص چگونه تجلی پیدا می کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان اثرگذاری بالا و میدان داری مرحوم زارعی در مجلس هشتم، اضافه کرد: ویژگی دوم این مرحوم این بود که در کنار اخلاص یک دلسوزی و تلاش مضاعف را از خودشان نشان می‌دادند و با تلاش و کوشش وصف‌ناپذیر کارها را دنبال می‌کرد.

زاکانی تصریح کرد: سومین ویژگی مرحوم زارعی این بود که همه اینها را در یک چارچوب صداقت در گفتار و عمل دنبال می کرد. این مرحوم در عالم سیاست با صداقت عمل می‌کرد و همه تلاش ها و کوشش های ایشان با اخلاص همراه بود.

وی اظهار داشت: یک ویژگی ممتاز دیگری که مرحوم زارعی داشت این بود که صادق بود و به قولی رو بازی می کرد و اهل کلک نبود. در ماجرای کمیسیون برجام من یادم هست که یک جاهایی به بن‌بست می رسیدیم و برخی تلاش می کردند که با برخی فریبکاری ها به نتیجه خاص خودشان برساند اما مرحوم زارعی بسیار صادق بود و صادقانه آنچه در جهت مصلحت ملت و انقلاب اسلامی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب بود را دنبال می‌کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی صداقت، حریت و دقت را ویژگی دیگر مرحوم زارعی دانست و گفت: این مرحوم هیچ ابایی نداشت از اینکه بخواهد در مقابل دشمنان بایستد و همواره با تبعیت از رهبر معظم انقلاب برای تحقق مطالبات رهبری تلاش کرد.

وی افزود: مرحوم زارعی همواره با تلاش و کوشش مضاعف کمک می‌کرد تا بتوانیم از موانع عبور کنیم و امروز ما در فقدان مردی می سوزیم که یکپارچه شور و شعور بود.

زاکانی با اشاره به تلاش ها و دلسوزی های مرحوم زارعی در بحث برجام، گفت: زمانی که برخی از تلاش می کردند بدون در نظر گرفتن مصلحت مردم، انقلاب و کشور کار خود را در مجلس پیش ببرند و آنچه به عنوان تعهدات خودشان و به یک نوعی توافقات شان با دیگران بود را به دور از مصلحت انقلاب و به دور از تبعیت از امام جامعه به کرسی بنشانند، شاهد سوز و گداز مرحوم زارعی بودیم که با تمام توان تلاش می‌کرد اقدامی بر خلاف مصلحت مردم و انقلاب رخ ندهد.

وی ادامه داد: ما امروز با تمام وجود فقدان مرحوم زارعی را در عرصه سیاست کشور لمس می‌کنیم و در مجلس شورای اسلامی وجود مبارک، کارگزار و موثر این مرحوم با همه وجود حس می شود و در عرصه علم و کار و تلاش هم وجود این عزیز حس می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول