اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

حمایت فائزه از ترامپ ربطی به کارگزاران ندارد/ آیت‌الله هاشمی بارها به ایشان تذکر داد اما او تابع پدر نبود

وکیل خانواده هاشمی با بیان اینکه فائزه هاشمی پیرو و تابع پدر خود نبود هرچند پدر ایشان هم چند بار به او تذکر داده بود گفت: حمایت فائزه هاشمی از ترامپ ربطی به کارگزاران و آیت‌الله هاشمی ندارد.

حمایت فائزه از ترامپ ربطی به کارگزاران ندارد/ آیت‌الله هاشمی بارها به ایشان تذکر داد اما او تابع پدر نبود

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محمود علیزاده‌طباطبایی، وکیل خانواده هاشمی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با روزنامه فرهیختگان به تحلیل رفتار و مواضع اخیر فائزه هاشمی در حمایت از ترامپ و نامه انتقادی محسن هاشمی به او پرداخت که بخش‌های مهم این گفت‌وگو در ادامه از نظر می‌گذرد.

 جنایت ترور سردار سلیمانی از پرونده سیاست خارجی آمریکا پاک نمی‌شود

- بزرگ‌ترین دشمنی‌ای که ترامپ با ایران داشت قتل و ترور سردار شهید ما بود لذا در اینکه ترامپ آدم پستی است و بیشترین لطمه را به ایران زده است، هیچ تردیدی نیست.

- جنایتی که ترامپ مرتکب شد، نقطه سیاهی بود که دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند آن را از پرونده سیاست خارجی آمریکا پاک کند.

حمایت فائزه از ترامپ ربطی به کارگزاران و آیت‌الله هاشمی ندارد

- در مورد اظهارنظر خانم هاشمی و تقابلی که با ایشان شده من منطقی‌ترین و بهترین پاسخی که دیدم پاسخ آقای مرعشی بود که ایشان ضمن حفظ حرمت خانم هاشمی تاکید بر این داشت که اظهارات ایشان، مربوط به شخص خود خانم هاشمی است و ارتباطی به تفکر و دیدگاه مرحوم آیت‌الله هاشمی و حزب کارگزاران هم ندارد.

حرف‌های فائزه بی‌ارتباط با برخوردهایی که با ایشان شده نیست!

- من می‌خواهم بگویم اگر فائزه هاشمی حرفی بیان می‌کند به هر جهت بی‌ارتباط با برخوردهایی که با ایشان شده است، نبوده است.

- خانم هاشمی شخصا حرفی بیان کرده که ناشی از برخی بی‌حرمتی‌ها نسبت به ایشان و خانواده اوست، از سال ۵۸ تا امروز و حتی در اوج قدرت آقای هاشمی و خانواده ایشان آسیب دیده‌اند. 

- محسن هاشمی هم در نامه خود به برخی اجحاف‌های صورت گرفته، اشاره کرد ولی جواب فائزه هاشمی به نامه برادر خود این بود که او نگران آینده خود است و به نوعی این امر را سیاسی جلوه داد.

فائزه به‌دنبال تغییر رفتار دستگاه‌های امنیتی با معترضان و مخالفان است!

- او یک سال در زندان بود و با گروه‌هایی که به آنها ظلم شده و آسیب وارد شده است، ارتباط گسترده و نزدیک‌تری داشته تا محسن یا سایر افراد خانواده. بنابراین او حرف این افراد را شنیده و مظلومیت این افراد را دیده‌ و به دنبال تغییر رفتار دستگاه‌های امنیتی با معترضان و مخالفان است!

ما به هیچ‌وجه حرف فائزه هاشمی درباره ترامپ را قبول نداریم

- بنده این حرف ایشان را به هیچ‌وجه قبول ندارم که اگر ترامپ مجدد رئیس‌جمهور می‌شد برای ایران بهتر بود چراکه قطعا این‌طور نبود، ضمن اینکه ما پیش‌بینی خاصی درباره رفتار بایدن هم نداریم.

- به هر جهت در سیاست خارجی باید آن چیزی که در چشم‌انداز ۲۰ ساله به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است، دنبال کرده و تعامل سازنده با جهان داشته باشیم.

 آیت‌الله هاشمی بارها به فائزه تذکر داده بود اما او تابع پدر نبود

- او در زمان مرحوم آیت‌الله هاشمی هم همین رفتار را داشت و درواقع فائزه هاشمی پیرو و تابع پدر خود نبود هرچند پدر ایشان هم چند بار به او تذکر داده بود ولی روش آیت‌الله هاشمی در داخل منزل همان دموکراسی بود و هیچ‌گاه ایشان را اجبار نمی‌کرد.

اصلاح‌طلبان با ترامپ مرزبندی دارند

- بعد از اینکه فائزه هاشمی این موضع را گرفتند، برخی همه اصلاح‌طلبان را نقد کرده و گفتند این نگاه همه اصلاح‌طلبان به ترامپ است، درحالی که ما می‌دانیم این چنین نیست اما این مرزبندی باید تبیین شود تا مردم ببینند و بشنوند که اصلاح‌طلبان با ترامپ مرزبندی دارند و این‌طور نیست که قاتل سردار سلیمانی را تایید کنند.

 هاشمی، قاتل سردار سلیمانی را تطهیر نکرده!

- من می‌گویم خانم هاشمی، قاتل سردار سلیمانی را در این امر تطهیر نکرده بلکه بحث ایشان بیشتر اصلاح روش برخورد با معترضان و مخالفان در داخل بوده است و از این رو برداشت ایشان این است که اگر ترامپ می‌ماند فشارها باعث تغییر رفتار نظام می‌شد، در صورتی که این‌طور نبوده است، مگر در چهار سالی که ترامپ بود نظام رفتار خود را تغییر داده است؟

به گزارش خبرنگار گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، فائزه هاشمی اخیرا طی یک مصاحبه جنجالی با انصاف نیوز که بازتاب‌های فراوانی در رسانه‌ها ایجاد کرد، گفت: برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود ولی اگر یک آمریکایی بودم به آقای ترامپ رای نمی‌دادم. به خاطر همین فشارهایی که می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول