اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

تقدیم 54 شهید و 200 جانباز در راه تفحص شهدای دفاع مقدس/ تفحص ۱۲۰ شهید در سال جاری

جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در امر تفحص ۵۴ شهید و بالغ بر 200 جانباز تقدیم شده و در سال جاری نیز ۱۲۰ شهید تفحص و پیکرهایشان به خانواده‌هایشان تحویل داده شده است.

تقدیم 54 شهید و 200 جانباز در راه تفحص شهدای دفاع مقدس/ تفحص ۱۲۰ شهید در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سردار سعیدی عصر امروز در مراسم افتتاح معراج‌الشهدای مهران و استقبال ۴۰ شهید تازه تفحص شده در شهرستان مهران در یادمان تپه شنی اظهار داشت: جستجوی شهدا از شروع جنگ شروع و بعد از پایان جنگ توسط سازمان ملل در مرزهای کشور ادامه پیدا کرد؛ در سال ۶۷ تا ۷۰ با حضور سازمان ملل این جریان جستجوی شهدا بین ایران و عراق صورت شکل گرفت و تعداد زیادی از پیکرهای شهدا پیدا شدند.

وی با اشاره به اینکه در امر جستجو ۵۴ شهید و بالغ بر 200 مجروح و جانباز تقدیم کرده‌ایم، ادامه داد: کار جستجوی شهدا ابعاد مختلفی دارد و در کل دنیا مشابهی نخواهد داشت؛ کشورهای دیگر بارها اعتراف کرده‌اند که در سایر کشورهایی که جنگ بود، هیچ جا مانند ایران، نیروها با انگیزه، مخلصانه و داوطلبانه به کار جستجو نپرداختند. 

جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در سال جاری ۱۲۰ شهید را کاوش کردیم و تمام پیکرهای آنان را به خانواده‌هایشان تحویل دادیم، گفت: شهدا ۲ رسالت را دنبال می‌کنند، یکی آنکه با خدا معامله کردند و به مردم آموزش دادند که باید برای رسیدن به حق استقامت داشته باشند و دوم آن که بعد از آمدن پیکرهایشان رسالتشان ادامه پیدا می‌کند و همواره چراغ راه هدایت همه مردم، هستند.

وی افزود: به تدبیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) طرح جستجوی نور به صورت جدی، جهادی و سازماندهی شده با امکانات نیروهای مسلح کشور و ستاد کل نیروهای مسلح به صورت سازماندهی شده شکل گرفت.

جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: 3 قرارگاه جستجو در جنوب کشور، جبهه میانی و قرارگاه شمال غرب تاسیس شد که محصول این جریان به پیدایش ۴۵ هزار شهید منجر شد.

وی ادامه داد: در زمان صدام، تفاهماتی در داخل کشور عراق و ایران صورت گرفت و و ما توانستیم تا چهل کیلومتر در مرز عراق حضور پیدا کنیم و جریان جستجو را بدون وقفه ادامه دهیم.

جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در زمانی که آمریکایی‌ها به عراق حمله کردند، ما به روش‌های دیگر توانستیم بدون وقفه کار جستجو را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: آمریکا ۸ سال تلاش کرد که ما به عراق نرویم؛ اما بازهم به برکت شهدا توانستیم کار جستجو را به صورت مشترک با عراق ادامه دهیم.

سردار سعیدی گفت: کار تفحص و جستجو دارای ابعاد مختلفی از جمله ابعاد بین المللی، ابعاد اجتماعی، ابعاد اخلاقی، سازمانی، مسائل دفاعی و ابعاد فرهنگی است.

وی افزود: ابعاد بین‌المللی کار نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی بیشتر از هر کشوری انسان را تکریم می‌کند و به اخلاقیات و حقوق انسان‌ها ملزم و پایبند است؛ همچنین در ابعاد اجتماعی با توجه به بیان حضرت آقا باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی شده است.

سردار سعیدی با بیان اینکه رنج یک خانواده شهید با رنج خانواده شهید مفقود بسیار متفاوت است، ادامه داد: در ابعاد اخلاقی، تعهد اخلاقی کشور ما نسبت به شهدا نمایان است، در ابعاد سازمانی نشان دهنده این است که در سازمان کشورمان نسبت به این افراد بی‌تفاوت نیستیم و ابعاد فرهنگی اینکار هم ترویج دهنده فرهنگ ایثار و شهادت خواهد بود که در جریان جستجو عینیت پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که ما در مقابل ظلم ایستاده‌ایم، شهادت همواره ادامه دارد که نمونه آن شهادت سردار قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده است. 

 سردار سعیدی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی تفحص را یک امر خطیری دانستند که بایستی بی‌ریا تداوم و استمرار داشته باشد و تاکید داشتند که این امر مخلصانه تا آخرین پیکر ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: شهدا مظهر اخلاص، عبودیت و بندگی، ارادت به اهل بیت، بصیرت، فداکاری، ایثار، دلسوزی و خدمت به خلق خدا است و فرماندهان و رزمندگان ما مظهر این خوبی‌ها هستند که با امر تفحص و جستجو همین مفاهیم رمزگشایی می‌شود.

انتهای پیام/ 970877/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول