اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تکریم ارباب رجوع منافاتی با اجرای قانون ندارد

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: تکریم ارباب رجوع یکی از شاخص‌های مهم دوران تحول قضایی است و هیچ گونه منافاتی با اجرای دقیق قانون و قاطعیت قضات ندارد.

تکریم ارباب رجوع منافاتی با اجرای قانون ندارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از فسا، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی امروز در جمع قضات و کارکنان دادگستری شهرستان فسا با اشاره به حساسیت جایگاه قضاوت در اسلام این منصب خطیر را مسیری برای خدمت به مظلومین و ستم دیدگان خواند و بیان داشت: این جایگاه رفیع نیازمند انسان‌های سلیم، با تقوا و پرهیزگار بوده لذا لازم است همه ما توسل خود را به ائمه اطهار علیهم السلام حفظ نماییم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه با تقدیر از عملکرد مثبت مجموعه قضایی شهرستان فسا گفت: دادگستری شهرستان فسا همواره دارای کادر قضایی و اداری علمی ، صاحبنظر و خدومی بوده است و در دوران تحول قضایی نیز باید هر چه بیشتر از ظرفیت کارد قضایی با همت و کارکنان اداری با تجربه و خدوم این شهرستان در راستای تحقق اهداف تحول قضایی استفاده شود.

وی با اشاره به تأکیدات مکرر ریاست معظم قوه قضائیه بر سه موضوع مهم تکریم ارباب رجوع، حمایت از تولید و مقابله با فساد گفت: تکریم ارباب رجوع توسط همکاران قضایی و اداری یکی از شاخص های مهم دوران تحول قضایی است و این امر هیچ گونه منافاتی با اجرای دقیق قانون و قاطعیت قضات ندارد.

رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه حمایت از تولید را یکی دیگر از برنامه های مهم دستگاه قضایی در سراسر کشور و در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید خواند و تصریح کرد: عملکرد دادگستری شهرستان فسا در این خصوص مناسب بوده و بازگشت کارخانه قند فسا به چرخه تولید نمونه بارز این موضوع مهم است. 

وی کمک دستگاه قضایی به احیاء مجدد و همچنین تسویه بدهی های این کارخانه پس از سالها توقف تولید را کار سنگینی توصیف کرد و بیان داشت این واحد تولیدی تنها نمونه ای از اقدامات و سرسختی همکاران قضایی در حمایت از تولید است که باید علاوه بر امسال در سالهای آتی نیز به عنوان یک خط مشی مهم در دستور کار مجموعه قضایی باقی بماند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در آغاز سال مبنی بر اینکه باید نتیجه جهش تولید در زندگی و رفاه مردم احساس شود گفت: بازگشت کارگران این کارخانه به محل کار و پرداخت شدن بخشی از مطالبات معوق آنان و همچنین پرداخت تعهدات مالی این مجموعه تولیدی با نظارت دادگستری ، نمونه ای از تحقق این کلام رهبری است.

رئیس کل دادگستری استان فارس در خصوص مقابله با فساد نیز افزود: این موضوع مهم از تأکیدات مستمر ریاست معظم قوه قضائیه است و دستور العمل ابلاغی جدید ایشان مبنی بر شناسایی اموال و دارایی های نامشروع و باز پس گیری آن باید در دستور کار مسئولان قضایی در سراسر استان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پرونده های معوق پرداخت و تصریح کرد: در مدت باقی مانده تا پایان سال باید پرونده های معوق و قدیمی در همه حوزه های قضایی تعیین تکلیف شوند و این امر باید از اولویت های اصلی روساء و دادستان های حوزه های قضایی در سال جاری باشد.

وی به مصالحه ختم شدن سه پرونده قتل و همچنین در شُرف رضایت بودن سه پرونده دیگر قتل در این شهرستان  را نشانه استفاده مناسب مسئولان قضایی این فسا از ظرفیت شوراهای حل اختلاف خواند و تأکید کرد: با بهره گری مناسب از این ظرفیت عظیم بخصوص در برخی از شهرستان هایی که بافت جمعیتی عشیره ای دارند می توان از ورود میزان قابل توجهی از پرونده ها به مراجع قضایی جلوگیری کرد.

گفتنی است در ادامه این دیدار رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن ملاقات با مراجعان به  به بررسی برخی درخواست های عمومی پرداخت و در راستای رفع مشکلات آنان در چهارچوب قانون دستورات مقتضی صادر کرد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول