اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افزایش چشمگیر قوهای مهاجر در مازندران/ تداوم مهربانی به مهاجران با توزیع 13 تن ذرت

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه امسال شاهد حضور جمعیت خوبی از پرندگان در طبیعت استان هستیم، گفت: جمع‌بندی سرشماری پرندگان هنوز انجام نشده است اما بعد از جمع‌بندی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

افزایش چشمگیر قوهای مهاجر در مازندران/ تداوم مهربانی به مهاجران با توزیع 13 تن ذرت

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی امروز درباره وضعیت پرندگان مهاجر در طبیعت مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امسال شاهد حضور جمعیت خوبی از پرندگان در طبیعت استان هستیم.

وی با اشاره به سرشماری پرندگان مهاجر گفت: جمع‌بندی سرشماری پرندگان هنوز انجام نشده است که بعد از جمع‌بندی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه امسال شکار ممنوع اعلام شده است، اضافه کرد: به موجب قانون و اینکه امسال هیچ پروانه شکاری در استان صادر نشده  که در واقع شکار هر پرنده حتما قاچاق است.

 

این مسؤول با بیان اینکه همکاران محیط زیست مازندران در حال نظارت و پایش هستند، تصریح کرد: باوجود افزایش پایش‌ها باز هم شاهد تخلفات هستیم این به معنا بوده که همچنان تخلف وجود دارد.

ابراهیمی‌کارنامی به عدم تناسب امکانات و تجهیزات محیط زیست استان مازندران اشاره کرد و گفت: نیرو، امکانات و تجهیزات ما فرسوده بوده و از لحاظ امکانات پایشی در مضیقه قرار داریم و هر سال وضعیت ما بدتر می‌شود، چرا که اعتبارات ما در حدی نیست که بتوانیم جایگزینی امکانات فرسوده را انجام دهیمو

وی افزود: این درحالی است متخلفان روز به روز مجهزتر شده و همین موضوع سختی کار ما را بیشتر می‌کند.

 

وی با تاکید بر اینکه با وجود کم و کاستی‌ها کنترل و پایش با رنج و مشقت درحال انجام است، اظهار کرد: در سرخرود محمودآباد سال گذشته حدود هزار قو وارد استان شدند ولی امسال ۴ هزار و ۵۰۰ قو وارد استان شدند که با همکاری مردم، سازمان‌های مردم نهاد و دامپزشکی تاکنون  ۱۳تن ذرت در منطقه توزیع شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: توزیع غذا برای قوهای مهاجر در منطقه موجب امنیت بیشتر و همچنین تمرکز در مدیریت و نظارت بر بحث بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

این مسؤول در پایان گفت: همکاران محیط زیست به‌صورت شبانه‌روزی در طبیعت استان مازندران حضور دارند و پایش‌ها را به‌صورت مستمر در طبیعت استان در دستور کار خود دارند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول