اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

۸۰ میلیارد تسهیلات برای صندوق اشتغال‌زای مردم‌یار بسیج

در جهت ایجاد کارگاه های اشتغالزایی خُرد روستایی؛ پرداخت ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به صندوق‌های اشتغالزای مردم‌یار بسیج آغاز شد.

۸۰ میلیارد تسهیلات برای صندوق اشتغال‌زای مردم‌یار بسیج

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آئین نمادین آغاز تخصیص هشت میلیارد تومان وام قرض الحسنه اشتغالزایی بین صندوق های قرض الحسنه اشتغالزای مردم‌یاربسیج سازندگی استان فارس با حمایت صندوق کارآفرینی امید استان فارس در شهرستان فیروزآباد برگزار شد.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس در این آئین که به میزبانی ناحیه مقاومت بسیج سپاه فیروزآباد برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت و سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: در ایام الله شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی هستیم و جا دارد رشادت های این شهید بزرگوار، شهدای مدافع حرم و شهدای انقلاب اسلامی که شهرستان فیروزآباد نیز مهد همین دلیر مردان در دوران های مختلف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حرم آل الله و مدافعان سلامت است، گرامی بداریم.

اسماعیل قزل سفلی، به آئین نمادین آغاز تخصیص وام قرض الحسنه اشتغالزایی به صندوق های اشتغالزا مردم یار بسیج اشاره کرد و اظهار داشت: امروز با کمک صندوق کارآفرینی امید و در راستای اشتغالزایی خُرد در روستاها و حاشیه های شهر مبلغ هشت میلیارد تومان امتیاز وام قرض الحسنه در فاز اول به این صندوق های قرض الحسنه در استان فارس واگذار می‌شود.

وی با اشاره به این که در استان فارس ۱۵۷۵ صندوق قرض الحسنه تاسیس شده است، ادامه داد: صندوق های قرض الحسنه اشتغالزایی و مردم‌یار یکی از طرح های اعتلا بسیج می باشد که با هدف تشکیل یک نهاد محلی که توسط خود مردم اداره و نظارت می شود راه اندازی شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس با بیان این که این صندوق ها خود اتکا و مستقل هستند، بیان کرد: مجموعه بسیج سازندگی در قبال این صندوق های مردم‌یار دو راهبرد توانمند سازی،آموزش و تسهیل گری در امورات را برعهده دارد.

وی به اهداف تشکیل و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه مردم‌یار اشاره کرد و گفت: کمک به ایجاد و حمایت از کسب و کار های خرد و کوچک روستایی، استقلال اقتصادی مردم در روستا با محوریت جوامع روستایی، تقویت اقتصاد خانواده های کم برخوردار نیازمند، روحیه مشارکت و تعاون مردم و کمک به انجام کارگروهی در جهت جذب منابع، استقلال اقتصادی محلات و تشکیل زنجیره انسانی در جهت راه اندازی کسب و کار های خرد از جمله اهداف صندوق های قرض الحسنه اشتغالزای مردم یار بسیج می باشد.

قزل سفلی به نقش بسیج سازندگی در امور صندوق ها نیز اشاره و اظهار کرد: ماموریت بسیج سازندگی رصد، توانمند سازی و کمک به خوداتکایی صندوق های قرض الحسنه اشتغالزای مردم یار بسیج می باشد و کلیه امورات دیگر صندوق توسط خود مردم اداره و هدایت می شود.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس در ادامه افزود: تا کنون بیش از پنج هزار شغل توسط وام های خرد این صندوق ها ایجاد، احیا، توسعه و گسترش داده شده اند.

وی اضافه کرد: همچنین تا کنون وام های زیادی از محل منابع صندوق ها به اعضای صندوق پرداخت شده که بسیج سازندگی با تفاهم نامه های منعقد شده با صندوق ها، بانک ها و موسسات دیگر در جهت کمک به توسعه اشتغالزایی توسط صندوق ها قدم برداشته است.

قزل سفلی به بازپرداخت های موفق و منظم صندوق ها در قبال وام های دریافتی از موسسات و بانک ها اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود ظرفیت های عظیم در صندوق های خرد روستایی و موفقیت آمیز بودن این صندوق ها، باید بیش از پیش توسط دستگاه ها و موسسات مالی کشور مورد حمایت قرار گیرند.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس به همکاری مجمع نمایندگان استان فارس در جهت محرومیت زدایی و اشتغالزایی در استان اشاره کرد و افزود: ما آمده ایم کارها را سخت نکنیم و بلکه آسان کنیم و ما مسئولین باید این مسیر را در پیش گیریم و شاهد روزی باشیم که در شهرستان فیروزآباد و دیگر شهرستان های استان فارس با توجه به ظرفیت های عظیم استان، بیکار و بدون شغل نداشته باشیم.
 

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول