اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف خطاب به پامپئو: تروریست‌های ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوبت در خاورمیانه آمده بودند، نه ایران

وزیر امور خارجه در واکنش به ادعاهای بی اساس وزیر خارجه آمریکا خطاب به پامپئو گفت: همه تروریست‌های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوبت درخاورمیانه آمده بودند، نه ایران.

ظریف خطاب به پامپئو: تروریست‌های ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوبت در خاورمیانه آمده بودند، نه ایران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه‌شنبه) در واکنش به ادعاهای بی اساس وزیر خارجه آمریکا و مرتبط کردن القاعده به ایران در توئیتر خطاب به «مایک پامپئو» نوشت: همه تروریست‌های ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوبت در خاورمیانه آمده بودند، نه ایران.

وی به قرار گرفتن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریست از سوی آمریکا نیز اشاره کرد و نوشت: از قرار دادن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم تا از طبقه بندی خارج کردن‌های خیالبافانه و ادعاهای ارتباط ایران با القاعده، آقای «دروغ می‌گوییم، فریب می‌دهیم، دزدی می‌کنیم» به شکل رقت باری در حال به پایان رساندن دوران فاجعه بار وزارت خارجه‌اش با دروغ‌های جنگ طلبانه است.

ظریف عنوان کرد: کسی دیگر فریب نمی‌خورد. همه تروریست‌های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوب پامپئو در خاورمیانه آمده بودند، نه ایران.

 

 

به گزارش فارس، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا امشب در اظهاراتی بی پایه و اساس، ایران را پایگاه القاعده خواند و مدعی شد که تعداد زیادی از اعضای القاعده بعد از ۱۱ سپتامبر به ایران پناه برده‌اند.

گفتنی است پیش از این نیز «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه قرار دادن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم را شدیدا محکوم و اعلام کرد: هیچ کشوری به ویژه آمریکا حق مداخله در امور داخلی کوبا یا امر و نهی کردن در زمینه برقراری روابط این کشور آزاد با یک کشور آزاد دیگر را ندارد. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، در حالی که دولت پیشین آمریکا به ریاست «باراک اوباما» کشور کوبا را از لیست کشورهای حامی تروریسم خارج کرد، اما دولت «دونالد ترامپ» در واپسین روزهای خود این اقدام را به عقب برگرداند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای به نقل از «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: «دولت ترامپ از ابتدا روی مقابله با مداخله [کوبا] در ونزوئلا و دیگر بخش‌های نیم‌کره غربی و جلوگیری از رسیدن منابع به رژیم کاسترو تمرکز کرده بود، [منابعی] که آنها را برای سرکوب مردمش در داخل استفاده می‌کرد. با این اقدام، ما بار دیگر دولت کوبا را پاسخگو خواهیم کرد و پیام شفافی می‌دهیم مبنی بر اینکه رژیم کاسترو باید حمایتش از تروریسم بین‌المللی را پایان دهد. اقدام امروز، کوبا را تحت تحریم‌هایی قرار می‌دهد که اشخاص و کشورهایی را که با آن تجارت‌های مشخصی انجام دهند، تنبیه می‌کند، حمایت‌های خارجی آمریکا [از کوبا] را محدود کرده، فروش و صادرات تسلیحات را ممنوع کرده و کنترل‌های خاصی روی صادرات ابزارهایی که استفاده دوگانه دارند قرار می‌دهد»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول