اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

موفقیت الحشد الشعبی در توقف دسترسی تروریست‌ها به مواد اولیه ساخت بمب

سازمان الحشد الشعبی عراق از موفقیت در توقف رسیدن مواد شیمیایی خطرناک به بقایای داعش در سه استان برای ساخت بمب خبر داد.

موفقیت الحشد الشعبی  در توقف دسترسی تروریست‌ها به مواد اولیه ساخت بمب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان الحشد الشعبی عراق از اجرای برنامه استراتژیک برای جلوگیری از رسیدن مواد شیمیایی اولیه برای ساخت بمب‌ها به داعش در سه استان عراقی خبر داد.

«علی الحسینی» مسئول ارتباطات الحشد الشعبی در محور شمال در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: برخی کودهای شیمیایی از سوی داعش به عنوان ماده اولیه در ساخت مواد منفجره و بمب استفاده می‌‌شود. الحشد الشعبی نیز با تکیه بر استراتژی پیگیری و نظارت بر امور در استانهای دیالی، کرکوک و صلاح‌الدین با هماهنگی سرویس‌های اطلاعاتی مانع رسیدن این مواد به بقایای داعش شدند.

وی افزود: این امر موجب شده تا به میزان ۹۰ درصد از ساخت بمب‌های دست‌ساز کاسته شود و بقایای داعش در حال حاضر از بمب‌ها و پرتابه‌های انفجاری قدیمی خود برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و شهروندان استفاده می‌کنند. مسأله این کودهای شیمیایی از اولویت‌های پرونده امنیتی در این استان‌ها به شمار می‌رود.

بنا بر این گزارش، داعش از برخی کودهای شیمیایی برای ساخت ماده خطرناک C4 برای استفاده در ساخت بمب‌های دست‌ساز ، استفاده می‌کرد.

C4 یک ماده انفجاری با قدرت بسیار بالاست و  تروریستهای داعش در اغلب بمب های دست ساز خود از آن استفاده می‌‌کردند تا قدرت تخریبی بیشتری داشته باشد.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی از کشف ۳۵ گالون ماده منفجره در شمال غرب الرمادی خبر داد و گفت نیروهای امنیتی در طی یک عملیات تفتیش گسترده در منطقه «زنکوره» در شمال غرب الرمادی ۳۵ گالون حاوی ۲۰ لیتر ماده خطرناک C4، کشف کردند. تیم خنثی‌سازی مواد منفجره نیز چاشنی‌های مواد منفجره کشف شده را خنثی کردند بدون اینکه این اقدام خسارت جانی به همراه داشته باشد.

استان الانبار عراق به دلیل داشتن مناطق صحرایی وسیع که شماری از داعشی‌های فراری در آن مخفی شده‌اند، از اهمیت امنیتی بالایی برخوردار است. به همین دلیل نیز آمریکایی‌ها در رقابت با محور مقاومت تلاش زیادی کردند تا میدان نبرد الانبار را تحت کنترل خود در آورند و پناهگاه امن‌تری برای سرکرده‌های داعش باشند. امادر نهایت این نیروها تنها در پایگاه «عین الاسد» در این استان متمرکز و مستقر شدند. لذا در واقع نیروهای الحشد الشعبی، ارتش، گارد مرزی، پلیس محلی و الحشد العشائری کنترل امنیت این استان را در اختیار خود دارند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول