اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تبریک «پینگ» و «رحمان» به رئیس جمهور جدید قرقیزستان

رؤسای جمهور چین و تاجیکستان، پیروزی «سادیر جباراف» در انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان را به طور جداگانه تبریک گفتند.

تبریک «پینگ» و «رحمان» به رئیس جمهور جدید قرقیزستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «شی جین پینگ» رئیس جمهور خلق چین و «امامعلی رحمان» رئیس جمهوری تاجیکستان، پیروزی «سادیر جباراف» در انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان را به طور جداگانه تبریک گفتند.

 در این پیام تبریک رئیس جمهور چین ضمن تبریک به وی آمده است: آماده‌ام تا تلاش‌های مشترکی را برای تقویت همکاری سودمند متقابل در چارچوب " یک کمربند - یک جاده "به نفع کشورها و مردم داشته باشیم.

همچنین در بخشی از پیام رئیس جمهور تاجیکستان آمده است:  نتایج اعلام شده، گواه بر اراده مردم قرقیزستان بر حمایت گسترده مردم از شما است که با هدف تقویت ثبات و هماهنگی در کشور و توسعه پایدار است.

رحمان همچنین خاطر نشان کرده مردم تاجیکستان و قرقیزستان با سنت‌های چند صد ساله دوستی و سنتی، حسن همجواری و احترام متقابل گره خورده‌اند.

 در این پیام تبریک آمده است: من علاقه مند به حفظ و ارتقا میراث تاریخی در روابط بین دو ملت هستم، من امیدوارم که تلاش‌های مشترکی را با شما انجام دهیم تا همکاری‌های متنوع دو کشور به سطح کیفی جدیدی برسد.

در پایان پیام‌ها رحمان و پینگ برای جباراف آرزوی سلامتی و موفقیت در کار و برای مردم برادر قرقیزستان- صلح ، ثبات و پیشرفت روزافزون را آرزو کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول