اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عمران خان بر لزوم کاهش خشونت در افغانستان تاکید کرد

نخست‌وزیر پاکستان در دیدار رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان، ضمن اعلام حمایت از صلح افغانستان بر لزوم کاهش خشونت‌ها که منجر به آتش‌بس شود، تأکید کرد.

عمران خان بر لزوم کاهش خشونت در افغانستان تاکید کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «محمدکریم خلیلی»، رهبر حزب وحدت اسلامی که در سفر دو روزه از اسلام‌آباد بازدید می‌کند، با «عمران ‌خان»، نخست‌وزیر پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق اعلام دفتر نخست‌وزیری پاکستان، دو طرف در این دیدار درباره پیشرفت در روند صلح افغانستان و روابط دوجانبه هر دو کشور گفت‌وگو کردند.

عمران خان در این دیدار گفت که پاکستان به تقویت روابط دوجانبه از جمله روابط تجارتی، اقتصادی و رابطه ملت به ملت متعهد است.

خان بار دیگر تأکید کرد که هیچ راه حل نظامی برای پایان درگیری در افغانستان وجود ندارد و تنها مذاکره راه حل بیرون رفت از این معضل است.

وی افزود که مردم افغانستان از درگیری طولانی درد و رنج بسیار کشیده و پس از مردم افغانستان، پاکستان بیش از همه خواستار صلح و ثبات در افغانستان است.

عمران خان تأکید کرد که پاکستان از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند و مذاکرات بین‌الافغانی باید با پشت‌کار و صبر دنبال شود تا به یک به صلح فراگیر منتج شود.

نخست‌وزیر پاکستان در دیدار با کریم خلیلی همچنین بر لزوم کاهش خشونت‌ها که منجر به آتش‌بس شود، تأکید کرد.

محمدکریم خلیلی روز دوشنبه از کابل به اسلام‌آباد سفر کرد. او تاکنون با قمرجاوید بجوا، رییس ستاد ارتش، شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خاجه و اسد قیصر، رییس مجلس نمایند‌گان پاکستان دیدار کرده است.

پیش از این برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی و مقام‌های دولتی نیز به دعوت پاکستان به اسلام‌آباد رفته‌اند. عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، گلبدین حکمت‌یار، رهبر حزب اسلامی و میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایند‌گان به پاکستان سفر کرده بودند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول