اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

لزوم بهره گیری از ظرفیت جوانان در انتخابات 1400

فرماندار فردیس با اشاره به اهمیت توجه و رسیدگی به قشر جوان در امور مختلف، گفت: استفاده از ظرفیت جوانان و ورزشکاران در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات 1400 ضروری و حائز اهمیت است.

لزوم بهره گیری از ظرفیت جوانان در انتخابات 1400

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، ابوالفضل اینانلو، فرماندار فردیس، در نشست ساماندهی امور جوانان شهرستان که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط  برگزار شد؛ بر اهمیت امور جوانان و پیگیری مصوبات این ستاد تاکید کرد و گفت:  تخصیص اعتبارات برای تکمیل اماکن ورزشی شهرستان  پیگیری می‌شود.

فرماندار فردیس با اشاره به همکاری اداره ورزش و در اختیار گذاشتن سالن‌های ورزشی به ستاد مقابله با کرونا، افزود: به محض رفع نیاز، تمامی اماکنی که برای کاربری‌های خاص ساخته شده و در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار گرفته، باید در همان موارد تخصصی  استفاده شود.

این مقام مسؤول همچنین با اشاره به نزدیکی  انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در خرداد سال آتی، بر ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان و ورزشکاران در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرد.

ظرفیت ۱۸ هزار متری فردیس برای ساخت مجموعه ورزشی

در ادامه داوود عزیزی، رئیس اداره ورزش و جوانان فردیس نیز بر لزوم  پیگیری و انجام مصوبات این نشست تاکید کرد و  برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران در هر سال را بر اساس آیین نامه تدوین شده، ضروری دانست.

وی همچنین با اشاره به فقر سرانه‌های ورزشی در فردیس، بر لزوم توسعه فضاهای ورزشی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: اداره ورزش آمادگی دارد تا زمینی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع در فردیس را برای ساخت مجموعه ورزشی، در احتیار بخش خصوصی قرار دهد.

رئیس اداره ورزش فردیس با اشاره به تشکیل اولین مجمع مشورتی جوانان در شهرستان فردیس، یادآور شد: قرار بود برای راه‌اندازی دفاتر مجمع جوانان همکاری لازم از سوی شهرداری‌های فردیس و مشکین دشت برای تامین مکان صورت گیرد که پیگیری‌ها تا کنون به نتیجه نرسیده است.

نقش مدیریت شهری فردیس در حمایت از ورزش

در بخشی از این نشست مجتبی قاسمی رئیس شورای اسلامی شهر فردیس، با بیان اینکه سیاست مدیریت شهری حمایت و پشتیبانی از امور جوانان و ورزش است؛ مدیریت شهری با تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان برای رهن اداره ورزش، ساخت اماکن ورزشی، سرای محله در مناطق کم برخوردار و ایجاد مسیرهای پیاده روی، دوچرخه سواری و نصب وسایل ورزشی و همکاری در راه اندازی ورزش همگانی در پارک ها و پرداخت حق الزحمه مربیان ورزش صبحگاهی، تصویب آئین نامه تجلیل از مدال آوران و نخبگان نقش  فعالی در حمایت از ورزش و امور جوانان داشته است.

وی  بکارگیری قهرمانان ورزشی طبق آئین نامه استخدام قهرمانان ورزشی، نامگذاری خیابان و اماکن ورزشی بنام قهرمانان و نخبگان شهرستان فردیس را از اولویت‌های شورای اسلامی شهر دانست و افرود: در حال حاضر ۳ سوله شهرداری می تواند  با تخفیف ویژه در اختیار هیئت های ورزشی قرار گیرد، همچنین در سراهای محلات امکان  تخصیص مکان برای امور جوانان وجود دارد و مدیریت شهری همکاری لازم را با اداره ورزش و جوانان خواهد داشت.

اتوبوس مشاوره جوانان فردیس در کرج متوقف شد  

محسن انصاری، رئیس مجمع جوانان استان البرز، به راه اندازی ایستگاه سیار مشاوره به عنوان یکی از مصوبات مورد پیگیری در جلسات گذشته اشاره کرد و گفت: برای دریافت اتوبوس مشاوره مکاتبات لازم برای تامین اعتبار  از وزارت ورزش و جوانان انجام شد و سازمان اتوبوسرانی شهرداری کرج برای واگذاری ایجاد ۳ غرفه سلامت، مشاوره و نشاط انجام شد اما در نهایت سازمان اتوبوسرانی با خروج اتوبوس  از کرج  و استفاده در فردیس موافقت نشد.

وی همچنین بر لزوم همکاری و حمایت فرمانداری، دستگاه‌های ذیربط و مدیریت شهری  در خصوص تامین دفاتر خانه استارتاپ، شورای مشورتی جوانان در مشکین دشت و فردیس و طرح‌های ویژه جوانان تاکید کرد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول