اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تفحص از سازمان سنجش کلید خورد/ عدم برگزاری کنکور نظام قدیم و تعارض منافع بخشی از محورها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تهیه و تدوین طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش در مجلس توسط جمعی از نمایندگان خبر داد.

تفحص از سازمان سنجش کلید خورد/ عدم برگزاری کنکور نظام قدیم و تعارض منافع بخشی از محورها

احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، از تهیه طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش در مجلس خبر داد.

وی درباره جزئیات طرح مذکور افزود: متاسفانه تاکنون هیچگونه گزارش عملکرد شفافی از سوی سازمان سنجش به نهادهای نظارتی از جمله مجلس ارائه نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابهامات و اشکالات زیادی در سازمان سنجش مطرح است و گزارش بسیاری نیز در این باره به دست ما رسیده است.

نادری ادامه داد: در همین راستا نارضایتی‌های عمومی بسیار گسترده‌ای از عملکرد سازمان سنجش و وزارت علوم وجود دارد لذا این طرح به همین دلیل در مجلس شورای اسلامی تهیه و تدوین شده است.

وی عدم شفافیت در وزارت علوم و سازمان سنجش در حوزه‌های مختلف را از جمله دلایل اصلی طرح مزبور خواند و گفت: در این طرح تفحص از مجموعه عملکرد سازمان سنجش از سال 91 تاکنون مدنظر بوده و با هدف شفاف‌یازی انجام می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه، مباحث اداری و مالی کلیه بخش‌های سازمان سنجش و آزمون‌ها، تمرد وزیر علوم از برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400، تعارض منافع و ورود شرکت تعاونی سازمان سنجش به آزمون‌های آزمایشی و همچنین احتمال هم دستی این سازمان با مافیای کنکور را از جمله محورهای اصلی طرح تحقیق و تفحص از سازمان سنجش برشمرد.

وی در ادامه تاکید کرد که نمایندگان به دنبال این هستند که به هر حال باید مشخص شود در برگزاری آزمون‌های مختلف چه شخص یا اشخاصی نفع مالی بردند و عملکرد این سازمان نیز باید شفاف شود.

نادری خاطرنشان کرد: این طرح با درخواست جمعی از نمایندگان تهیه و تدوین شده است و در حال حاضر روند قانونی خود را طی می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول