اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رهبر جمهوری‌خواهان کنگره ترامپ را سزاوار استیضاح دانست

رهبر جمهوری‌خواهان سنا به اطرافیان خود گفته اعتقاد دارد ترامپ خطاهایی مرتکب شده که سزاوار استیضاح است.

رهبر جمهوری‌خواهان کنگره ترامپ را سزاوار استیضاح دانست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی نوشت که  «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان سنا به اطرافیان خود گفته که وی اعتقاد دارد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مرتکب خطاهایی شده که قابل استیضاح است و وی از اقدام دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ خرسند بوده و معتقد است که این موضوع کنار گذاشتن ترامپ از حزب جمهوری‌خواه را برای وی آسان‌تر می‌کند.

مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد روز چهارشنبه به طور رسمی ترامپ را متهم به تحریک خشونت علیه کشور کند.

در عین حال، «کوین مک‌کارتی» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا که از متحدان نزدیک ترامپ در کنگره به شمار می‌آید از دیگر جمهوری‌خواهان پرسیده که آیا وی باید از ترامپ بخواهد به دلیل حوادث هفته پیش در کنگره از سمت خود کناره‌گیری کند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه هفته جاری به «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا اولتیماتوم داد در صورتیکه با استناد به متمم 25 قانون اساسی، ترامپ را از قدرت برکنار نکند، دموکرات‌های کنگره استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا را پیش خواهند برد.

در صورتیکه طرح استیضاح ترامپ پیش برود، این دومین استیضاح یک رئیس‌جمهور آمریکا در دوره چهارساله ریاست‌جمهوری اش محسوب می‌شود که پیش از این در ایالات متحده بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول