اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

جهادی های همیشه پای کار/ساماندهی ۱۰۰هزار همیار سلامت تا ساخت ۱۲۰خانه محروم

قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در طول ۱۰سال فعالیت خود از سیل و زلزله گرفته تا حضور موثر در مبارزه با کرونا، و ساخت خانه برای محرومان فعایت های موثر داشته است. تولید ۲میلیون ماسک، ۷۰۰گان پزشکی و اعزام ۱۰۰هزار همیار سلامت برای کمک به مدافعان سلامت در بیمارستان‌ها از جمله این فعالیت‌ها است.

جهادی های همیشه پای کار/ساماندهی ۱۰۰هزار همیار سلامت تا ساخت ۱۲۰خانه محروم

حجت الاسلام سید مصطفوی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، از ساخت ۲۷ واحد مسکن محرومین در سردشت و پیرانشهر در راستای طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی نیازمندان در استان خبر داد و  اظهار داشت: قرارگاه جهادی امام رضا(ع) اقدام به ساخت مسکن محرومین در سردشت و پیرانشهر کرده، در این راستا تعداد هشت واحد از این خانه‌ها در میرآباد سردشت و ۱۹ واحد در پیرانشهر که به طور میانگین برای هر واحد مبلغ ۶۵ میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود: پروژه‌های ساخت خانه محرومین ۱.۵ سال پیش آغاز و در حال حاضر ۹۵ درصد از عملیات پروژه به بهره‌برداری رسید و ۲ خانه باقی‌مانده که طی هفته آینده تکمیل و به مددجویان تحویل داده خواهد شد.

مسئول اجرای طرح‌های قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: قرارگاه جهادی در حدود ۱۰ سال است که فعالیت جهادی خود را آغاز و در هر استان و شهرستان دارای نماینده و رابط می‌باشد و در حدود ۲۰۰ هزار داوطلب در دوران مقابله با کرونا عضو قرارگاه جهادی امام رضا (ع) شده‌اند.

وی عنوان کرد: بخش کوچک فعالیت قرارگاه جهادی ساخت خانه محرومین در پنج استان کشور بود که در مجموع تعداد ۱۲۰ واحد برای ساخت خانه محرومین در نظرگرفته شد که ۲۷ واحد آن در آذربایجان‌غربی و روستاهای محروم سردشت و پیرانشهر ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

سید موسوی یادآور شد: در دوران مقابله با کرونا نیروهای جهادی در حدود ۲ میلیون ماسک تولید کرده‌اند و نزدیک ۷۰۰ دست لباس گان پزشکی در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده و بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیروهای کمکی به بیمارستان‌های سطح کشور برای همیاری و کمک به کادر درمان اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در موارد بحرانی و ضروری و اتفاقاتی از قبیل سیل و زلزله همراه و همیار دردمندان و نیازمندان بوده و فعالیت کرده‌اند .

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: ساخت خانه محرومین باهماهنگی سپاه و کمیته امداد و با معرفی مددجویان از طرف کمیته امداد آذربایجان‌غربی و برای اعضای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام شده است.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول