اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قالیباف: شوراهای شهر به شورای شهرداری‌ها تبدیل شده‌اند/ نباید نظارت بر شورای شهر را به دیگران واگذار کنیم

رئیس مجلس با بیان اینکه متاسفانه شوراهای شهر به شورای شهرداری‌ها تبدیل شده‌اند، متذکر شد نباید نظارت مجلس بر شوراهای شهر و روستا به نهاد دیگری واگذار شود.

قالیباف: شوراهای شهر به شورای شهرداری‌ها تبدیل شده‌اند/ نباید نظارت بر شورای شهر را به دیگران واگذار کنیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 24 دی ماه 99) در جلسه علنی و در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در پاسخ به تذکر نماینده ساری اظهار داشت: موضوع شوراها از مباحث بسیار مهم در کشور محسوب می‌شود؛ چراکه 7 اصل قانون اساسی درباره نهاد شوراهاست که اصل 7 و اصول 100 تا 106 قانون اساسی در رابطه با وظایف و کارهایی است که قانون اساسی برعهده شوراها گذاشته است.

وی افزود: قانون و نظارت و امورات شوراها برعهده مجلس است و نباید دنبال نهاد دیگری بگردیم که این وظیفه را برعهده دیگران بگذاریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخشی از امورات کشور که دچار مشکل شده به دلیل تمرکزگرایی است و باید این تمرکزگرایی را به شورای شهر که وظیفه‌اش نظارت بر انتخابات، اعضا و کیفیت کار است، بگذاریم.

قالیباف افزود: نظارت دیوان محاسبات بر عملکرد مالی شوراهای شهر و روستا خلاف قانون اساسی است، زیرا این دیوان فقط می‌تواند بر نهادهای دولتی نظارت کند نه شورای شهر که نهادی غیردولتی است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول